چه طور

6 مرحله برای کمک به شما در ایجاد یک قیف برنده رسانه اجتماعی

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی داده‌های علاقه و رفتار کاربر را جمع‌آوری می‌کنند تا یک ویژگی منحصر به فرد ایجاد کنند تجربه ی کاربر به هر فرد هدف این است که کاربران برای مدت طولانی تری روی پلتفرم خود بمانند. با این حال، این ویژگی همچنین به بازاریابان اجازه می دهد تا محتوا را در مقابل افرادی قرار دهند که فقط به آن نوع خاص از محتوا علاقه مند هستند.

این به این معنی نیست بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی با این حال، بی اشتباه است. شما هنوز باید یک استراتژی رسانه اجتماعی مناسب را برای تبدیل این سرنخ ها پیاده سازی کنید.

برای این کار به یک قیف بازاریابی شبکه های اجتماعی نیاز دارید.

چگونه یک قیف بازاریابی رسانه های اجتماعی بسازیم؟

دانستن نحوه ایجاد یک قیف بازاریابی یک مهارت کلیدی در بازاریابی است. قیف بازاریابی نمایشی بصری از چگونگی تبدیل یک سرنخ از یک غریبه کامل به یک مشتری و سپس یک مشتری وفادار است.

منبع

انواع مختلف محتوای بازاریابی برای پایین آوردن سرنخ در قیف بازاریابی تا زمانی که تبدیل شوند استفاده می شود.

برای اطمینان از یک استراتژی بازاریابی موثر در رسانه های اجتماعی، باید تعیین کنیم که چگونه کانال های رسانه های اجتماعی را در قیف فروش کلی خود قرار دهیم. در اینجا راهنمای ما در مورد ایجاد یک قیف رسانه اجتماعی برنده است.

1. کانال هایی را که می خواهید استفاده کنید شناسایی کنید

با وجود ده‌ها کانال رسانه‌های اجتماعی، عملاً غیرممکن است که مشاغل در همه آنها فعال باشند. حداقل بدون به خطر انداختن عملکرد. به همین دلیل است که ابتدا شناسایی بهترین کانال ها برای تمرکز بر روی آنها بسیار مهم است.

به طور کلی، هنگام شروع کار، نباید سعی کنید به پلتفرم های زیادی بروید. شما خطر گسترش منابع خود را دارید که در نهایت می تواند بر نتایج شما تأثیر بگذارد. در عوض، می توانید دو یا سه پلتفرم با بالاترین پتانسیل را شناسایی کنید. آن پلتفرم‌ها را تا زمانی که به آنها مسلط نشده‌اید، دو برابر کنید، سپس به تدریج شروع به معرفی کانال‌های جدید کنید.

به عنوان مثال، می توانید با توییتر، فیس بوک و اینستاگرام شروع کنید. سپس، با گذشت زمان، کانال‌های دیگری مانند TikTok، Snapchat و غیره را بپذیرید. اینها جزئیاتی هستند که ممکن است لازم باشد به آن اضافه کنید. شما قالب پیشنهاد بازاریابی دیجیتال هنگام کار برای یک مشتری

چگونه سکوها را انتخاب می کنید؟ خب، پلتفرمی که انتخاب می‌کنید در نهایت به مخاطب هدف شما بستگی دارد. اگر بازار شما متشکل از متخصصان جوان است، می توانید در لینکدین بازاریابی کنید. اگر بازار شما متشکل از مصرف کنندگان محتوای ویدیویی است، می توانید برای تبلیغ خدمات خود به TikTok و YouTube مراجعه کنید.

برای اطلاع از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی که مخاطبان هدف شما استفاده می‌کنند، مستقیماً از طریق بحث‌های گروهی متمرکز یا نظرسنجی از آنها بپرسید. همچنین می توانید پایگاه داده مشتریان و رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید تا مشخص کنید کدام کانال ها احتمالاً بالاترین ROI را ایجاد می کنند.

2. کانال های بازاریابی مختلف را آزمایش کنید

رفتار بازار در طول زمان تغییر می کند. مثلا، TikTok در سال 2019 محبوبیت زیادی پیدا کرد و بازاریابان به سرعت خود را با غول جدید رسانه های اجتماعی وفق دادند.

شما باید آزمایش کنید که کدام شبکه های رسانه اجتماعی با مشتریان فعلی شما بهترین کار را دارند. مشخص کنید که کدام یک از شبکه های رسانه اجتماعی که در حال حاضر در آن هستید تعامل بیشتری دارد.

همچنین، هر زمان که یک پلتفرم رسانه اجتماعی در حال ظهور جدید شروع به جذب کرد، بررسی کنید تا نوع محتوای آپلود شده در آنجا را ببینید. ببینید آیا مخاطبان هدف شما این پلتفرم را پذیرفته اند یا خیر و آیا رقبای شما از آن استفاده کرده اند یا خیر.

آزمایش کانال های مختلف بازاریابی تضمین می کند که برند شما هیچ پولی روی میز باقی نمی گذارد. همچنین به شما کمک می کند کارایی و بازگشت سرمایه را بهینه کنید. به علاوه، این یک راه عالی برای جلوتر ماندن از منحنی است. وقتی بازار به سمت روند جدیدی تغییر می کند، نمی خواهید برندی باشید که عقب مانده است.

3. تصمیم بگیرید که چه چیزی را ارائه خواهید کرد

برای ایجاد یک به یک پیشنهاد مقاومت ناپذیر نیاز دارید قیف فروش که تبدیل می کند. شما باید به مشتریان بالقوه چیز ارزشمندی را رایگان بدهید. با این حال، از مشتریان احتمالی برای دسترسی به منبع، آدرس ایمیل خود را بخواهید. اینها به عنوان محتوای دروازه ای شناخته می شوند و به شما کمک می کنند تولید سرنخ در حالی که مشتریان بالقوه را به سمت پایین قیف فروش حرکت می دهد.

پست حمایت شده از hubspotمنبع

Hubspot الگوهای شخصیتی خریدار رایگان در فیس بوک را به بازاریابان رسانه های اجتماعی ارائه می دهد. هدف این قالب ها کمک به بازاریابان برای تحقیق موثرتر در مورد خریداران است. هنگامی که سرنخ بر روی دکمه CTA (یا فراخوان برای اقدام)، «بیشتر بیاموزید» کلیک می کند، به یک مقاله وبلاگ در مورد ایجاد شخصیت های دقیق خریدار آورده می شود.

بنر hubspotمنبع

در پست وبلاگ، همانطور که در بالا نشان داده شده است، بلافاصله به سرنخ ها این گزینه داده می شود که الگوهای شخصیت خریدار را دانلود کنند. آنها همچنین ملزم به ارائه آدرس ایمیل و شماره تلفن خود هستند.

این یک قیف ساده است – Hubspot یک الگوی رایگان را به مشتریان احتمالی که به آن نیاز دارند ارائه می دهد. سپس آنها آدرس های ایمیل را جمع آوری می کنند آن سرنخ ها را پرورش دهید به مشتریان. شما به چیزی مشابه نیاز دارید.

4. صفحه فرود خود را بهینه کنید

اگر سایت شما جذاب و بهینه نباشد، استراتژی رسانه های اجتماعی شما هیچ فایده ای ندارد. شما به یک بهینه شده نیاز دارید صفحه فرود تا از قیف رسانه های اجتماعی خود نهایت استفاده را ببرید.

در زیر صفحه فرود Hubspot برای الگوهای شخصی خریدار رایگان آنها آمده است. این یک نمونه قانع کننده از یک صفحه فرود شبکه های اجتماعی منظم و موثر است.

بنر هاب اسپات 2منبع

صفحه فرود شامل تصاویر و یک CTA برجسته در اولین قسمت است. همچنین ممکن است لید به پایین پیمایش کنید تا درباره پیشنهاد بیشتر بدانید.

بنر hubspot 3منبع

در بالا جزئیاتی درباره پیشنهاد رایگان نشان داده شده است که یک سرنخ پس از پیمایش مشاهده خواهد کرد.

بنر هاب اسپات 4منبع

همچنین یک CTA در پایین وجود دارد که به سرنخ‌ها اجازه می‌دهد پس از یادگیری کامل درباره آهن‌ربای سرب، اقدام کنند. آنها مجبور نخواهند بود برای ادعای پیشنهاد به بالای صفحه بروند. این هوشمندانه است.

در اینجا چند نکته برای کمک به شما وجود دارد صفحات فرود موثر بسازید:

  • از تصاویر ارزشمند در صفحه فرود خود استفاده کنید.
  • یک کپی قانع کننده برای توضیح مزایای محصول خود ایجاد کنید
  • یک CTA را در اولین چین و به سمت پایین قرار دهید، درست مانند کاری که Hubspot انجام داد.
  • روی صفحه خود تمرکز کنید سرعت بارگذاری.

حتما A/B را تست کنید و صفحه فرود رسانه های اجتماعی خود را مرتباً تنظیم کنید. این تضمین می کند که قیف رسانه های اجتماعی شما همیشه بهینه می ماند.

5. قیف رسانه های اجتماعی خود را پیکربندی کنید

یک قیف فروش مناسب در رسانه های اجتماعی از محتوای ارزشمند و مرتبط در طول سفر مشتری استفاده می کند. اساساً، این یک موقعیت برد-برد ایجاد می کند که در آن به مشتریان بالقوه کمک می کنید تا در حین تبلیغ محصولات خود، مشکلی را حل کنند.

با این حال، دو راه برای وارد کردن سرنخ ها به قیف وجود دارد:

استفاده از تبلیغات پولی برای قیف

شما می توانید از تبلیغات پولی رسانه های اجتماعی برای ایجاد سرنخ برای کسب و کار خود استفاده کنید. اگر تو داری فیس بوک پیکسل در وب سایت خود پیکربندی شده است، همچنین می توانید از تبلیغات پولی رسانه های اجتماعی برای هدف قرار دادن مجدد افرادی که از سایت شما بازدید کرده اند استفاده کنید. این تمرین به رهبران شما یادآوری می کند که شما چه کسی هستید و آنها را با یک تبدیل در وب سایت خود گرم می کند.

به عنوان مثال، بابل، یک شرکت آموزش زبان، بازدیدکنندگان وب سایت را با پیشنهاد زیر هدف قرار می دهد.

پست حمایت شده چتمنبع

وقتی هدف خود را به کسانی که قبلاً با برند شما ارتباط برقرار کرده اند محدود کنید، در هزینه تبلیغات صرفه جویی زیادی می کنید.

هدف گذاری مجدد بازدیدکنندگان وب سایت تنها یکی از راه های تبدیل مشتریان بالقوه از طریق قیف رسانه های اجتماعی است. این تکنیک به سرنخ نیاز دارد تا ابتدا وب سایت شما را قبل از هدف گذاری مجدد ببیند.

شما همچنین می توانید یک تبلیغ ToFu گسترده ایجاد کنید که مشتریان بالقوه ابتدا آن را در رسانه های اجتماعی ببینند. این به شما کمک می کند بیشتر بسازید آگاهی از برند، سرنخ های بیشتری را به قیف خود بیاورید. خبر خوب این است که بیشتر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی گزینه‌های هدف‌گیری عالی را ارائه می‌کنند. این به شما کمک می کند تبلیغات خود را به افرادی نشان دهید که احتمالاً به مشتری تبدیل می شوند.

استفاده از تلاش های ارگانیک رسانه های اجتماعی برای قیف خود

مزیت استفاده از پست های اجتماعی ارگانیک برای قیف شما این است که آنها رایگان هستند و فقط کسانی را هدف قرار می دهند که قبلاً با برند شما درگیر هستند – در این مورد، دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی شما.

پست های رسانه های اجتماعی شما می تواند فالوورها را به سمت یک سوق دهد تبدیلمانند ادعای تخفیف، دانلود a آهنربای سربیو غیره. نمونه‌ای از این موارد این است که Burger King به کسانی که برنامه‌شان را دانلود می‌کنند Whoppers رایگان ارائه می‌دهد—یک اقدام تبدیل.

پست برگر کینگمنبع

می‌توانید از پست‌های رسانه‌های اجتماعی برای تشویق دنبال‌کنندگان به اقداماتی مانند رفتن به یک URL یا پاسخ دادن به نظرسنجی جمع‌آوری داده‌ها استفاده کنید.

با این حال، کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی ارگانیک به ندرت نتایج قابل‌توجهی ایجاد می‌کنند، به خصوص اگر در حال حاضر طرفداران زیادی نداشته باشید.

6. عملکرد خود را پیگیری کنید

اگر می خواهید عملکرد قیف رسانه های اجتماعی خود را ارزیابی کنید، باید نتایج عملکرد خود را زیر نظر داشته باشید. انجام این کار می تواند به شما کمک کند تعیین کنید چه چیزی کار می کند و به شما امکان می دهد بهینه سازی های لازم را در قیف فروش خود انجام دهید.

معیارهای عملکردمنبع

یک پلت فرم تبلیغات کانال اجتماعی، مانند مدیر تبلیغات فیس بوک، داده های بازاریابی زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. از جمله تجزیه و تحلیل هایی که باید به آنها نگاه کنید عبارتند از:

هزینه به ازای هر دسترسی هزینه کمتر به ازای هر دسترسی، نشانگر یک ToFu مقرون به صرفه است. این بدان معناست که تبلیغات خلاقانه و کپی شما جذاب است.

لایک صفحه / فالوور حساب. رهبرانی که با برند شما آشنا هستند ممکن است صفحه رسانه اجتماعی شما را دوست داشته باشند. کسانی که یک صفحه را می پسندند تمایل دارند در مراحل عمیق تر قیف فروش، مصرف کنندگان اختصاصی تری باشند، درست مانند یک صفحه لیست ایمیل.

بازدید از وب سایت. بازدیدهای بیشتر از وب سایت از کمپین رسانه های اجتماعی شما نشان می دهد که سرنخ های بیشتری در قیف در حال حرکت هستند.

خریدها اگر متوجه شدید که خریدهای بیشتری متناسب با معیارهای رسانه های اجتماعی شما افزایش می یابد، به عنوان مثال، بازدید از ویدیو، دسترسی، تعامل و غیره، این یک شاخص سالم از یک قیف رسانه اجتماعی موثر است.

دانستن اینکه آیا قیف رسانه‌های اجتماعی شما نتایج دلخواه را ایجاد می‌کند به شما امکان می‌دهد تصمیم بگیرید که آیا منابع بیشتری را در بازاریابی خود سرمایه‌گذاری کنید یا نه.

در آستانه نزدیک شدن

رسانه های اجتماعی یک رسانه بازاریابی موثر برای یافتن مشتریان بالقوه است. شما می توانید یک قیف بازاریابی کارآمد با عملکردهای هدفمند و بازاریابی مجدد رسانه های اجتماعی ایجاد کنید.

مخاطبان خود را بشناسید و بهترین شبکه های اجتماعی را برای هدف قرار دادن آنها شناسایی کنید. در مرحله بعد، در مورد پیشنهاد آهنربای اصلی خود تصمیم بگیرید تا مخاطبان خود را به یک اقدام ترغیب کنید.

صفحات فرود رسانه های اجتماعی خود را برای جلوگیری از نرخ پرش و بهبود تبدیل ها بهینه کنید. همچنین، قیف رسانه‌های اجتماعی خود را برای هدف‌گیری مجدد و پرورش سرنخ‌های درگیر راه‌اندازی کنید. سرانجام، عملکرد خود را پیگیری کنید. به معیارهای کلیدی خود نگاه کنید تا ببینید قیف رسانه اجتماعی شما چگونه عمل می کند.

ایجاد یک قیف در رسانه‌های اجتماعی، تلاش‌های بازاریابی شما را به حداکثر می‌رساند و در نتیجه دسترسی به برند و درآمد بیشتری را به همراه خواهد داشت. موفق باشید.

عکس نویسنده

بیوگرافی نویسنده: Michal Leszczyński به عنوان رئیس بازاریابی محتوا و مشارکت در توسعه، پیاده سازی و هماهنگی انواع پروژه های بازاریابی محتوا غوطه ور است. GetResponse. او بیش از 10 سال در بازاریابی آنلاین با مدرک کارشناسی ارشد در بازاریابی استراتژیک و مشاوره از دانشگاه بیرمنگام (بریتانیا) تخصص دارد. مایکل نویسنده بیش از 100 مقاله، کتاب الکترونیکی و دوره آموزشی برای GetResponse و وب سایت های معروفی مانند Crazy Egg و Social Media Today است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا