ارز دیجیتال

گزارش جدید حاکی از آن است که پیتر تیل میلیاردر به ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین متصل است – آنچه باید بدانید در اینجا آمده است.

منبع / Sam Cooling x MidJourney x CNBC

تحول اخیر در دنیای ارزهای دیجیتال علاقه قابل توجهی را برانگیخته است: کارآفرین میلیاردر پیتر تیل اشاره کرده است که ممکن است با فرد یا گروهی که پشت این نام مستعار است ملاقات کرده باشد. ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین.

تیل ادعا می کند که این برخورد 23 سال پیش در یک کنفرانس رمزنگاری مالی در آنگویلا رخ داد.

این افشاگری در حالی صورت می گیرد که بالاجی سرینیواسان، یکی از همکاران Thiel، حدس می زند که بیت کوین می تواند به ارزش 1 میلیون دلار دست یابد.

با توجه به ارتباطات Thiel در آن زمان، که شامل Elon Musk، مافیای PayPal، بنیانگذاران E-Gold، Srinivasan و Vitalik Buterin می‌شد، این احتمال وجود دارد که Thiel با ساتوشی تلاقی داشته باشد.

با این حال، میزان ارتباط آنها نامشخص است.

بررسی پیوند بالقوه Thiel با ساتوشی

تیل به یاد آورد، “من آنها را در ساحل آنگویلا در فوریه سال 2000 ملاقات کردم. ما انقلابی را علیه بانک های مرکزی به راه انداختیم… ما قصد داشتیم PayPal را با E-Gold سازگار کنیم و همه بانک های مرکزی را سرنگون کنیم.”

E-Gold در سال 2007 زمانی که وزارت دادگستری ایالات متحده پروژه را تعطیل کرد و بنیانگذاران آن را به دلیل انتقال پول ثبت نشده دستگیر کرد، به پایان رسید. پیامدها و مصادره های E-Gold برای بیش از هفت سال دیگر ادامه داشت.

کنفرانس رمزنگاری مالی، گردهمایی طولانی مدت برای سایفرپانک ها، می توانست الهام زیادی برای چشم انداز بیت کوین ناکاموتو ارائه دهد.

محققان در این کنفرانس مقالاتی مانند “نقد الکترونیکی – فناوری پول را غیر ملی می کند” و “نقد الکترونیکی کارآمد با حریم خصوصی محدود” ارائه کردند.

تیل معتقد است که ساتوشی باید بینش هایی از E-Cash، مانند دور زدن ساختارهای سازمانی رسمی و پذیرش مجوز منبع باز MIT برای بیت کوین، به دست آورده باشد.

مافیای پی پال نزدیک به منبع

تیل یکی از اعضای «مافیای پی پال» بود که در اوایل دهه 2000 تشکیل شد، متشکل از کارآفرینان تازه‌کار فین‌تک که ثروت قابل توجهی را از طریق استارت‌آپ‌های دات‌کام و عرضه‌های اولیه سهام جمع‌آوری کردند.

افراد برجسته شامل ایلان ماسک، بنیانگذار X.com و حامی اولیه بیت کوین و دوج کوین، و بالاجی سرینیواسان، مدیر ارشد فناوری سابق Coinbase و شریک عمومی در Andreessen Horowitz (a16z) بودند.

Srinivasan اخیرا به دلیل شرط بندی مبنی بر اینکه بیت کوین به دلیل تورم بالقوه ایالات متحده به 1 میلیون دلار خواهد رسید توجهات را به خود جلب کرده است، اگرچه برخی معتقدند این ممکن است یک ترفند تبلیغاتی باشد.

دوستان دیرینه سرینیواسان و تیل نسبت به سیستم بانکی ایالات متحده تحقیر متقابل دارند و به Seasteading علاقه دارند. هر دو معتقدند که بیت کوین به یک کشور مستقل برای اجتناب از مقررات نیاز دارد.

صندوق بنیانگذاران Thiel به طرز ماهرانه ای میلیاردها دلار را از SVB تنها چند روز قبل از مدیریت فاجعه بار بانک خود در تلاش برای جلوگیری از بحران جابجا کرد.

در حالی که برخی اظهارات Thiel را رد می کنند، برخی دیگر گزارش های مربوط به فروش دارایی های بیت کوین خود را برجسته می کنند. بدون توجه به مشارکت فعلی خود در ارزهای دیجیتال، Thiel به طور غیرقابل انکاری در جامعه اولیه رمزنگاری مالی نقشی ایفا کرد و همچنان به انتقاد از بانک ها ادامه می دهد.

در کنفرانس 2022 بیت کوین میامی، تیل با پاره کردن اسکناس های 100 دلاری در حالی که سیستم بانکی را مورد سرزنش قرار داد، علناً بی اعتمادی خود را به دلار نشان داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا