ارز دیجیتال

“نصف کردن” بیت کوین می تواند بیت کوین را از 50000 دلار عبور دهد – در اینجا دلیل آن است

منبع: Adobe/OSORIOartist

بر اساس گزارش بلومبرگ اینتلیجنس، بیت کوین (BTC) ممکن است طی سال آینده به دلیل تاثیر نصف شدن بعدی، از 50000 دلار عبور کند.

با قضاوت بر اساس یافته‌های این گزارش، افزایشی که از ابتدای سال در بازار بیت‌کوین مشاهده شد، می‌تواند تنها شروع یک بازار صعودی بزرگ‌تر برای ارز دیجیتال شماره یک باشد.

بیت کوین در سال جاری حدود 66 درصد افزایش یافته است و در حال حاضر درست زیر مرز 28000 دلار تثبیت شده است.

اما اگر پیش‌بینی‌های Bloomberg Intelligence درست از آب درآید، افزایش 80 درصدی یا بیشتر ممکن است در آینده نزدیک در پیش باشد.

نصف کردن بیت کوین می تواند بیت کوین را از
قیمت بیت کوین از سال تا امروز منبع: CoinGecko

انتظار می رود نصف شدن بعدی بیت کوین در آوریل 2024 اتفاق بیفتد.

پاداشی که برای استخراج یک بلوک جدید به ماینرها پرداخت می شود، از 6.25 بیت کوین به 3.125 بیت کوین به نصف کاهش می یابد.

کارشناسان نرخ های جدید را پیش بینی می کنند

در این گزارش، کارشناسان متعددی هر کدام نظر خود را در مورد اینکه قیمت بیت کوین در 12 ماه آینده به کجا خواهد رسید، ارائه کردند.

جیمی داگلاس کوتس، تحلیلگر بلومبرگ اینتلیجنس، در میان کسانی که پیشنهاد خود را ارائه کرد، می‌گوید که «نصف کردن» آینده هنوز تنها حدود 50 درصد قیمت آن توسط بازار است.

کوتس می‌گوید: «بیت‌کوین ۱۲ تا ۱۸ ماه قبل از نصف شدن به پایین‌تر می‌آید و این ساختار چرخه شبیه به چرخه‌های گذشته است، اگرچه بسیاری از چیزها تغییر کرده‌اند – در حالی که شبکه بسیار قوی‌تر است، بیت‌کوین هرگز یک انقباض شدید اقتصادی طولانی مدت را تحمل نکرده است». ، در حالی که قیمت 50000 دلار را تا زمان نصف شدن پیش بینی می کند.

دیگران، مانند جاکوب جوزف، تحلیلگر در ارائه‌دهنده داده‌های کریپتو CCData، نگاهی محتاطانه‌تر ارائه کردند و گفتند که سرمایه‌گذاران باید انتظار داشته باشند که حدود یک سال را در مرحله «انباشتگی» سپری کنند تا قیمت‌ها به سمت صعودی صعود کند.

جوزف از CCData می‌گوید: «اگر سقوط FTX واقعاً پایان این چرخه بود، پس تاریخ نشان می‌دهد که ما هنوز تقریباً 350 روز «انباشتگی» داریم تا شاهد عملکرد مشخصه قیمت پس از نصف شدن باشیم.

وی افزود که عملکرد دارایی در چرخه های گذشته نباید به عنوان راهنمای عملکرد آینده مورد استفاده قرار گیرد، زیرا بسیاری از چیزها در بازار کریپتو تغییر کرده است.

بیت کوین ممکن است بار دیگر در آینده به بالاترین حد خود برسد. با این حال، به دلیل افزایش اندازه بازار و رقابت سایر دارایی های دیجیتال، بعید است که رشد مشابه چرخه های قبلی را شاهد باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا