برنامه نویسی

هوش مصنوعی، پایان دنیا؟

اگر نظر ایلان ماسک و دیگران را در مورد هوش مصنوعی و ChatGPT بخوانید، ممکن است به نظر برسد که ساعت قیامت شروع به تیک تاک کردن کرده است و ما در مسیر نابودی متقابل هستیم و زمین را از نظر شیمیایی برای حیات بیولوژیکی پاک می کنیم.

هشدار اسپویلر; این آشغال است! سخنان ساختگی روز قیامت، شبیه به سخنرانی مذهبی کیک میوه ای متعصبان از گذشته، که برای هزاران سال پایان جهان را اعلام کرده اند. این بدان معنا نیست که هیچ خطری وجود ندارد، برعکس، چنین صحبت هایی وجود دارد بسیار خطرناک.

تاریخچه علاقه مندان به کیک میوه

965 نفر در سال 1978 در گویان یا خودکشی کردند یا کشته شدند. دلیل؟ جیم جونز معتقد بود که پایان جهان نزدیک است و آنها به آنجا خواهند رفت “بهشت کمونیستی” با گذاشتن جان خود در کنار رودخانه در حالی که کول اید آغشته به سیانور را می نوشیدند. اینجاست که “نوشیدن کول اید” بیان از.

تد کاچینسکی بین سال‌های 1978 و 1995، 16 بمب را برای هدف قرار دادن دانشگاه‌ها، خطوط هوایی و هر چیزی که می‌دید ارسال کرد. “موسسات پیشرفت فناوری”. هدفش این بود که توقف پیشرفت علمی – هوم، تعجب می کنم که چه کسی دیگر در مورد چنین چیزی صحبت کرده است “ابتکارات”. ایده تد از بهشت ​​این بود که همه ما باید به جنگل نقل مکان کنیم، در زمین زندگی کنیم و به سبک زندگی شکارچی-گردآورنده دوران نوسنگی خود بازگردیم.

در 22 ژوئیه 2011، آندرس برینگ بریویک بزرگترین بمب نیترات آمونیومی را در طول تاریخ بشر منفجر کرد و 69 نفر را در Utøya کشت که اکثراً کودکان بودند. دلایلش؟ او معتقد بود که ما قربانی تهاجم مسلمانان شده‌ایم، و می‌خواست از تخریب آنچه به‌عنوان تاریخ، فرهنگ و قومیت نروژ می‌دانست، اجتناب کند.

منظور من؟

همه کیک های میوه ای بالا خود را به تصویر کشیدند “الهامات” از این باور که ما در مسیر نابودی قرار گرفته ایم. آندرس نقل کرد “فوردمن” صدها بار در مانیفست خود، از آن به عنوان مدرکی استفاده کرد که نروژی‌ها به عنوان یک فرهنگ و قومیت در عرض 50 تا 100 سال منقرض می‌شوند. اصطلاح بالینی برای آنچه که آنها از آن رنج می برند احتمالاً به بهترین شکل به شرح زیر است …

آنها دیوانه خفاش بودند و دیوانگی آنها بر اساس پارانویا بود!

صرف نظر از اینکه چه نظریه‌پرداز توطئه کیک میوه‌ای را در سوراخ خرگوش دنبال می‌کنید، همان الگوی تکرارشونده را خواهید یافت. پارانویا! این بدان معناست که ایلان ماسک و دیگرانی که پایان جهان را اعلام می کنند، ایده های خطرناکی را تغذیه می کنند. ممکن است سخنان آنها به معنای واقعی کلمه منجر به این شود که یک مرد دیوانه به زباله های آنها ایمان بیاورد و آسیب جدی وارد کند. چی کار می خوای بکنی چه زمانی برخی از Una Bomber 2.0 به آشغال های شما اعتقاد دارند و مقر آمازون ایلان را منفجر می کنند. شما به عنوان الهام بخش او؟ به بستگان قربانیان به مریخ سواری رایگان بدهید؟

من می‌توانم صدها نفر را اینجا انتخاب کنم. سام هریس، نیک بوستروم، ایلان ماسک، خودم در زندگی قبلی قبل از اینکه بفهمم چگونه کار می کند. با این حال، ایلان ماسک و برخی دیگر “روشنفکران” (بخوانید؛ بچه های دیوانه ی خفاش) چیزی دارند که دیگران ندارند. یک میکروفون بسیار بزرگ!

چنین میکروفون‌های بسیار بزرگی با مسئولیت‌های بسیار بزرگی همراه هستند، چیزی که من شک دارم که ایلان آن را درک کند، احتمالاً به این دلیل که او آنقدر پارانوئید است که نمی‌تواند از قشر پیشانی خود به بهترین شکل ممکن استفاده کند، و امروز از ترس و پارانویا عمل می‌کند. چنین “پیشگویی های روز قیامت” تمایل به تبدیل شدن به پیشگویی های خود تحقق بخش در جوامع محلی است.

قیامت در راه است

اشتباه نکنید، من با ایلان مخالف نیستم، او در فرض قیامت در آینده 100% درست است. با این حال، من بلیط خود را برای رسیدن به بهشت ​​گرفته ام و قصد دارم سوار آن شوم. و 99٪ از کسانی که این را می خوانند یک بلیط نیز دارند. روز قیامت که ایلان به تصویر می کشد است فقط مربوط به او و دوستانش است.

برای درک چرایی این امر، متوجه شوید که آنچه این روزها در حال رخ دادن است، مهم ترین رویدادی است که در طول 5 میلیون سال روی زمین رخ داده است. برای 5 میلیون سال، ما باهوش ترین گونه روی زمین بوده ایم. ظرف 5 تا 10 سال آینده این اتفاق خواهد افتاد اساسا تغییر کند. نتیجه این است که توازن قدرت در حال تغییر است. قدرت در حال حرکت است دور از جانب “استقرار”، و به “دست توده ها”. اجازه دهید برای روشن شدن موضوع مثالی بزنم.

چرا به نظرات جردن پترسون اهمیت می دهید وقتی می توانید به جای آن از یک احساس «خدا مانند» پاسخ بخواهید؟

جردن پترسون به معنای واقعی کلمه زندگی خود را با این فرض که او در نظر گرفته خواهد شد ساخت “باهوش ترین مرد اتاق”، در نتیجه مردم او را تحسین کردند و برای پاسخ به او مراجعه کردند. نتیجه شد که اردن قدرت انباشته شده – قدرت او با میل و رغبت تسلیم نمی شود. یک پایگاه قدرت به ناچار منجر به این شد که او زندگی عالی داشته باشد، در حالی که به بقیه کارت‌های بد داده شد – و همین امر در مورد همه صحبت کردن در مورد AI Doomsday!

نتیجه

دفعه بعد که کسی در موردش صحبت می کند “خطرات هوش مصنوعی” از خود بپرسید که او چه چیزی را برای از دست دادن دارد. هنگامی که پاسخی برای این سوال پیدا کردید، می توانید فقط به سخنان او به عنوان هیاهوهای یک پیرمرد چشم پوشی کنید و به زندگی خود ادامه دهید و متوجه شوید که شما در واقع روی یک مسیر برای a تنظیم شده اند بهتر زندگی، و بیشتر فقط جامعه، جایی که قدرت بسیار بیشتر است به همان اندازه در سرتاسر زمین توزیع شده است – و در اطراف برخی از احمق های ثروتمند متمرکز نشده اند، که زندگی خود را بر رنج دیگران ساخته اند.

حالا شما 2 سنت خود را ایلان به ما دادید، ما صدای شما را شنیدیم، و ما به معنای واقعی کلمه نمی توانستیم کمتر از این به ما بپردازیم! بنابراین اجازه دهید این مقاله را با یک نقل قول از ادی مورفی به پایان برسانم …

یه کوکاکولا بخور و یه لبخند بزن و لعنتی ایلان رو ببند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا