ارز دیجیتال

کمیته خزانه داری پارلمان بریتانیا با استناد به خطرات مشابه قمار خواستار مقررات ارزهای دیجیتال شد

منبع: Adobe Stock / lucadp

کمیته خزانه داری پارلمان بریتانیا خواستار نظارت بر ارزهای رمزنگاری شده بدون پشتوانه مانند قمار شده است و گفته است که حدس و گمان در این دارایی ها “بیشتر شبیه قمار است تا خدمات مالی”.

اعضای کمیته خزانه داری در گزارشی که در 17 می منتشر شد، گفتند: “صرف نظر از رژیم نظارتی، نوسان قیمت آنها و فقدان ارزش ذاتی به این معنی است که دارایی های رمزنگاری بدون پشتوانه به طور اجتناب ناپذیری خطرات قابل توجهی برای مصرف کنندگان ایجاد می کند.”

وی افزود که کریپتو از این نظر باید مانند قمار دیده شود و گفت:

“[…] سفته بازی مصرف کننده در دارایی های رمزنگاری بدون پشتوانه بیشتر شبیه قمار است تا خدمات مالی.

در راستای اصل «ریسک یکسان، نتیجه نظارتی یکسان»، این گزارش هشدار داد که ممکن است مصرف‌کنندگان به این باور برسند که کریپتو ایمن‌تر از آن چیزی است که مقررات به‌عنوان طرفدار رمزارز تلقی شود.

در این گزارش آمده است: «ما نگران هستیم که تنظیم کردن تجارت خرده‌فروشی و فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در دارایی‌های رمزنگاری بدون پشتوانه به‌عنوان یک سرویس مالی، اثر «هاله‌ای» ایجاد کند که مصرف‌کنندگان را به این باور برساند که این فعالیت ایمن‌تر از آن چیزی است که هست، یا محافظت می‌شود، در صورتی که نیست». .

گزارش کمیته خزانه داری پس از آن منتشر شد که رسانه انگلیسی اسکای نیوز پیش از انتشار گزارش فاش کرد که اعضای کمیته رمزارز را “بدون ارزش ذاتی و بدون هدف اجتماعی مفید” توصیف کرده بودند.

جاه طلبی هاب کریپتو جهانی بریتانیا

موضع جدید قانونگذاران بریتانیا با توجه به جاه طلبی دولت بریتانیا برای تبدیل این کشور به یک مرکز بین المللی برای ارزهای دیجیتال، تعجب آور است.

به طور طبیعی، تبدیل شدن به هاب کریپتو مستلزم یک محیط نظارتی طرفدار رمزارز است، اما مقررات مشابه قمار احتمالاً آن چیزی نیست که صنعت در این زمینه به آن امیدوار بوده است.

اوایل سال جاری، خزانه‌داری بریتانیا اعلام کرد که قرار است «برنامه‌های بلندپروازانه‌ای را برای تنظیم قوی فعالیت‌های دارایی‌های رمزنگاری شده» همتراز با امور مالی سنتی ارائه کند.

دولت بریتانیا در آن زمان گفت: «بر اساس برنامه‌هایی که امروز (اول فوریه) توسط دولت تعیین شده است، این کشور به دنبال تنظیم مجموعه گسترده‌ای از فعالیت‌های دارایی‌های رمزنگاری، مطابق با رویکرد خود در امور مالی سنتی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا