چه طور

چگونه بازاریابی محتوای خود را از طریق داستان سرایی استادانه بهبود بخشید

بازاریابی محتوا یک ابزار مهم در جعبه ابزار بازاریابی است. و اعداد برای خود صحبت می کنند. طبق مطالعه سمروش، 97% بازاریابان از بازاریابی محتوا در استراتژی بازاریابی خود استفاده می کنند.

اما اگر تقریباً هر بازاریاب از این تاکتیک استفاده می کند، چگونه می توانید متمایز شوید؟ این کافی نیست که یک مقاله 1000 کلمه ای بنویسید و هفته ای سه بار در وبلاگ خود منتشر کنید.

شما باید محتوای جذابی ایجاد کنید که با مخاطبان شما طنین انداز شود. در مورد یک داستان شاداب که خوانندگان خود را به خود جذب کند، چه می‌گویید؟

این پست در مورد اینکه چگونه می توانید از تکنیک های داستان سرایی استادانه برای بهبود استراتژی بازاریابی محتوای خود استفاده کنید، صحبت خواهد کرد. سرنخ ها را هدایت کنید و تبدیل ها را افزایش دهید.

بیایید شیرجه بزنیم

چرا داستان سرایی برای بازاریابی محتوا مهم است؟

داستان سرایی ابزار قدرتمندی برای بازاریابی محتوا است. داستان‌ها با مخاطبان شما ارتباط برقرار می‌کنند و به آن‌ها کمک می‌کنند تا بفهمند برند شما چیست.

وقتی داستانی را تعریف می کنید، مخاطبان شما روی آن سرمایه گذاری می کنند زیرا می توانند با آن ارتباط برقرار کنند. خوانندگان ارتباط عمیق تری را احساس می کنند و نامزد بمان وقتی خودشان را در داستان می بینند.

قصه گویی خاطره انگیز است. اگر بتوانید داستانی را تعریف کنید که تأثیری بر کسی بگذارد، آن شخص آن را به خاطر می آورد و اغلب آن را با برند شما مرتبط می کند.

چند نکته وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید تا مطمئن شوید که سبک داستان سرایی شما برای اهداف بازاریابی محتوا به خوبی کار می کند:

  1. با سبک و لحن خود در سراسر محتوای خود (از جمله سرفصل ها) سازگار باشید تا مردم قبل از اینکه چیزی از شما بخوانند بدانند شما چه نوع داستان نویسی هستید.
  2. اطمینان حاصل کنید که هر قطعه از محتوا دارای ارزش یا پیامی در پشت خود است تا مردم هنگام جستجو در وبلاگ ها یا “لمس” نشوند. فیدهای رسانه های اجتماعی.
  3. انواع مختلف داستان ها را امتحان کنید تا مردم پرانرژی بمانند.

اما اگر به تیمی از نویسندگان با استعداد نیاز دارید تا هر هفته یک داستان استادانه در وبلاگ خود ایجاد کنند، نگران نباشید. منابع زیادی برای صرفه جویی در وقت و هزینه شما وجود دارد.

و برون سپاری تولید محتوا رایج تر از آن چیزی است که فکر می کنید. را گزارش بازاریابی محتوا 2020 دریافتند که 84 درصد از بازاریابان B2B تولید محتوای خود را برون سپاری می کنند، در حالی که 55 درصد از بازاریابان B2C همین کار را انجام می دهند.

چند گزینه برای برون سپاری تولید محتوا وجود دارد. می توانید از الف استفاده کنید سرویس نوشتن محتوا یا از ابزار نوشتاری تولید شده با هوش مصنوعی استفاده کنید.

یک سرویس نوشتن محتوا یک فروشگاه برای محتوای با کیفیت بالا است، در حالی که ابزارهای نوشتاری تولید شده توسط هوش مصنوعی می‌توانند به شما کمک کنند تا پیش‌نویس‌های اولیه را ایجاد کنید، اما مطمئناً به برخی از لمس‌های انسانی نیاز دارند.

3 بهترین روش برای استفاده از داستان سرایی در بازاریابی محتوا

داستان سرایی ابزار قدرتمندی برای بازاریابان محتوا است. در اینجا سه ​​روش برتر برای بهبود بازاریابی محتوای خود با تسلط بر قوانین اساسی داستان سرایی آورده شده است.

1. اصالت را ایجاد کنید

بازاریابی محتوای عالی معتبر، شفاف و واقعی است. اینجاست که داستان سرایی وارد می شود.

داستان سرایی ایجاد روایتی معتبر و قابل ربط است. این در مورد ارتباط با احساسات مشتریان و کمک به آنها برای درک ارزش شما است.

این در مورد این است که آنها احساس کنند می توانند با شما و کاری که انجام می دهید ارتباط برقرار کنند و به آنها کمک کنید احساس کنند می توانند به شما اعتماد کنند.

اگر بتوانید این کارها را انجام دهید، می توانید اصالتی ایجاد کنید که به مردم اجازه می دهد با برند شما عمیق تر و عمیق تر ارتباط برقرار کنند به محصول یا خدمات خود اعتماد کنید

داستان سرایی خوب لازم نیست بیش از حد تبلیغاتی باشد تا علاقه به محصول شما ایجاد شود. به عنوان مثال، این Tiktok با حضور مدیر عامل Tailor Brands یک تبلیغ ظریف عالی برای خدمات تشکیل کسب و کار LLC است.

یالی سار پیامی الهام بخش به کارآفرینان می دهد و آنها را تشویق می کند تا با وجود ترس از شکست، کسب و کار خود را شروع کنند.

نه چندان تصادفی، شرکت او خدمات کاملی را از شکل گیری تا برندسازی ارائه می دهد.

منبع

وقتی داستان‌هایی را تعریف می‌کنید که به نکات دردناک مشتری‌تان مربوط می‌شود، خود را به عنوان یک مرجع در نظر آنها معرفی می‌کنید.

شما همچنین خود را به عنوان فردی که مشکلات آنها را درک می کند و به آنها اهمیت می دهد، قرار می دهید و باعث می شود که آنها بیشتر به شما اعتماد کنند و از شما خرید کنند.

2. از کلاسیک ها استفاده کنید

شما همچنین می توانید از کلاسیک های داستان سرایی به نفع خود استفاده کنید. جذاب ترین داستان ها مضمونی جهانی دارند. فرض کنید در حال نوشتن مقاله ای هستید در مورد اینکه یک صاحب کسب و کار چگونه برند خود را از ابتدا ساخته است.

در این صورت، می‌توانید با استفاده از عنصر کلاسیک شخصیتی که از طریق تصمیم، اقدام یا استراتژی بر موانع یا مشکلات غلبه می‌کند، به حساب خود بگویید.

تا به حال، احتمالاً این را به عنوان سفر قهرمان می شناسید – ساختاری روایی که داستان نویسان هزاران سال از آن استفاده کرده اند.

این یک راه عالی برای گفتن داستانی است که چگونه شکست منجر به موفقیت می شود. به همین دلیل است که بسیاری از موفق ترین ها کتاب های استارتاپی از سفر قهرمان برای روایت آزمایشات و مصائب موفقیت در دنیای تجارت استفاده کنید.

تصویرسازی-قهرمانان-سفر-و-12-فازها

منبع

سفر قهرمان داستانی است که شما را شگفت زده و الهام می بخشد. این داستانی است که قدرت روح انسان را نشان می دهد و اغلب با غلبه بر شانس های باورنکردنی قهرمان برای رسیدن به هدف خود به پایان می رسد.

به‌عنوان بازاریاب، می‌توانیم از این تکنیک داستان‌گویی برای ایجاد واکنش مشابه در تلاش‌های بازاریابی محتوای خود استفاده کنیم.

3. بر نقاط درد مشتری تمرکز کنید

برای گفتن داستانی که مردم می خواهند به آن گوش دهند، باید بدانید که آنها چه کسانی هستند و به چه چیزی اهمیت می دهند.

نقاط درد و رنج آنها را شناسایی کنید و چه چیزی باعث می شود آنها را تیک بزنند تا بتوانید از طریق داستان سرایی خود به حل این مشکلات کمک کنید.

در مورد آن فکر کنید: اگر نیاز دارید که به مشکلات آنها بپردازید یا برای آنها ارزش قائل شوید، آنها می خواهند از درگیر شدن با محتوای شما اجتناب کنند و چیزی جذاب تر پیدا کنند.

هنگام نوشتن یک مقالهe، ساخت بروشور، یا با ایجاد یک ویدیو، در نظر بگیرید که مخاطب هدف شما در مورد چه چیزی به کمک نیاز دارد. آنها در زندگی خود با چه مشکلاتی روبرو هستند؟ چه چیزی باعث می شود احساس بهتری داشته باشند؟

اگر مخاطبان هدف شما والدینی هستند که فرزندان خردسال دارند، آنها در خواباندن فرزندان خود مشکل دارند. آنها به دنبال راه های جدیدی برای سرگرم کننده تر کردن وعده های غذایی هستند.

یا برای مدیریت برنامه های شلوغ خود به کمک نیاز دارند. بنابراین، از این مبارزات به عنوان نقطه پرش برای محتوا استفاده کنید.

هنگامی که برخی از این مسائل را شناسایی کردید، وقت آن است که راه حل هایی را که برای آنها کارساز است، بررسی کنید. این می تواند به معنای نوشتن یک راهنمای نحوه آموزش در وبلاگ خود در مورد دستور العمل های سرگرم کننده هنگام غذا یا شراکت با مادری باشد که می تواند نکات آموزش خواب خود را در یک ویدیوی YouTube به اشتراک بگذارد.

یوتیوب-ویدئو-نکات-آموزش-خواب

منبع

سوزان یارا در این ویدئو از مربی خواب کودک یاد می کند که به او کمک کرد تا نوزاد تازه متولد شده خود را در خواب آموزش دهد. این همکاری برای هر دو برند عالی است.

این محتوای مفید و مرتبط برای وبلاگ‌نویس مادر ارائه می‌کند و سرنخ‌های گرمی را برای مربی خواب ایجاد می‌کند.

بسته بندی

اگر می خواهید یک بازاریاب محتوای موفق باشید، هنر داستان گویی مهارت مهمی است که باید به آن مسلط شوید.

این در مورد گفتن یک داستان خوب و دانستن این است که چگونه ابزارها و تکنیک های مناسب را برای کمک به شما در ارتباط با مخاطبان خود ببافید.

راه هایی برای ارتباط با مخاطبان خود بیابید و به رگه های قلب آنها توجه کنید. استفاده از عناصر روایی تأثیر عمیقی بر نحوه درک محتوای شما دارد.

هدف ایجاد اعتماد و اعتبار برای برجسته شدن در دریای محتوا در اینترنت است. هرچه بیشتر این مهارت ها را تمرین کنید، در طول زمان بهتر می شوند.

درباره نویسنده

نویسنده-نیدی-کالا

Nidhi Kala یک نویسنده مستقل برای مارک های B2B SaaS در بازاریابی، منابع انسانی و تجارت الکترونیک است. ذهن هنری او در ایجاد نشریه جدید یا کاوش در خط‌های خوشنویسی زمانی که او نمی‌نویسد مدفون است. با او ارتباط برقرار کنید لینکدین.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا