بازی

نحوه نصب ویندوز روی Steam Deck

دریچه عرشه بخار کنسول در اصل یک رایانه شخصی دستی است، به این معنی که هیچ چیز مانع از نصب یک سیستم عامل جایگزین (OS) نمی شود. با این حال، از آنجایی که هدف اصلی داشتن یک Steam Deck این است که بتوانیم روی آن بازی کنیم، ممکن است بخواهید از لینوکس یا هر سیستم‌عامل دیگری که سازگاری کمی با بازی‌ها دارد اجتناب کنید.


مطالب مرتبط: هر آنچه که باید در مورد راه اندازی Steam Deck خود بدانید

شاید متوجه شده باشید که به دلیل ناسازگاری SteamOS با عناوین خاص، همه بازی ها به راحتی روی Steam Deck اجرا نمی شوند. با این حال، نگران نباشید، زیرا Valve درایورهای رسمی را برای سیستم عامل مایکروسافت منتشر کرده است، به این معنی که ویندوز فقط یک نصب فاصله دارد. در اینجا نحوه راه اندازی و راه اندازی آن آورده شده است.

گیمر ویدیوی روز

محدودیت های نصب ویندوز بر روی Steam Deck

این است امکان بوت دوگانه وجود ندارد در Steam Deck و نصب ویندوز روی SSD داخلی به این معنی است که SteamOS و تمام داده‌ها، از جمله بازی‌ها و فایل‌های ذخیره شده، پاک می‌شوند. اگر می خواهید پس از آن به سیستم SteamOS برگردید، به Valve’s نیاز دارید تصویر بازیابی.

آخرین چیزی که باید در نظر داشت این است که درایورهای بلندگو و جک 3.5 میلی متری صدا در زمان نگارش توسط Valve منتشر نشده است، که به این معنی است که شما به یک نیاز دارید دستگاه صوتی بلوتوث یا USB-C.

پیش نیاز برای نصب ویندوز در Steam Deck

تنظیمات Rufus برای ساخت کارت microSD قابل بوت

امکان نصب ویندوز بر روی a کارت microSD مجزا به طوری که دیگر نگران از دست دادن SteamOS و تمام داده های خود نباشید. برای این منظور توصیه می کنیم از a کارت microSD با حداقل 32 گیگابایت فضای خالی. همچنین به یک کارت خوان microSD نیاز دارید.

همچنین می توانید ویندوز را روی a نصب کنید فلش درایو USB، اما کارت microSD گزینه ارجح تری است زیرا وجود دارد اسلات کارت microSD اختصاصی در Steam Deck

به خاطر داشته باشید که استفاده از ویندوز در Steam Deck بدون تجهیزات جانبی اضافی بسیار دشوارتر است. مانند صفحه کلید یا ماوس، به دلیل کوچک بودن صفحه نمایش

توصیه می کنیم با استفاده از هاب USB-C به طوری که چندین پورت در دسترس داشته باشید. حداقل یک یدک برای درایو فلش USB نیاز دارید.

دانلود کنید ابزار نصب رسمی ویندوز 10. پس از آن، نرم افزاری را که باعث بوت شدن درایو می شود را در دست بگیرید. توصیه می کنیم انتخاب کنید روفوس، از آنجایی که رابط کاربری برای مبتدیان مناسب است و تقریباً هر کسی می تواند بدون زحمت پیمایش کند.

حالا برای ساخت یک درایو قابل بوت، کارت خوان microSD را در رایانه شخصی خود قرار دهید و Rufus را باز کنید. هم تصویر ویندوز و هم درایو کارت microSD را در رابط آن انتخاب کنید. زیر طرح پارتیشن، انتخاب کنید MBR و بر روی کلیک کنید شروع کنید. این فرآیند معمولاً طول می کشد 10-15 دقیقهبسته به کامپیوتر شما.

بعد، دانلود کنید درایورهای رسمی ویندوز از Valve و آنها را روی یک ذخیره کنید درایو USB جداگانه بعد از نصب ویندوز به این نیاز خواهید داشت.

مربوط: چگونه به یک عرشه بخار استریم کنیم

فرآیند نصب ویندوز در Steam Deck

قرار دادن کارت microSD در Steam Deck

اکنون به اصل نصب ویندوز بر روی Steam Deck می رسیم. مطمئن شوید که این مراحل را با دقت دنبال کنید، در حین حرکت پیشرفت خود را بررسی می کند.

اولین، کارت microSD را در Steam Deck خود قرار دهید و سپس Steam Deck را خاموش کنید. برای رفتن به منوی قابل بوت، دکمه های کاهش صدا و پاور را به طور همزمان نگه دارید. پس از روشن شدن صفحه، روی آن کلیک کنید مدیر بوتو را انتخاب کنید درایو قابل بوت از آنجا.

از اینجا به بعد، مراحل نصب است همان چیزی است که در رایانه شخصی پیدا می کنید. تمام منوهای نصب را در این فرآیند مرور کنید و پس از آن، ویندوز را روی Steam Deck خود نصب خواهید کرد.

قرار دادن درایو USB با درایورهای ویندوز از Valve به هاب USB-C، و هاب را به Steam Deck وصل کنید. سپس تمام درایورهای لازم را از درایو USB نصب کنید Steam Deck را مجددا راه اندازی کنید.

هنگام راه اندازی مجدد، متوجه خواهید شد که Steam Deck در حالت Portrait Mode خواهد بود. باید آن را به صورت دستی روی حالت افقی تنظیم کنید. قابل اعتماد و متخصص تنظیمات > سیستم > نمایشگر و تنظیم کنید جهت نمایش به چشم انداز.

اکنون که ویندوز را با موفقیت بر روی Steam Deck خود نصب کرده اید، می توانید از آن به عنوان یک کامپیوتر دستی استفاده کنید.

بعد: کارهایی که باید بعد از راه اندازی Steam Deck خود انجام دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا