ارز دیجیتال

بانک مرکزی برزیل: CBDC به کسب و کارها کمک خواهد کرد

منبع: سرگئی شیمانوویچ/ادوبی

بانک مرکزی برزیل می گوید که ارز دیجیتال بانک مرکزی آن (CBDC) – واقعی دیجیتال – برای کمک به رشد کسب و کارهای داخلی در حال حاضر طراحی شده است. این بانک همچنین به دنبال تشدید مقررات مربوط به دارایی های رمزنگاری شده است.

روزنامه O Globo گزارش داد که روبرتو کامپوس نتو، رئیس بانک، تایید کرد که دیجیتال واقعی قرار است اولین مرحله آزمایشی خود را در ماه مارس آغاز کند.

و کامپوس نتو ادعا کرد که مدل ارز دیجیتال برزیل با هدف “توسعه تجارت جدید” در بخش خدمات مالی ایجاد شده است. او ادعا کرد که این مدل «بر خلاف» مدل‌هایی است که در «سایر کشورها» استفاده می‌شود.

از کامپوس نتو نقل شده است که:

ایده ما این است که حداکثر تا سال 2024 چیزی راه اندازی کنیم.

برنامه های مقررات CBDC و Crypto بانک مرکزی برزیل

در زمینه ارزهای دیجیتال، رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت که بانک مرکزی با کمیسیون نظارتی بورس و اوراق بهادار (CVM) برای نظارت بر دارایی‌های رمزنگاری شده «به سختی کار می‌کند».

او گفت:

“برای ما مهم است که 100٪ با CVM هماهنگ باشیم [on the matter of crypto regulation]”

کامپوس نتو همچنین ادعا کرد که «تقریباً یک سال پیش» به همراه جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، در جلسه ای درباره دارایی های رمزنگاری شده شرکت کرده است.

فرماندار ادعا کرد که به یلن گفته است که متوجه «مشکلات» خاصی در بخش کریپتو شده است.

یکی از این موارد مربوط به حبس است – که او ادعا کرد “بیش از حد متمرکز” است.

کامپوس نتو مدعی شد که نگهبانان نباید در معرض خطر قرار گیرند. و او مدعی شد که اگر به بانک‌ها اجازه داده می‌شد که «حافظ دارایی‌های رمزنگاری شوند»، ممکن بود از «مشکل» FTX جلوگیری شود.

و رئیس جمهور مدعی شد که بانک مرکزی در حال حاضر روی راه حل «پرداخت فوری» با شرکای خود در کلمبیا، اروگوئه، شیلی و اکوادور کار می کند.

کشورها می‌خواهند راه‌های مؤثرتری برای فعال کردن شرکای تجاری در منطقه LATAM برای پردازش «پرداخت‌های مکرر» بیابند.

مقامات برزیل و آرژانتین درباره ایجاد یک ارز مشترک بحث کرده‌اند و طرفداران کریپتو پیشنهاد کرده‌اند که این طرح را به نفع پذیرش بیت‌کوین (BTC) کنار بگذارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا