ارز دیجیتال

ارزش بازار Binance BUSD یک میلیارد دلار کاهش یافت و در بین استیبل کوین ها به رتبه چهارم سقوط کرد – چه خبر است؟

منبع: AdobeStock / ایرینا بودانوا

استیبل کوین BUSD با نام تجاری بایننس یک میلیارد دلار دیگر از ارزش بازار خود را از دست داد و به جایگاه چهارم در میان استیبل کوین ها سقوط کرد.

این Binance USD (BUSD) داده های CoinMarketCap نشان می دهد که استیبل کوین در حال حاضر دارای ارزش بازاری حدود 4.3 میلیارد دلار است که نسبت به 5.5 میلیارد دلار در ماه گذشته کاهش یافته است.

این BUSD را در جایگاه چهارم در میان استیبل کوین ها قرار می دهد و درست پس از استیبل کوین غیرمتمرکز DAI، که شاهد افزایش ارزش بازار آن به بیش از 4.6 میلیارد دلار در چند روز گذشته بوده است.

USDT تتر و سکه USDC (USDC) دو استیبل کوین بزرگ در بازار هستند که هر کدام به ترتیب حدود 83 و 28 میلیارد دلار ارزش بازار دارند.

کاهش مداوم BUSD در ارزش بازار پس از این اتفاق می افتد دپارتمان خدمات مالی نیویورک (DFS) سفارش داده شده Paxos، یک شرکت رمزنگاری که استیبل کوین را صادر می کند تا از ضرب توکن های BUSD جلوگیری کند.

در یک هشدار مصرف کننده، DFS گفت که این دستور را “در نتیجه چندین مشکل حل نشده مربوط به نظارت Paxos بر رابطه خود با Binance” صادر کرده است.

متعاقباً، مشخص شد که SEC یک اطلاعیه Wells به Paxos صادر کرده است و قصد دارد از این شرکت به دلیل صدور BUSD شکایت کند. این آژانس استدلال کرد که BUSD یک اوراق بهادار ثبت نشده در نظر گرفته می شود.

پس از محدودیت‌های نظارتی، Paxos اعلام کرد که “به رابطه خود با Binance پایان می‌دهد” و از 21 فوریه انتشار توکن‌های جدید BUSD را متوقف می‌کند. با این حال، این شرکت حداقل تا فوریه 2024 به پشتیبانی و بازخرید توکن‌ها ادامه خواهد داد.

در ضربه دیگری به استیبل کوین با نام تجاری Binance، SEC شکایت هایی را علیه بایننس و مدیر عامل Changpeng Zhao به راه انداخته است و این شرکت را به فعالیت غیرقانونی یک بورس اوراق بهادار متهم کرده است.

این آژانس بایننس را به نقض قانون با ارائه اوراق بهادار ثبت نشده به عموم مردم متهم کرد. سکه بایننس (BNB) توکن و استیبل کوین BUSD.

با تشدید فروش، تتر برای مدت کوتاهی پای خود را از دست می دهد

هفته گذشته، USDT پس از اینکه دو استخر اصلی برای معاملات استیبل کوین به شدت نامتعادل شدند، ارزش دلاری خود را از دست داد.

در آن زمان، موجودی USDT در 3pool محبوب Curve، یک استخر مبادله استیبل کوین متشکل از USDT، USDC و DAI، به بیش از 70 درصد افزایش یافت که نشان می‌دهد معامله‌گران ده‌ها میلیون USDT را با USDC و DAI تعویض کرده‌اند.

فشار فروش USDT چند روز پس از آن اتفاق افتاد که بزرگترین استیبل کوین در بازار شاهد رکورد جدیدی بود که ارزش بازار آن از 83.2 میلیارد دلار گذشت.

استیبل کوین توانست 20 میلیارد دلار ارزش بازاری را که پس از سقوط استیبل کوین رقیب TerraUSD از دست داده بود، بازیابی کند.

در حالی که تتر توانسته ارزش بازاری را که در سال گذشته از دست داده بود بازیابی کند، سایر استیبل کوین ها به این موفقیت دست نیافته اند.

به عنوان مثال، USDC، دومین استیبل کوین بزرگ، در حال حاضر دارای ارزش بازاری حدود 29 میلیارد دلار است که بسیار کمتر از رکورد بالای 56 میلیارد دلاری آن در تاریخ است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا