ارز دیجیتال

با کمک YouTube به بازیابی کانال هک شده، از کلاهبرداری رمزنگاری XRP جلوگیری شد

منبع: Adobe/momius

یوتیوب برای جلوگیری از تبلیغ کلاهبرداری با ارزهای دیجیتال XRP در کانال محبوب یوتیوب DidYouKnowGaming مداخله کرده است.

هفته گذشته، تیم سازنده DidYouKnowGaming در توییتر هشدار داد که پس از هک شدن حساب Google خود، دسترسی به کانال یوتیوب خود را که 2.4 میلیون مشترک دارد، از دست داده اند.

یوتیوب به سرعت وارد عمل شد و از YouTuber برای کمک به دسترسی مجدد به حساب خود اطلاعات خاصی را درخواست کرد.

حساب رسمی توییتر یوتیوب در پاسخ به DidYouKnowGaming گفت: “ما باید اطلاعات سریعی از شما دریافت کنیم و سپس با یک تیم تخصصی که به بازیابی دسترسی به حساب کمک می کند، شما را متصل خواهیم کرد.”

هکری به کانال DidYouKnowGaming دسترسی پیدا کرد که تصویر نمایه خود را به لوگوی ارز دیجیتال XRP تغییر داد و قصد داشت یک کلاهبرداری مرتبط با توکن را تبلیغ کند.

رویداد اخیر در حالی رخ می دهد که تعداد سازندگان قربانی چنین هک هایی در چند وقت اخیر افزایش یافته است و کانال های بزرگتری مانند Linus Tech Tips مشکلات مشابهی را گزارش کرده اند.

خطر ناشی از چنین هک هایی اخیراً با افزایش دیپ فیک ها افزایش یافته است که توسط ابزارهای هوش مصنوعی برای ایجاد فیلم های جعلی جعلی از شخصیت های عمومی شناخته شده ایجاد می شود که می تواند سرمایه گذاران را گمراه کند.

به عنوان مثال، غول فناوری چینی Tencent اخیراً ابزاری را راه‌اندازی کرده است که به هر کسی اجازه می‌دهد با 1000 یوان (145 دلار) جعل هویت شخص دیگری را جعل کند.

سرمایه گذاران در ارزهای دیجیتال اغلب از یوتیوب برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد وب 3، بلاک چین و ارزهای دیجیتال استفاده می کنند. کانال ها و منابع زیادی در این پلتفرم برای کمک به سرمایه گذاران و علاقه مندان برای دسترسی به اطلاعات با کیفیت در مورد این موضوعات وجود دارد.

بیش از 100 میلیون دلار در ماه آوریل به دلیل هک ها و کلاهبرداری های رمزنگاری از دست رفته است

تلاش اخیر برای هک کردن یک کانال محبوب یوتیوب و تبلیغ یک کلاهبرداری رمزنگاری در حالی صورت می‌گیرد که آوریل با یک سری کلاهبرداری، هک و سوء استفاده‌های رمزنگاری که منجر به سرقت بیش از 103 میلیون دلار از سرمایه‌گذاران و پروژه‌های ناآگاه شده بود، خدشه‌دار شد.

برخی از مهم‌ترین هک‌های این ماه عبارتند از ضرر 25.4 میلیون دلاری به دلیل سوء استفاده از ربات‌های معاملاتی MEV، سرقت 22 میلیون دلاری در یک سوء استفاده کیف پول داغ از صرافی Bitrue و هک صرافی GDAC کره جنوبی که منجر به ضرر 13 دلاری شد. میلیون، طبق یک گزارش توسط شرکت حسابرسی و امنیت کریپتو Certik.

علاوه بر این، حدود 74.5 میلیون دلار در ماه آوریل به دلیل اکسپلویت های کریپتو و دیفای از دست رفت که نیمی از کل 145 میلیون دلار استثمار شده در چهار ماه اول سال را تشکیل می دهد.

همچنین حدود 20 میلیون دلار خسارت ناشی از حملات وام فوری که عمدتاً توسط Yearn Finance انجام شد، پس از سوء استفاده یک هکر از یک قرارداد هوشمند قدیمی در 13 آوریل رخ داد.

CertiK گزارش داد که مجموع وجوه از دست رفته به دلیل کلاهبرداری های خروج به 9.4 میلیون دلار در ماه رسیده است، که برترین کلاهبرداری خروج در ماه مرلین DEX است که 2.7 میلیون دلار از دست داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا