ارز دیجیتال

کپی‌های باشگاه قایق‌رانی Bored Ape به دادگاه ایالات متحده ضربه قانونی وارد کردند

سازنده بسیار محبوب توکن غیر قابل تعویض (NFT) Bored Ape، Yuga Labs، اخیراً پرونده خود را در برابر کپی‌کننده رایدر ریپس پیروز شده است.

طبق اسناد دادگاه، یوگا لبز در همه موارد برنده شده است.

آزمایشگاه یوگا پیروزی خلاصه می شود

به نظر می رسد کشمکش حقوقی که تابستان گذشته آغاز شد، در مقابل آزمایشگاه یوگا قرار گرفت.

خالق بزرگترین اکوسیستم توکن غیرقابل تعویض (NFT) که شامل باشگاه معروف Bored Ape Yacht Club است، اخیراً بر رایدر ریپس و گروه‌هایش پیروز شد.

مطابق با اسناد دادگاه، آزمایشگاه یوگا برنده دعوی خود در برابر کپی برداری از مجموعه دیجیتال Bored Ape خود در مورد علت تخلف شده است.

دادگاه ناحیه شمالی ایالات متحده با موضع دادستان موافقت کرد که مجموعه RRBAYC که توسط رایدر ریپس و جرمی کاهن ایجاد شده بود، تنها به منظور برجسته کردن بی‌نظمی‌ها در مجموعه NFT آزمایشگاه یوگا نبود.

در عوض، مشخص شد که استفاده متهم از علامت تجاری BAYC نشان دهنده استفاده منصفانه یا بیان هنری مناسبی نیست که ادعا می شود.

دادگاه نیز در آنجا با یوگا لبز طرف شد و حکم داد که کپی‌کننده‌ها مقصد نادرستی را مرتکب شده‌اند و ادعای آزادی بیان متهم در این مورد قابل دفاع نیست.

با توجه به این موضوع، دادگاه مجموعه RRBAYC NFT را بدخواهانه نامید و دادگاه منطقه ای ایالات متحده گفت که این مجموعه برای سودجویی بوده است.

دادگاه همچنین اعلام کرد که بازارهای NFT با نام‌های دامنه apemarket.com و rrbayc.com در حال تجمع سایبری هستند و شباهت ظاهری با پروژه Bored Ape می‌تواند به راحتی منجر به سردرگمی عمومی شود.

دلیل دادگاه برای حمایت از آزمایشگاه‌های یوگا این بود که رایدر ریپس فقط پس از راه‌اندازی مجموعه BAYC NFT، نام دامنه‌ها را ثبت کرد.

دادگاه همچنین اعلام کرد که متهمان سعی کردند به طور آگاهانه مجموعه BAYC را به شکلی بد رنگ کنند تا آن را نادرست معرفی کنند.

NFT از زمانی که اسناد دادگاه علنی شد، سر و صدای زیادی به پا کرده است.

به گفته اش کرنن وکیل سرگرمی و مالکیت معنوی، Esq، پیروزی آزمایشگاه یوگا یک ناک اوت کامل متهمان است.

سایر علاقه مندان به NFT نیز تصمیم دادگاه را ستایش کرده اند. جسیکا نیر مک‌دونالد، وکیل کپی رایت و علائم تجاری آزمایشگاه یوگا، تصمیم دادگاه را یک “برد بزرگ” خواند.

با این حال، همه چیز به نفع آزمایشگاه یوگا پیش نرفت. بر اساس حکم دادگاه، سازندگان متاورس Otherdeeds باید منتظر محاکمه برای درخواست خسارت باشند.

NFT ها کالا هستند و اوراق بهادار نیستند

به نظر می‌رسد که پیروزی اخیر در نقض حقوقی که توسط آزمایشگاه‌های یوگا ادعا شد به سؤالاتی در مورد موضوع بحث‌برانگیزی که سرمایه‌گذاران NFT نگران آن بوده‌اند، پاسخ داده است.

در سند دادگاه، دادگاه ناحیه شمالی کالیفرنیا به وضوح بیان کرد که NFTها کالا هستند و نباید به عنوان اوراق بهادار رفتار شوند.

دادگاه اظهار داشت که ادعاهای متهم مبنی بر اینکه مجموعه BAYC کالاهای ملموس نبوده است، آن را بالاتر از تشخیص قانون Lanham از آن به عنوان چنین چیزی بالاتر نمی برد.

سپس دادگاه حکم داد که NFTها کالاهای مجازی هستند و نه اوراق بهادار. از این رو نمایندگی ریپس از پروژه بدون تایید مناسب از آزمایشگاه یوگا یک اشتباه قانونی فاحش از سوی آنها بود.

در حالی که این ممکن است بی اهمیت به نظر برسد، حامیان NFT آن را تصرف کرده اند و ادعا می کنند که تصمیم دادگاه روشن می کند که آیا این مجموعه های مجازی اوراق بهادار هستند یا خیر.

تیم آزمایشگاه یوگا بیان کرده است که قضاوت خلاصه یک پیروزی برجسته برای فضای Web3 بود.

این یک روند مثبت برای این پروژه است که از آن زمان تاکنون شاهد کاهش فروش آن در 90 روز گذشته بوده است.

پس از ادعاهای ریپس و همفکرانش مبنی بر اینکه این مجموعه نمادهای پنهان نازی ها را نشان می دهد و قصد دارند آن را طعنه بزنند، محبوبیت جهانی NFT این پروژه از آن زمان کاهش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا