چه طور

استراتژی ایمیل مارکتینگ عالی برای به دست آوردن سرنخ برای مشاغل کوچک

از شیوه های رایج تا استراتژی های بازاریابی خارج از مسیر، روندها زمان می برد تا با آنها همراه شوید. بازاریابی ایمیلی یکی از پربارترین راه‌ها برای کسب‌وکارهای کوچک است که می‌توانند سرنخ‌ها را جذب کنند، آگاهی از برند را ایجاد کنند و بدون شکستن بانک، رشد کنند.

منبع

قبل از توضیح نحوه تولید سرنخ با بازاریابی ایمیلی مشاغل کوچک، بیایید مزایای اصلی آن را بررسی کنیم:

  • ایجاد سرنخ با کیفیت بالا و ایجاد تبدیل
  • اطلاع رسانی به مشترکین در مورد راه اندازی محصول، رویدادها، مسابقات رسانه های اجتماعی و موارد دیگر
  • پرورش مشتریان موجود و ایجاد وفاداری به برند
  • شخصی سازی ارتباط خود برای هدف قرار دادن بخش مناسب از مخاطبان در زمان مناسب

گرفتاری چیست؟ برای رسیدن به آن به تخصص نیاز دارید، به خصوص اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید. این مقاله موثرترین راه‌ها برای گنجاندن ایمیل‌ها در استراتژی بازاریابی شما را پوشش می‌دهد.

استراتژی بازاریابی ایمیلی 5 مرحله ای برای ایجاد سرنخ

  1. پلتفرم بازاریابی ایمیلی مناسب را انتخاب کنید
  2. لیست ایمیل خود را بسازید
  3. انواع ایمیل را تنظیم کنید
  4. محتوای ایمیل باورنکردنی ایجاد کنید
  5. نتایج را ارزیابی کنید

تاکتیک‌های ارزان و در عین حال مؤثری وجود دارد که می‌توانید برای دستیابی به سرنخ‌های بالقوه و جلب توجه آنها به شما دنبال کنید.

بعداً، همانطور که تجارت شما رشد می کند، یک پایگاه داده تماس و تمام دانشی که برای مدیریت موفقیت آمیز آن نیاز دارید خواهید داشت. اما بیایید آن را از بالا بگیریم: سرویس بازاریابی ایمیلی.

1. سلاح نهایی: سرویس ایمیل مارکتینگ مناسب را انتخاب کنید

این مهم ترین تصمیم شما در مورد بازاریابی ایمیلی کسب و کار کوچک شماست. چندین ESP مناسب برای بازاریابی ایمیلی مشاغل کوچک. برخی از آنها یک نسخه آزمایشی رایگان ارائه می دهند، در حالی که برخی دیگر نسخه رایگان دارند.

اما چگونه می توانید بدانید که کدام یک برای کسب و کار کوچک شما مناسب است؟ ابتدا مطمئن شوید که پلتفرم ایمیل مارکتینگ شما دارای تمام ویژگی های لازم است.

راه حلی را انتخاب کنید که تمام مراحل مورد نیاز برای بازاریابی ایمیلی شما را برای رسیدن به هدف تسهیل کند. بیایید برخی از قابلیت های ضروری را که در یک ESP جستجو می شود مرور کنیم:

  • ویرایشگر ایمیل با طراحی کشیدن و رها کردن و رابط بصری
  • قالب های از پیش طراحی شده و قابل تنظیم متناسب با نیازهای کسب و کار شما
  • گزینه های شخصی سازی و تقسیم بندی برای هدف گیری بهتر مخاطبان
  • گردش کار خودکار که بر اساس اقدامات خاص کاربر به راه می افتد
  • گزینه های تولید سرب با درگیر شدن صفحات فرود و فرم های ثبت نام
  • ادغام با پلتفرم های شخص ثالث محبوبی که کسب و کار شما از آنها استفاده می کند
  • گزارش‌دهی پیشرفته با معیارهایی مانند باز شدن، کلیک‌ها، لغو اشتراک و غیره.

با انتخاب مناسب‌ترین ابزار برای ایجاد ایمیل‌هایی که تأثیرگذار هستند، تمام آنچه برای زنده کردن بازاریابی ایمیلی کسب‌وکار کوچک خود نیاز دارید، دارید. بیایید ببینیم چگونه.

2. The Groundwork: لیست ایمیل خود را بسازید

انتخاب ESP که به بهترین وجه اهداف شما را برآورده می کند، شما را به ارسال مطالب بازاریابی ایمیلی نزدیک می کند.

با این حال، اگر پایگاه داده محکمی از گیرندگان ایمیل فعال نداشته باشید که محتوای شما را بخوانند، با آنها تعامل داشته باشند و به اشتراک بگذارند، شما را به جایی نمی رساند.

در اینجا چند روش موثر برای جذب سرنخ های بالقوه و رشد پایگاه داده مخاطبین آورده شده است:

  • یک فرم ثبت نام و یک صفحه فرود برای به دست آوردن مخاطبینی که توافق کرده اند مطالب بازاریابی ایمیلی را از برند شما دریافت کنند، ایجاد کنید.
  • استفاده کنید سازنده پاپ آپ رایگان POWR برای راه‌اندازی پاپ‌آپ‌های خروجی برای نگه داشتن بازدیدکنندگان در سایت و ترغیب آنها به اشتراک در خبرنامه با نشان دادن محتوای مرتبط.
  • از خود استفاده کنید رسانه های اجتماعی صفحات ثبت نام خود را تبلیغ کنید و از فالوورهای فعلی خود بخواهید آنها را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند.
  • قدرت نفوذ آهنرباهای سربی مانند کتاب‌های الکترونیکی، چک‌لیست‌ها، راهنماها، کدهای تخفیف، وبینارها و غیره برای تشویق مردم به اشتراک.
  • اگر صاحب وب‌سایت نیستید، از فرم‌هایی برای جمع‌آوری آدرس ایمیل مشتریانی که از فروشگاه شما خرید می‌کنند استفاده کنید.

هر تاکتیکی که برای جمع‌آوری مشترکین ایمیل دنبال می‌کنید، با قوانین ضد هرزنامه و حفاظت از داده‌ها مانند GDPR و قانون CAN-SPAM مطابقت داشته باشید.

می‌توانید حساب‌های جعلی یا قدیمی، آدرس‌های ایمیل با اشتباهات تایپی و گیرندگان غیرفعال را حذف کنید. داده‌های دریافت‌کنندگان ایمیل را ایمن می‌کند و اطمینان می‌دهد که ایمیل‌هایی را برای افرادی که رضایت داده‌اند ارسال می‌کنید. و از شما مطمئن شوید لیست ایمیل خود را ضد عفونی کنید حداقل دو بار در سال

آمار بازاریابی ایمیلی

منبع

پس از ایجاد لیست ایمیل خود، می توانید پروفایل مشترکین خود را تجزیه و تحلیل کنید. سپس، از این داده‌ها برای ساختن شخصیت‌های خریدار، درک نکات دردناک آن‌ها و ارائه راه‌حل‌ها استفاده کنید. این به شما امکان می دهد تعاملات خود را با آنها شخصی سازی کنید.

3. هسته: انواع ایمیل خود را تنظیم کنید

اکنون که همه چیز آماده است، زمان آن رسیده است که استراتژی بازاریابی ایمیلی خود را بسازید. اینجا جایی است که پلتفرم ایمیل مارکتینگ شما به شما در ایجاد و خودکارسازی آن کمک می کند.

انواع مختلفی از ایمیل برای استفاده و درایو وجود دارد تعامل با مشتری، اما این به شما بستگی دارد که تعیین کنید کدام یک برای کسب و کار شما بهتر عمل می کنند.

این فرآیند شامل شناسایی اهداف بازاریابی ایمیلی شما، انتخاب انواع ایمیل و تعداد دفعات آن و زمان‌بندی کمپین‌های ایمیل است. برخی از رایج ترین انواع ایمیل عبارتند از:

ایمیل های خوش آمد گویی شما را قادر می سازد با گفتن داستان برند خود به آنها، توضیح دهید که چگونه محصول یا خدمات شما مشکلات آنها را حل می کند و نگاهی اجمالی به پیشنهاد کسب و کار خود با مشترکین جدید برقرار کنید.

همچنین فرصتی عالی برای ارائه تخفیف انحصاری به آنها در اولین خریدشان است.

ایمیل-بازاریابی-آمار-گرافیک (1)

منبع

ایمیل های پیگیری توجه گیرندگان را به اقدام خاصی که باید انجام دهند هدایت کنید. این نوع ایمیل ممکن است به اقداماتی از طریق یک پاسخ دعوت یا پرداخت فاکتور نیاز داشته باشد. همه چیز تا زمانی پیش می رود که ایمیل مختصر و دقیق باشد.

موفقیت کسب و کار شما به درک افراد از برند شما بستگی دارد، که حتی برای کسب و کارهای کوچک حیاتی تر است. درخواست بازخورد مشتریان بالقوه خود از طریق اختصاصی نظرسنجی ها نشان می دهد که به اندازه کافی برای دانستن آنچه آنها فکر می کنند اهمیت می دهید و از بازخورد آنها برای بهبود استفاده می کنید.

فقط برخی از گیرندگان آماده تبدیل به مشتری هستند. اینجاست که ایمیل‌های پرطرفدار، گیرندگان را پایین می‌آورند قیف فروش با به اشتراک گذاری محتوای مفیدی که نیازهای آنها را برطرف می کند. این نوع ارتباط ایمیلی معمولاً به دنباله ای از ایمیل نیاز دارد تا رابطه برقرار کند و آنها را به شما اعتماد کند.

کلاسیک خوب قدیمی خبرنامه حاوی اطلاعات ارزشمندی برای مخاطبان شما است و آنها را در مورد رویدادهای خاص، راه اندازی محصول، به روز رسانی های مهم و موارد دیگر مطلع می کند. شما باید با در نظر گرفتن مشتریان بالقوه خود خبرنامه بسازید. اطلاع رسانی و آموزش آنهاست نه فروش.

مهم نیست از انواع ایمیل هایی که استفاده می کنید، بسیار مهم است که زمان های ارسال ایده آل برای ارسال و باز کردن هر ایمیل را نیز مشخص کنید. بیایید نگاهی به چند یافته مهم در مورد زمان ارسال بیندازیم:

بهترین زمان برای ارسال نمودار ایمیل

منبع

به یاد داشته باشید که بهترین زمان برای ارسال یک کمپین ایمیل ممکن است بسته به جمعیت شناسی مخاطب هدف شما متفاوت باشد.

بنابراین، زمان های مختلف ارسال را آزمایش کنید تا بفهمید کدامیک نتایج بهتری به همراه دارد. اما در ادامه بیشتر در مورد آن.

4. The Essence: یک ایمیل باورنکردنی ایجاد کنید

ممکن است برخی از بازاریابان را شوکه کند، اما گیرندگان ایمیل به ندرت از طریق ایمیلی که کل محتوا را می‌خوانند، عبور می‌کنند.

بنابراین، شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا توجه آنها را جلب کنید، آنها را وادار کنید تا در محتوای ایمیل شما پیمایش کنند و روی تماس برای اقدام خود کلیک کنند.

برای تحقق آن چه باید کرد؟ بیایید اجزای حیاتی یک ایمیل عالی را مرور کنیم:

  1. مهارت خطوط موضوع ایمیل جذاب که مختصر و همسو با محتوای ایمیل باشد. همچنین، آنها باید ارزش باز کردن و خواندن ایمیل شما را نشان دهند.
  2. یک طراحی ایمیل بصری جذاب با ساختاری واضح انتخاب کنید که خواننده را خسته نمی کند و در عین حال به آنها کمک می کند تا مهم ترین اطلاعات را مرتب کنند.
  3. CTA های خود را در محتوای ایمیل خود قابل اجرا، ساده و برجسته کنید تا اطمینان حاصل کنید که مشترکین اقداماتی را که می خواهید انجام دهند را درک می کنند.
  4. از جلوه های بصری جلب توجه برای شکستن بلوک های بزرگ متن استفاده کنید. اجزای بصری در تکمیل ارزش کپی ایمیل شما بسیار موثر هستند تا زمانی که در آن زیاده روی نکنید.
  5. شخصی سازی در بازاریابی ایمیلی اینجا باقی مانده است. افزودن عناصر شخصی‌سازی در کمپین‌های ایمیل به گیرندگان نشان می‌دهد که برای درک نیازهای آن‌ها وقت گذاشته‌اید و ارزش پیشنهادی منحصربه‌فرد شما پاسخی به دردسرهای آنهاست.
  6. همیشه برای دستگاه های تلفن همراه بهینه سازی کنید. با توجه به اینکه بیش از نیمی از کاربران ایمیل صندوق ورودی خود را در دستگاه های تلفن همراه چک می کنند، ایجاد طرح های ایمیل پاسخگو که به طور کامل در هر دستگاهی ارائه می شوند ضروری است.

mailmodo

منبع

5. حکم: نتایج را ارزیابی کنید

مانند همه چیز در زندگی، این نتیجه است که مهم است. برای ارزیابی اثربخشی بازاریابی ایمیلی خود، باید به طور منظم تست A/B را انجام دهید.

تست A/B به شما امکان می‌دهد دو نسخه ایمیل ایجاد کنید، آن‌ها را به گروه‌های مختلف مخاطب ارسال کنید و هر نسخه را دنبال کنید تا بررسی کنید کدامیک بهتر عمل می‌کند.

جدا از گزینه های تست A/B، اکثر پلتفرم های بازاریابی ایمیلی ویژگی هایی را برای ارزیابی کمپین های بازاریابی شما از طریق گزارش دهی دقیق ارائه می دهند.

تجزیه و تحلیل داخلی آنها به شما کمک می کند تا نظارت کنید که چه تعداد از گیرندگان ایمیل های شما را باز کرده اند، چه تعداد روی تماس برای اقدام شما کلیک کرده اند، چه تعداد از آنها دکمه لغو اشتراک را زده اند و موارد دیگر.

به طور خاص، شما می خواهید نرخ باز و کلیک شما بالا باشد تا گیرندگان با محتوای شما درگیر شوند، اما همچنین به نرخ لغو اشتراک و پرش پایین نیاز دارید.

نرخ بالای لغو اشتراک می‌تواند به این معنی باشد که گیرندگان با ایمیل‌های بیش از حد غرق شده‌اند یا مطالب نامربوط دریافت می‌کنند.

نرخ پرش بالا نشان می دهد که ایمیل های شما برای رسیدن به صندوق ورودی نیاز به کمک دارند و این به قابلیت تحویل شما آسیب می زند.

ESP های مقرون به صرفه از نظر گزارش گیری چیزی برای حسادت نسبت به ESP های گران قیمت ندارند. گزارش‌های نظارتی به شما نشان می‌دهد که کجا برای بهبود وجود دارد.

  • آیا محتوای شما برای مطابقت با مشخصات دموگرافیک یا سابقه خرید گیرنده، شخصی سازی نشده است؟
  • آیا باید بیشتر به شخصیت مشتری خود نگاه کنید و از تقسیم بندی پیشرفته استفاده کنید؟
  • اگر شما باید یک مدیریت حساب ایمیل استراتژی برای بهبود شهرت فرستنده شما؟
  • آیا فرآیند ثبت نام شما زمان بر است؟

هر نیازی که داشته باشید، از گزارش‌هایی که توسط ابزار دلخواهتان به شما ارائه می‌شود، استفاده کنید تا معیارهای خود را در محدوده ایده‌آل قرار دهید و بازاریابی ایمیلی کسب‌وکار کوچک خود را به خوبی تنظیم کنید.

کلمات پایانی

بازاریابی ایمیلی کسب و کارهای کوچک به معنای ارسال یک ایمیل زمانی است که حرف مهمی برای گفتن دارید که آن را موثر می کند.

مجموعه وسیعی از همه چیز در یک ابزارهای ایمیل مارکتینگ همه را قادر می سازد تا ایمیل های چشم نواز و جذاب ایجاد کنند.

با بسیاری از ابزارهای بازاریابی ایمیلی، یافتن ابزاری که به بهترین وجه به اهداف بازاریابی کسب و کار کوچک شما کمک می کند، آسان است.

می‌توانید از ویژگی‌های آن‌ها برای سفارشی‌سازی قالب‌های ایمیل از پیش ساخته، ایجاد فهرست‌های ایمیل جامد، تقسیم‌بندی جمعیتی، خودکارسازی توالی ایمیل، نظارت بر عملکرد کمپین ایمیل و موارد دیگر استفاده کنید.

از طریق این فرآیندها، هر صاحب کسب و کار کوچک یا بازاریاب می تواند کسب و کار خود را به هفت رقم تقسیم کنند و بالاتر از همه، ایجاد روابط طولانی مدت و قابل اعتماد با گیرندگان آنها.

پس از همه، آیا این همان چیزی نیست که بازاریابی کسب و کارهای کوچک در مورد آن است؟

———————————————— —————————–

بیوگرافی نویسنده

نویسنده-ماریا-فینتانیدو

ماریا فینتانیدو به عنوان یک Copywriter برای نرم افزار اتوماسیون بازاریابی ایمیلی کار می کند موسند، با ایجاد مقالات راهنما (سؤالات متداول) و نظارت بر ترجمه های این پلتفرم به زبان های یونانی و اسپانیایی. او عاشق کشف فرهنگ‌ها و روش‌های تفکر جدید از طریق سفر، خواندن و یادگیری زبان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا