شبکه های اجتماعی

با تشدید رکود تراشه، SK Hynix 1.7 میلیارد دلار اوراق قرضه قابل تبدیل افزایش می دهد

کره جنوبی SK Hynix در اولین فروش اوراق قرضه قابل تبدیل خود در یک دهه، 1.7 میلیارد دلار جمع آوری کرده است، زیرا دومین سازنده بزرگ تراشه های حافظه جهان در حال آماده شدن برای افزایش زیان های سه ماهه است که تحت تاثیر رکود شدید تقاضای جهانی نیمه هادی ها قرار گرفته است.

تامین مالی، اولین معامله از این قبیل توسط شرکت از زمانی است که توسط انرژی به شرکت مخابراتی خریداری شد گروه SK در سال 2012، به دنبال یک معامله مالی نادر 15.2 میلیارد دلاری توسط سامسونگ الکترونیکس در ماه فوریه انجام شد.

SK Hynix در یک پرونده نظارتی در روز سه شنبه گفت که درآمد حاصل از فروش اوراق قرضه برای تامین مالی عملیاتی مانند خرید مواد تولید تراشه استفاده خواهد شد. این اوراق قابل تبدیل به سهام بالغ بر 20.1 میلیون یا 2.8 درصد از سهام است.

انتظار می رود این تامین مالی به نگرانی های بازار در مورد بحران نقدینگی کوتاه مدت پایان دهد. کیم کوانگ جین، یک تحلیلگر در Hanwha Investment & Securities در یادداشتی نوشت.

سهام SK Hynix قبل از کاهش به 2.5 درصد، در مقابل افزایش 0.4 درصدی در بازار گسترده، تا 4 درصد کاهش یافت.

این جمع آوری کمک مالی پس از آن صورت گرفت که SK Hynix در سه ماهه سپتامبر تا دسامبر رکورد زیان عملیاتی سه ماهه 1.7 تریلیون وون (1.4 میلیارد دلار) را ثبت کرد.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که ضرر بسیار بدتری در سه ماهه منتهی به 31 مارس قبل از بازگشت صنعت تراشه‌های حافظه در نیمه دوم سال پیش‌بینی شود.

بر اساس برگه ای که رویترز مشاهده کرده است، اوراق قرضه که قرار است در فهرست سنگاپور قرار گیرند، دارای کوپن 1.75 درصد در سال هستند و در سال 2030 سررسید خواهند شد.

بر اساس گزارش ها، معامله SK Hynix بزرگترین اوراق قرضه قابل تبدیل در منطقه آسیا و اقیانوسیه، به استثنای ژاپن، در یک سال گذشته بود. Refinitiv داده ها.

به گفته یکی از افراد آشنا که مجاز به صحبت عمومی نبود، این شرکت در ابتدا قصد داشت تا 1.5 میلیارد دلار جمع آوری کند، اما در حالی که کتاب سازی در حال انجام بود، به دلیل تقاضای زیاد، اندازه آن به 1.7 میلیارد دلار افزایش یافت.

این فرد افزود، تقاضا برای اوراق قرضه چهار برابر مقدار فروش بود و اشتهای سرمایه گذاران به دلیل نوسانات اخیر بازار مالی جهانی کاهش نیافته است.

SK Hynix در بیانیه ای گفت: “ما به دلیل تقاضای بالا اوراق قرضه را با موفقیت منتشر کردیم و اعتقاد بر این است که بسیاری از سرمایه گذاران با وجود شرایط دشوار تجاری، روی پتانسیل رشد شرکت وزن گذاشته اند.”

بانک آمریکا تنها عامل اصلی این معامله بود.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا