ارز دیجیتال

دفتر خانواده خصوصی گروه Whampoa برای افتتاح بانک دیجیتال در بحرین – در اینجا جدیدترین آنها است

منبع تصویر: Pixabay

شرکت سرمایه گذاری Whampoa Group مستقر در سنگاپور قصد دارد یک بانک دیجیتال در بحرین افتتاح کند تا خدمات پرداخت و تسویه حساب را برای شرکت های رمزنگاری ارائه دهد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، گروه Whampoa در بیانیه اخیر خود اعلام کرد که قصد دارد تا پایان سال این بانک را راه اندازی کند که خدمات بانکی و همچنین تجارت، نگهداری و مدیریت دارایی های توکن های دیجیتال را ارائه می دهد.

بنا بر گزارش ها، دولت بحرین این خبر را تایید کرد و یک سخنگوی آن گفت که گروه Whampoa “تایید اصولی” را از بانک مرکزی این کشور برای این سرمایه گذاری دریافت کرده است.

این کشور گفت: “تأیید آزمایشی است و مجوز کامل تنها پس از برآورده شدن تمام الزامات نظارتی صادر می شود.”

فشار گروه Whampoa به بخش دارایی های دیجیتال در زمانی رخ می دهد که بسیاری از وام دهندگان از همکاری با شرکت های رمزنگاری پس از فروپاشی اخیر که منجر به سقوط برخی از شرکت های ارز دیجیتال پرمخاطب شد، محتاط هستند.

در سپتامبر سال گذشته، گروه Whampoa برنامه‌های خود را برای جمع‌آوری وجوه برای یک صندوق تامینی 50 میلیون دلاری مرتبط با رمزارز و اختصاص 100 میلیون دلار به سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز با محوریت کریپتو اعلام کرد.

گروه Whampoa یک دفتر خانوادگی با خانواده‌های لی مرتبط با نخست‌وزیر موسس سنگاپور و خانواده‌های تجاری برجسته است که بانک آسیای جنوب شرقی OCBC را علاوه بر سایر شرکت‌ها، از طریق بنیانگذاران امی لی و لی هان شیه، بنیان‌گذاری کردند.

بحرین که بین قطر و سواحل شمال شرقی عربستان سعودی قرار دارد، کشوری جزیره ای و کوچکترین کشور عربی است.

در سال 2018، این کشور بسته کمکی 10 میلیارد دلاری از همسایگان خلیج فارس، عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی دریافت کرد تا به آن کمک کند تا از بحران اعتباری در یک معامله مرتبط با اصلاحات مالی جلوگیری کند.

بحرین، دبی و هنگ کنگ برای سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال رقابت می کنند

کشورهایی مانند دبی، بحرین، سنگاپور و هنگ کنگ در حال تلاش برای تبدیل شدن به هاب های رمزنگاری جهانی هستند.

به عنوان مثال، هنگ کنگ به شدت به دنبال وب 3 و بلاک چین خود در تلاش است تا خود را به عنوان یک مرکز نوآوری دیجیتال در آسیا قرار دهد و شرکت های رمزنگاری را جذب کند.

این شهر اخیراً رژیم نظارتی دوستانه‌تری را اتخاذ کرده است که به سرمایه‌گذاران خرده‌فروش در شهر اجازه می‌دهد تا «توکن‌های کلان» را در صرافی‌های دارای مجوز معامله کنند.

قابل ذکر است که هنگ کنگ قبلاً شاهد علاقه قابل توجهی از سوی شرکت های رمزنگاری بوده است.

کریستین هوی، وزیر خدمات مالی و خزانه داری شهر، ماه گذشته گفت که بیش از 80 شرکت فعال در فضای دارایی های دیجیتالی از اکتبر 2022 به حضور در شهر علاقه نشان داده اند.

در مقابل، رگولاتورها در ایالات متحده، به ویژه کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC)، سرکوب تهاجمی را علیه صنعت کریپتو راه‌اندازی کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا