شبکه های اجتماعی

8 ابزار مراقبت از مشتری مسنجر فیسبوک که باید از آنها استفاده کنید

ابزارهای مراقبت از مشتری فیس بوک مسنجر مهم تر از همیشه هستند. با بیش از 2.936 میلیارد نفر تا آوریل 2022، پتانسیل برندهایی که از آنها برای مسائل مربوط به خدمات مشتری استفاده می کنند، بیشتر از همیشه است.

دانستن این ابزارها و درک نحوه ارتباط با مشتریان و ارائه بهترین تجربه برای هر برند B2C که با مشتریان سروکار دارد ضروری است.

ابزارهای مراقبت از مشتری فیس بوک مسنجر می تواند تفاوت بزرگی برای مشاغل ایجاد کند. از این رو، من مهمترین آنها را پوشش می دهم و به شما نشان می دهم که چگونه بهترین تجربه مشتری را در این پلت فرم رسانه اجتماعی ارائه دهید.

بیایید درست وارد آن شویم.

مزایای استفاده از فیس بوک مسنجر برای مراقبت از مشتری

استفاده از مسنجر فیسبوک برای مراقبت از مشتری مزایای زیادی دارد.

بیایید نگاهی به برخی از برترین ها بیندازیم.

به مخاطبان زیادی برسید

با داشتن 1.3 میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان در مسنجر فیس بوک، می توانید با تجربه مراقبت از مشتری خود به مخاطبان زیادی دست پیدا کنید.

علاوه بر این، مردم تمایل دارند تلفن های خود را بیشتر از چک کردن ایمیل ها بررسی کنند، بنابراین شما می توانید سریعتر به مشتریان خود دسترسی داشته باشید و در صورت لزوم راه حل های با کیفیت بالا ارائه دهید.

خدمات مشتری در حال حرکت

با فیس بوک مسنجر، می توانید خدمات مشتری را در حال حرکت ارائه دهید. این به این معنی است که مشتریان شما بدون توجه به اینکه کجا هستند می توانند با شما در تماس باشند.

تنها چیزی که آنها نیاز دارند یک اتصال اینترنتی فعال است.

این برای شما و مشتریانتان راحت است – دیگر نیازی به جستجوی وب سایت خود برای یافتن راهی مناسب برای برقراری ارتباط ندارید.

تجربیات شخصی

وقتی از فیس‌بوک مسنجر برای مراقبت از مشتری استفاده می‌کنید، می‌توانید تجربیات شخصی‌سازی شده برای مشتریان خود ایجاد کنید.

مردم اغلب برای ابراز علاقه به محصول یا خدمات شما با شما تماس می گیرند و از زبانی استفاده می کنند که به شما امکان می دهد بدانید چه موانعی بر سر راه تبدیل شدن به مشتریان پولی آنها وجود دارد.

اینجاست که ربات‌های مسنجر وارد می‌شوند. شما می‌توانید از آنها برای ایجاد گردش‌های کاری خودکار استفاده کنید که مشتریان را در فرآیند فروش شما راهنمایی می‌کند و محتوای شخصی‌سازی شده را در هر مرحله ارائه می‌کند.

برای مثال، می‌توانید رباتی بسازید که در اولین تماس، محتوای آموزشی را برای مشتریان بالقوه ارسال می‌کند، سپس از آنها می‌پرسد که آیا پس از اینکه فرصتی برای کسب اطلاعات بیشتر پیدا کردند، آماده رزرو مشاوره هستند یا خیر.

با ایجاد تجربیات شخصی، می توانید مشتریان بالقوه بیشتری را به مشتریان پولی تبدیل کنید. و با کمک ربات های مسنجر می توانید همه این کارها را بدون بلند کردن انگشت انجام دهید.

افزایش تعامل

در نهایت، استفاده از Facebook Messenger برای مراقبت از مشتری می تواند به افزایش تعامل کمک کند.

مشتریانی که احساس می‌کنند می‌توانند به راحتی و به سرعت به شما دسترسی پیدا کنند، احتمالاً با برند شما ارتباط برقرار می‌کنند. این می تواند منجر به فروش و وفاداری بیشتر در دراز مدت شود.

ابزارهای مراقبت از مشتری بومی برای فیس بوک مسنجر

1. افزونه چت

این افزونه چت فیس بوک به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که در حین مرور وب سایت شما، با شرکت شما گفتگو کنند. این افزونه را می توان به هر وب سایتی اضافه کرد و برای دستگاه های دسکتاپ و موبایل در دسترس است.

چگونه افزونه را به وب سایت خود اضافه می کنید؟

شما باید یک صفحه فیس بوک برای کسب و کار خود ایجاد کنید و دستورالعمل های گام به گام را برای تنظیم آن با استفاده از Meta Business Suite دنبال کنید.

علاوه بر این، می توانید از API فیس بوک برای افزودن مستقیم ابزار به وب سایت خود استفاده کنید.

2. تبلیغاتی که مستقیماً روی مسنجر کلیک می کنند

روی مسنجر مستقیم کلیک کنید

با این ابزار، می توانید تبلیغاتی ایجاد کنید که مستقیماً شما را به مسنجر متصل کند تا مردم بتوانند با کسب و کار شما گفتگو کنند. این تبلیغات راهی عالی برای دستیابی به مشتریان بالقوه جدید و ارتباط شخصی با آنهاست.

هنگام ایجاد این نوع تبلیغات، می‌توانید هم خود آگهی را تنظیم کنید و هم تجربه خوش‌آمدگویی را که افراد هنگام شروع گفتگو با کسب‌وکار شما تجربه خواهند کرد.

این به شما امکان می دهد پیام خود را شماره گیری کنید و اطمینان حاصل کنید که افراد تجربه خوبی دارند. با هزاران مزایای تبلیغات فیس بوک، این تنها یک راه دیگر است که می توانید از آنها برای ارتباط با مشتریان بالقوه استفاده کنید.

3. m.me پیوندها

پیوندهای m.me به افراد این امکان را می دهد که با کلیک کردن روی یک پیوند، گفتگو با کسب و کار شما را شروع کنند. این یک راه عالی برای افزودن مسنجر به مواد بازاریابی، مانند امضای ایمیل، تبلیغات چاپی، یا تبلیغات تلویزیونی است.

چرا این از دیدگاه یک توسعه دهنده عالی است؟

این لینک ها به شما این امکان را می دهند پارامترهای ردیابی مختلف را ارسال کنید تا ببینید مردم چگونه با پیوند پیام رسان شما روبرو می شوند.

در اینجا همه چیزهایی است که برای ایجاد تغییر مسیر پیوند m.me باید بدانید.

من-لینک ها

4. صفحه فیس بوک

اگرچه دقیقاً مسنجر فیس بوک نیست، اما صفحه فیس بوک شما هنوز یک ابزار ضروری مراقبت از مشتری است زیرا مردم می توانند از ویژگی مسنجر در صفحه شما برای تماس با کسب و کار شما استفاده کنند.

صفحه فیس بوک شما همچنین به عنوان مرکزی برای تمام تعاملات مسنجر شما عمل می کند. این بدان معناست که شما می توانید تمام پیام هایی را که دریافت کرده اید مشاهده کنید، حتی اگر از طریق کانال های دیگر ارسال شده باشند.

علاوه بر این، صفحه شما جایی است که تمام اطلاعات بینش و معیارهای مربوط به فعالیت تجاری خود را در فیس بوک پیدا خواهید کرد، یک منبع عالی برای درک اینکه آیا حضور شما در فیس بوک در جهت درستی است یا خیر.

با بهبود مداوم صفحه کسب و کار فیس بوک خود و آسان کردن تماس افراد با شما و دریافت پاسخ مناسب، می توانید یک تجربه فوق العاده برای مشتری ارائه دهید که آنها را به بازگشت بازگرداند.

5. اینباکس اینستاگرام

وقتی صحبت از ابزارهای مراقبت از مشتری می شود، اینستاگرام چطور؟

مانند با صفحات فیس بوک، افراد می توانند از طریق مسنجر با مشاغل در اینستاگرام تماس بگیرند. این بدان معنی است که می توانید تمام تعاملات مشتری خود را در یک مکان نگه دارید و ببینید که چگونه آنها در همه کانال ها عمل می کنند.

به علاوه، با اضافه شدن تمام ویژگی‌های جدید به اینستاگرام، مانند ویدیوی زنده و پیام‌های ناپدید شده، اطمینان از فعال بودن کسب‌وکار شما در این پلتفرم بیش از هر زمان دیگری مهم است.

استفاده از فیس‌بوک مسنجر و اینستاگرام با هم می‌تواند تجربه‌ای عالی برای مشتری ایجاد کند که باعث می‌شود مردم دوباره برگردند.

علاوه بر این، با ویژگی پیام‌رسانی بومی آن، مشتریان وقتی محتوایی را ایجاد می‌کنید که آن‌ها را دوست دارند، متنفرند یا چیزی برای گفتن دارند، با شما تماس خواهند گرفت.

می توانید از آن برای اجرای تبلیغاتی استفاده کنید که کاربران را وادار به انجام یک اقدام خاص می کند. این یک راه عالی برای دستیابی به مشتریان بالقوه جدید و شروع گفتگو با آنها است.

ابزارهای شخص ثالث ابزارهای مراقبت از مشتری برای فیس بوک مسنجر

جدا از ابزارهای بومی مراقبت از مشتری که فیس بوک ارائه می دهد، برنامه های شخص ثالثی وجود دارد که می توانید از آنها برای ارائه تجربه بهتر استفاده کنید.

در اینجا تعدادی از برترین ها آورده شده است.

1. SocialPilot

صندوق ورودی رسانه های اجتماعی

SocialPilot به شما امکان می دهد از صندوق ورودی رسانه های اجتماعی خود برای ردیابی آسان، پاسخگویی و مدیریت پیام های فیسبوک خود در یک مکان استفاده کنید.

می توانید پیام های پشتیبانی مشتری، فروش و بازاریابی را از طریق یک برگه بدون جابجایی بین برنامه های مختلف ارائه دهید.

حتی می‌توانید تعاملات چندین مکان و صفحه را از یک صندوق ورودی مدیریت کنید.

در نتیجه، مدیریت مجموعه کسب و کار فیس بوک شما هرگز آسان تر نبوده است.

2. احتراق

آتش زدن

Rignite یکی دیگر از ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی است که مراقبت از مشتریان خود را در فیس بوک آسان می کند.

با همگام سازی این ابزار با چندین پلتفرم اجتماعی، به راحتی می توانید تمام مکالمات خود را در یک مکان پیگیری کنید.

هنگامی که شخصی با نام تجاری شما تعامل می کند، در فید فعالیت خود مطلع می شوید و به شما این امکان را می دهد تا در اسرع وقت نیازهای او را برطرف کنید.

3. عامل زنده

نماینده زنده

LiveAgent یک ابزار عالی برای نظارت بر رسانه های اجتماعی و مراقبت از مشتری است.

با ذخیره هر اشاره، نظر و پیام به عنوان یک بلیط پشتیبانی، هرگز فرصتی را برای تعامل با مشتری از دست نخواهید داد.

این بدان معنی است که می توانید با تلاش کمتر به بلیط های بیشتری پاسخ دهید و مراقبت از مشتری خود را کارآمدتر می کند.

علاوه بر این، می توانید با مشتریان در کانال های مختلفی که در مورد شما صحبت می کنند، ارتباط برقرار کنید.

علاوه بر این، حتی می‌توانید با پشتیبانی از تلفن ابری از برنامه تماس بگیرید.

بهترین روش ها برای بهبود خدمات مشتری از طریق ابزارهای فیس بوک

در اینجا برخی از بهترین روش‌هایی وجود دارد که می‌تواند به بهبود خدمات مشتری در هنگام استفاده از ابزارهای مرتبط با فیس بوک کمک کند.

1. فعال باشید و از مهارت های حل مسئله استفاده کنید

خدمات مشتری در فیس بوک مربوط به فعال بودن و استفاده از مهارت های حل مسئله برای رفع نگرانی های مشتری است.

این بدان معنی است که شما باید دائماً کانال های خود را برای هر مشکلی که ممکن است پیش بیاید زیر نظر داشته باشید و در صورت امکان آنها را قبل از اینکه حتی به نتیجه برسند متوقف کنید.

در صورت مشاهده مشکل، منتظر تماس مشتری با شما نباشید. مشکل را مستقیماً حل کنید و راه حلی ارائه دهید.

به عنوان مثال، در حالی که در سال 2021 قرنطینه‌های COVID در سراسر استرالیا اتفاق می‌افتاد، کیت‌کت با «RU OK؟»، یک مؤسسه خیریه پیشگیری از آسیب، برای راه‌اندازی کمپینی برای ارتقای آگاهی سلامت روان همکاری کرد.

این کمپین با استفاده از فیس بوک برای نمایش تبلیغات مارکی که به افراد امکان می داد مستقیماً روی مسنجر کلیک کنند، ارتباطاتی ایجاد کرد و به مکالمات مرتبط با سلامت روان کمک کرد.

در نتیجه، Kitkat توانست حمایت فعالانه خود را از یک هدف بزرگ نشان دهد.

از مهارت های حل مسئله استفاده کنید

انجام چنین کاری به مشتریان خود نشان می دهد که شما همیشه به دنبال بهترین منافع آنها هستید و مایلید برای حل مشکلات آنها تلاش بیشتری کنید.

کارکنان خود را آموزش دهید تا محدوده محصولات شما را بشناسند و بتوانند بر اساس سایر محصولات توصیه هایی ارائه دهند که ممکن است با نیازهای مشتری بهتر مطابقت داشته باشد..

این همچنین اگر محصولی موجود نباشد یا در دسترس نباشد کار می کند – می توانید از دانش خود برای پیشنهاد یک محصول جایگزین که ممکن است مشتری دوست داشته باشد استفاده کنید.

2. از وب سایت خود برای ارائه اطلاعات بیشتر در مورد محصول/خدمت خود استفاده کنید

در نهایت، با خیال راحت محتوای وب‌سایت خود و پیام‌های فیس‌بوک را با هم ترکیب کنید تا به موضوع یا نوع خاصی از محتوایی که می‌خواهید روی آن تمرکز کنید، بپردازید.

اگر اطلاعات زیادی در مورد محصول یا خدمات خود در وب سایت خود دارید، از آن به نفع خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید یک مشتری برای درک نحوه استفاده از یک ویژگی خاص به کمک نیاز دارد. در این صورت، می توانید آنها را به یک صفحه عیب یابی در وب سایت خود هدایت کنید، جایی که می توانند دستورالعمل های دقیق تری را بیابند.

این باعث صرفه جویی در زمان و تلاش شما در طولانی مدت می شود و همچنین به کاهش تعداد سوالات تکراری شما کمک می کند.

محصول و خدمات

صفحه عیب یابی دستگاه اسپرسو فیلیپس نمونه خوبی از صفحه ای است که تمام اطلاعات مورد نیاز مشتریان را برای دستیابی به ریشه مشکلی که با آن مواجه هستند ارائه می دهد.

شرکتی که دائماً به پروفایل های رسانه های اجتماعی خود از وب سایت خود پیوند می دهد (و بالعکس) اطمینان می دهد که مشتریان می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را با کمترین کلیک ممکن پیدا کنند.

در نتیجه

ابزارهای مراقبت از مشتری فیس بوک مسنجر می تواند در زمان، تلاش و هزینه کسب و کارها صرفه جویی کند. در عین حال، آنها همچنین می توانند با ارائه روشی کارآمدتر و موثرتر برای برقراری ارتباط با مشتریان، رضایت مشتری را بهبود بخشند.

بسیاری از ابزارهای مختلف مراقبت از مشتری در دسترس هستند، بنابراین کسب و کارها باید به دقت بررسی کنند که کدام یک برای آنها مناسب است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا