بازی

هرچه بیشتر آن را می بینم، احساس ناراحتی بیشتری در مورد Redfall می کنم

هفته گذشته، Arkane یک تریلر داستانی منتشر کرد که در آن نگاهی دقیق به Redfall، تیرانداز آینده استودیوی آستین خود داشت. من همچنان امیدوار هستم که چیزی که می بینم نظر من را در مورد بازی اکشن خون آشام تغییر دهد، اما به نظر می رسد که تیم پشت پری بیشتر لبه های جالب آن را حذف کرده است.


جدیدترین تریلر چیزهای جالبی را نشان می دهد، مانند این ایده که تسلط خون آشام ها از آزمایشات مربوط به خون Aevum، “یک شرکت انگل با تشنگی برای جاودانگی” آغاز شد. گره زدن خون آشام به وسواس مستند ثروتمندان فوق العاده در مورد قدرت ادعایی انتقال خون از اهداکنندگان جوان و سالم به نظر می رسد زمینی حاصلخیز برای استودیویی باشد که به اندازه آرکان نگاهی به طنز دارد، بنابراین این دلگرم کننده است.

گیمر ویدیوی روز

مرتبط: امیدوارم بازی Pass Freedom به معنای بازی های تک نفره بیشتر از Arkane است

اما به همان اندازه که من این ایده را جذاب می دانم، چیزهای دیگر در تریلر اعتماد به نفس زیادی را القا نمی کنند. یکی از عکس‌ها یک فرقه‌گرا را روی دیواری مرکب نشان می‌دهد که با یک مگافون موعظه می‌کند. و راوی تریلر بعداً می گوید که فرقه گرایان خون آشام های قدرتمند خاصی را خدا می دانند. در این مرحله، بسیاری از بازی‌های خوب – Wasteland 3، Night in the Woods – و کمتر خوب – Borderlands 3، Far Cry 5 – از فرقه‌ها به عنوان دشمن استفاده کرده‌اند و هیچ‌کدام از آنها واقعاً زمینه جدیدی را ایجاد نکرده‌اند. من به روانشناسی علاقه مند هستم که باعث می شود مردم کورکورانه از رهبران کاریزماتیک پیروی کنند، اما بازی ها زوایای جدیدی برای پرداختن به این موضوع پیدا نکرده اند. به نظر می رسد که بیشتر به عنوان راهی برای توجیه خشونت قهرمانان داستان عمل می کند، به همان روشی که زامبی ها انجام می دهند. اگر آنها به طور کامل شستشوی مغزی داده شده باشند، معنای غیر خشونت آمیز چه فایده ای خواهد داشت؟

تریلرها بارها و بارها برگرفته از سایر بازی‌های محبوب ظاهر شده‌اند، و این برخلاف چیزی است که Arkane نام خود را انجام داده است. این استودیو از سری Thief در سال 2012، Dishonored استفاده کرد، اما به دنبال ژانری بود که همیشه نسبتاً خاص بوده و آن را با بودجه و ارزش تولیدی بزرگ، مدرن، سه‌گانه A انجام می‌داد. آرکان به جای اینکه به جایی برود که پول بود، به جایی رفت که منافعش بود و پول دنبال شد. اولین Dishonored یک موفقیت بزرگ بود که با توجه به بی‌تفاوتی دنباله‌های آن در بازار می‌توان به راحتی فراموش کرد.

با Redfall، به نظر می‌رسد که Arkane برعکس عمل می‌کند – ژانری را دنبال می‌کند که جذابیت وسیع‌تری نسبت به سیم‌های همهجانبه‌ای که در طول تاریخ ساخته است را دنبال می‌کند. تیرانداز غارتگر توسط Borderlands و دنباله‌های آن محبوبیت یافت و به عنوان الگوی بسیاری از بازی‌های سرویس زنده دهه گذشته عمل کرده است. Destiny، The Division، Anthem و Suicide Squad: Kill the Justice League در آینده بر اساس چارچوبی ساخته شده اند که Borderlands برای این نوع تیرانداز ایجاد کرده است. این فرمول نشان می‌دهد که شما و دوستانتان در حال جمع شدن، بیرون رفتن در ماموریت‌ها، ارتقاء سطح و تجهیزات بهتر، سپس رفتن به ماموریت‌های دشوارتر (یا اجرای دوباره همان ماموریت‌ها در سطح دشواری بالاتر) برای تکرار حلقه.

فضای سه‌گانه A به‌طور فزاینده‌ای یکسان به نظر می‌رسد و پس از تماشای کریستال داینامیکس که در محوریت آن قرار می‌گیرد، با نقدهای بی‌تفاوت و فروش فوق‌العاده مواجه می‌شود و در حال حاضر آماده شدن برای تعطیلی بازی را آغاز می‌کند، برای بسیاری از استودیوهای دیگر توصیه نادرست به نظر می‌رسد. دنبال کردن همان روندها

بازیگران انتقام جویان مارول

در گیم‌پلی رسمی Deep Dive که Bethesda ماه گذشته عرضه کرد، شاهد شواهدی هستیم که نشان می‌دهد Redfall همان بازی خواهد بود. اگرچه من محیط جزیره نیوانگلند را بررسی می‌کنم، اما نمی‌توانم از این ایده عبور کنم که به نظر می‌رسد حلقه این بازی عمدتاً حول محور تعقیب سلاح‌هایی با اعداد بزرگتر می‌چرخد. هاروی اسمیت، مدیر استودیو، در توصیف لانه‌های خون‌آشام‌های بازی می‌گوید که “این لانه‌های مرگبار هر بار که وارد می‌شوید تغییر می‌کنند.” گیم‌پلی نشان می‌دهد که گروهی از بازیکنان در حال مبارزه از میان خون‌آشام‌ها هستند تا به قلب قرمز درخشان لانه برسند، آن را از بین ببرند، سپس تا جایی که می‌توانند در راه خروج غارت جمع‌آوری کنند. به‌عنوان یک طرفدار Arkane، سیاه‌چال‌هایی که به‌طور رویه‌ای تولید می‌شوند و شما برای به دست آوردن غارت بهتر از آن‌ها مبارزه می‌کنید، چیزی نیست که من از استودیوی Prey و Dishonored می‌خواهم.

من از این نوع بازی متنفر نیستم. من از Anthem بیشتر از همه لذت بردم و فکر می کردم که The Division 2 یکی از بهترین تیراندازی های سوم شخص نسل گذشته است. اگر استودیو دیگری، مثلاً گیربکس، Redfall را می ساخت، خوشحال می شدم. اما استودیوهای Triple-A بیشتر و بیشتر از چیزهایی که آنها را برای تعقیب این روند منحصربه‌فرد کرده است دور می‌شوند. بعد از دیدن Crystal Dynamics از Tomb Raider برای ساختن یک بازی انتقام جویان برای همیشه، بعد از دیدن Rocksteady که از بازی های تک نفره Arkham دور می شود تا یک Suicide Squad با سرویس زنده بسازد و بعد از دیدن Arkane Austin که از Prey تک نفره دور می شود. برای ساختن یک تیراندازی مبتنی بر هم‌آپ، فقط احساس می‌کنم یک جورهایی خسته شده‌ام.

بعدی: Dishonored: Death Of The Outsider گسترش درستی بود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا