ارز دیجیتال

دیده بان مالی دانمارک به بانک ساکسو دستور داد تا دارایی های رمزنگاری خود را منحل کند

منبع: Pixabay

سازمان نظارت مالی دانمارک (FSA) به Saxo Bank، یک کارگزار چند دارایی مستقر در کپنهاگ دستور داده است تا دارایی های ارزهای دیجیتال خود را کنار بگذارد.

رگولاتور اعلام کرد که تجارت بانک در دارایی های رمزنگاری شده برای حساب خود “خارج از حوزه تجاری قانونی موسسات مالی” است.

تجارت غیرقانونی در دارایی‌های کریپتو می‌تواند باعث ایجاد بی‌اعتمادی در سیستم مالی شود و FSA دانمارک معتقد است که مشروعیت بخشیدن به تجارت دارایی‌های رمزنگاری شده بی‌اساس است.

شرکت تجارت آنلاین و سرمایه گذاری ساکسو بانک در ماه می 2021 یک پیشنهاد ارز دیجیتال راه اندازی کرد که به مشتریان امکان داد بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و لایت کوین (LTC) را در برابر یورو، دلار آمریکا و ین از یک حساب مارجین واحد بدون نیاز به نگهداری معامله کنند. یک کیف پول کریپتو علاوه بر این، Saxo در حال حاضر محصولات مختلف ارزهای دیجیتال از جمله ETN و ETF را ارائه می دهد.

با این حال، نهاد نظارتی پس از ارزیابی دقیق به این نتیجه رسید که تجارت در دارایی های دیجیتال در پیوست 1 قانون تجارت مالی دیده نمی شود.

لاسه لیلهولت، سخنگوی ساکسو بانک به بلومبرگ گفت: Saxo Bank دارایی‌های رمزنگاری محدودی دارد و سفارشات FSA تأثیر بسیار کمی بر بانک خواهد داشت.

ساکسو تصمیم FSA را “به طور کامل بررسی خواهد کرد تا نحوه برخورد ما با این موضوع را بررسی کند.”

این ناظر مالی گفت که مقررات ارزهای دیجیتال اتحادیه اروپا – بازارهای دارایی‌های رمزنگاری شده (MiCA) – از 30 دسامبر 2024 اجرایی می‌شود و تا آن زمان فعالیت در معاملات کریپتو کنترل نشده باقی می‌ماند.

وضعیت رمزنگاری دانمارک

تنظیم کننده مالی دانمارک تصریح می کند که ارزهای رمزنگاری شده که برای پرداخت ها استفاده می شوند معمولاً غیرقانونی هستند. با این حال، قوانین برای ICOها، بسته به ویژگی های آنها اعمال می شود.

به عنوان مثال، برای تعیین اینکه آیا یک ICO مشمول مقررات مالی است، باید نشان دهد که این توکن به سرمایه گذاران حق رأی یا تصمیم گیری در مورد سود شرکت را می دهد.

این به این دلیل است که FSA مجاز به تنظیم توکن هایی نیست که چنین ویژگی هایی را ارائه می دهند.

دانمارک به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا، فعالانه برای مبارزه با پولشویی مبارزه می کند. مقررات ضد پولشویی اتحادیه اروپا (AML) از نظر فناوری خنثی است و رمزارزها نیز تحت این شرایط قرار دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا