چه طور

چگونه کادر نظر را در وردپرس حذف کنم؟

نظرات به طور کلی به عنوان یک راه عالی برای افزایش فعالیت سایت و جذب بازدیدکنندگان به سایت شما در نظر گرفته می شود. با این حال، ممکن است دلایلی وجود داشته باشد که ممکن است نخواهید اجازه دهید نظرات در یک صفحه خاص یا کل وب سایت ارائه شود. به عنوان مثال، صاحبان مشاغل ممکن است تصمیم بگیرند که کادر نظر را حذف کنند تا حجم هرزنامه‌هایی را که دریافت می‌کنند کاهش دهند یا از نظرات غیرضروری هنگام انتشار برخی پست‌ها، مانند اطلاعیه‌های شرکتی جلوگیری کنند.

وردپرس به صاحبان سایت این امکان را می دهد که نظرات را غیرفعال کنند، نه تنها در پست ها، صفحات یا انواع پست های سفارشی، بلکه حتی به طور کامل جعبه های نظر را از کل وب سایت حذف کنند. برعکس، شما همچنین می توانید از افزونه ها برای ایجاد یک استفاده کنید جعبه نظر رایگان برای یک وب سایت.

در اینجا روش های مختلفی برای غیرفعال کردن نظرات در وردپرس وجود دارد:

نظرات برای پست های جدید را خاموش کنید

برای جلوگیری از ارسال نظرات جدید در سایت خود، با استفاده از نام کاربری و رمز عبور وارد داشبورد وردپرس خود شوید. وقتی وارد سیستم شدید، به “تنظیمات” بروید و روی “بحث” کلیک کنید.

در منوی بحث، به «تنظیمات پیش‌فرض پست» بروید و علامت سومین گزینه را بردارید که می‌گوید «اجازه دادن به افراد برای ارسال نظر در مورد پست‌های جدید». این کار باعث می شود نظرات در صفحات و پست های جدید وردپرس ظاهر نشوند.

نظرات را در کل سایت خود غیرفعال کنید

برای غیرفعال کردن نظرات در کل سایت وردپرس خود، به «تنظیمات نظرات دیگر» و سپس به «بستن خودکار نظرات در پست‌های قدیمی‌تر از روز» بروید. روی کادر تأیید کلیک کنید و تعداد روزها را «0» پر کنید. برای غیرفعال کردن نظرات در مورد پست‌های آینده و محتوای موجود، روی «ذخیره» کلیک کنید.

غیرفعال کردن نظرات در صفحات و پست های موجود

برای غیرفعال کردن نظرات در مورد پست های منتشر شده، وارد شوید و پنل WP-Admin را برای سایت وردپرس خود باز کنید. در پانل سمت چپ، روی «صفحات» و سپس «همه صفحات» کلیک کنید. تمام صفحاتی را که می‌خواهید نظرات را غیرفعال کنید، با علامت زدن کادرهای کنار عنوان آنها انتخاب کنید.

گزینه کشویی ‘Bulk Actions’ را انتخاب کنید. «ویرایش» را انتخاب کنید و سپس روی «اعمال» کلیک کنید. در صفحه ای که باز می شود، به دنبال «نظرات» بگردید. جعبه کشویی «اجازه نشود» را انتخاب کنید و روی دکمه «به‌روزرسانی» کلیک کنید تا تغییرات شما ذخیره شود. با استفاده از این روش، نظرات در صفحات قبلاً منتشر شده متوقف می شود.

غیرفعال کردن نظرات در پست های فردی

برای غیرفعال کردن نظرات در صفحات جداگانه، به فهرست صفحات منتشر شده بروید و روی پیوند “ویرایش سریع” در زیر فهرست هر صفحه کلیک کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود، علامت «مجاز نظرات» را بردارید.

توجه داشته باشید که روش‌های فوق نظرات در پست‌ها و صفحات شما را غیرفعال می‌کنند اما نظرات موجود را از پست‌ها و صفحات منتشر شده شما حذف نمی‌کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد پست های فردی، پست ما را در اینجا بخوانید چسباندن هایپرلینک ها در کادر نظرات وب سایت

غیرفعال کردن نظرات برای فایل های رسانه ای

برای غیرفعال کردن نظرات روی فایل‌های رسانه وردپرس، وارد داشبورد مدیریت وردپرس خود شوید و به «فایل‌های رسانه‌ای» بروید. بر روی فایل مورد نظر خود کلیک کنید. هنگامی که فایل را باز می کنید، روی “گزینه های صفحه” در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید، سپس تیک بحث را بردارید.

به پانل با عنوان “بحث” به پایین بروید، نظرات را بررسی کنید و سپس روی “به روز رسانی” کلیک کنید تا تنظیمات خود را ذخیره کنید. از آنجایی که وردپرس از ویرایش انبوه برای فایل های رسانه ای پشتیبانی نمی کند، باید نظرات روی فایل های جداگانه را غیرفعال کنید. برای فایل های رسانه ای دیگر، حتما مقاله ما را بخوانید چگونه یک جعبه نظر در HTML ایجاد کنیم.

غیرفعال کردن نظرات در وردپرس کلاسیک

در ویرایشگر کلاسیک قدیمی، می‌توانید نظرات سراسر سایت را در بخش «تنظیمات» در داشبورد وردپرس خود خاموش کنید. با این حال، برای پست های جداگانه، باید پست را باز کنید و به قسمتی با عنوان “بحث” بروید. در پانل «بحث»، روی دکمه جابجایی کلیک کنید و تیک گزینه «مجاز نظرات» را بردارید. برای ذخیره تغییرات خود روی “به روز رسانی” کلیک کنید.

حذف نظرات موجود

اگر صفحه یا نظراتی در مورد پستی دارید که می‌خواهید حذف کنید، وارد وردپرس شوید و از نوار کناری سمت چپ پنل مدیریت خود روی “نظرات” کلیک کنید.

تمام نظراتی را که می خواهید حذف کنید انتخاب کنید و از کادر بازشوی «عملکردهای انبوه» روی گزینه «انتقال به سطل زباله» کلیک کنید. وقتی روی «اعمال» کلیک می‌کنید، تمام نظرات موجودی که انتخاب کرده‌اید حذف می‌شوند. این روش را تکرار کنید تا یک یا همه نظرات سایت وردپرس خود را حذف کنید.

غیرفعال کردن همه نظرات با یک پلاگین

می‌توانید تمام ویژگی‌های مربوط به نظرات را حذف کنید و نظرات را به طور کامل از پنل مدیریت و همچنین از قسمت جلوی وب‌سایت خود غیرفعال کنید. برای این کار ابتدا WPCode را نصب و فعال کنید. پس از نصب WPCode، در پنل مدیریت وردپرس خود به «کد کد» > «کتابخانه» بروید. عبارت “کاملاً غیرفعال کردن نظرات” را جستجو کنید.

ماوس خود را روی نتیجه ای که ظاهر می شود قرار دهید و سپس بر روی “Use Snippet” کلیک کنید. برای غیرفعال کردن یا فعال کردن نظرات در کل سایت خود، به سادگی سوئیچ را روی «فعال» تغییر دهید، روی «به‌روزرسانی» کلیک کنید و WPCode همه ویژگی‌های مربوط به نظرات را در وب‌سایت وردپرس شما غیرفعال می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا