ارز دیجیتال

ادغام AI و Crypto یک فرصت بزرگ را نشان می دهد

منبع: Adobe

Coinbase یک گزارش تحقیقاتی منتشر کرده است که بیان می کند تلاقی هوش مصنوعی و بلاک چین یک فرصت بزرگ برای کارآفرینان است.

در گزارش روز پنجشنبه، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال مستقر در ایالات متحده، مزایای ترکیب هر دو فناوری برای ایجاد راه حل های جدید برای چالش های اجتماعی ارائه شده توسط هوش مصنوعی را برجسته کرد.

دیوید دوونگ، سرپرست تحقیقات کوین‌بیس، گفت: «با بلوغ برنامه‌های کاربردی در هوش مصنوعی و بلاک‌چین، اختلالاتی که این فناوری‌ها نشان می‌دهند ممکن است منجر به زمینه‌های همکاری و ظهور موارد استفاده جدید برای ارزهای دیجیتال برای کمک به رفع چالش‌های اجتماعی خاص ناشی از هوش مصنوعی شود.» .

در این گزارش چندین مورد استفاده بالقوه ذکر شده است که هم هوش مصنوعی و هم فناوری بلاک چین را ترکیب می‌کنند.

در وهله اول، گفت که بازارهای داده غیرمتمرکز می توانند به هوش مصنوعی مولد کمک کنند تا تقاضا برای مجموعه ای تایید شده و متنوع از داده ها برای آموزش مدل های خود را برآورده کند. به طور مشابه، مکانیسم‌های تشویقی مبتنی بر توکن می‌توانند کیفیت داده‌های منبع‌شده از آن بازارها را بهبود بخشند.

موارد استفاده دیگر شامل ارائه توان محاسباتی از شبکه‌های غیرمتمرکز است که از واحدهای پردازش گرافیکی برای پروژه‌های هوش مصنوعی برای آموزش مدل‌های خود استفاده می‌کنند، صحت داده‌ها را بهبود می‌بخشند و فرآیند تصمیم‌گیری غیرشفاف الگوریتم هوش مصنوعی را قابل بازرسی‌تر می‌کنند.

علاوه بر این، این گزارش ادعا کرد که ترکیب هوش مصنوعی و بلاک چین پتانسیل رسیدگی به مسائلی مانند سوگیری الگوریتمی و تأیید هویت دیجیتال را دارد.

شایان ذکر است که فناوری بلاک چین نیز پتانسیل رسیدگی به مسائلی مانند خطرات اطلاعات نادرست را دارد. بلاک چین و توکن‌های غیرقابل تعویض می‌توانند برای تعیین منشأ تصاویر، ویدئو، موسیقی و سایر رسانه‌ها استفاده شوند.

علاوه بر این، بلاک چین می‌تواند به شفاف‌تر کردن فرآیندهای تصمیم‌گیری مدل‌های هوش مصنوعی مولد کمک کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا منطق و قابلیت اطمینان نتایج تولید شده توسط هوش مصنوعی را بررسی کنند.

پروژه‌های رمزنگاری مبتنی بر هوش مصنوعی در میان رونق هوش مصنوعی ظهور می‌کنند

از زمان انتشار ChatGPT OpenAI در نوامبر سال گذشته، هجمه هوش مصنوعی راه خود را در بسیاری از صنایع پیدا کرده است.

یکی از صنایعی که به سرعت هوش مصنوعی را پذیرفته است، صنعت ارزهای دیجیتال است.

پروژه‌های رمزنگاری مبتنی بر هوش مصنوعی، آن‌هایی که فناوری هوش مصنوعی را در قابلیت‌ها یا خدمات ارائه‌شده خود گنجانده‌اند، اکنون در حال ظهور هستند زیرا شرکت‌های جدید سعی می‌کنند از تخصص هوش مصنوعی خود برای ایجاد فرصت‌های جدید در فضای رمزنگاری استفاده کنند.

به گفته مساری، در حال حاضر ارزش بازاری در حدود 772 میلیون دلار برای پروژه های رمزنگاری که مستقیماً در هوش مصنوعی دخیل هستند وجود دارد.

قابل ذکر است، این هنوز هم بخش بسیار کمی از ارزش کلی بازار کریپتو را نشان می‌دهد و تنها 0.07 درصد از کل ارزش بازار کریپتو را تشکیل می‌دهد.

با این حال، توکن‌هایی که توسط پلتفرم داده‌های رمزنگاری CoinGecko در رده هوش مصنوعی طبقه‌بندی شده‌اند، از ابتدای سال جاری شاهد جریان‌های ورودی زیادی بوده‌اند.

برای مثال، RNDR، توکن ابزار The Render Network، ارائه‌دهنده راه‌حل‌های رندر مبتنی بر GPU غیرمتمرکز، در سال گذشته بیش از ۲۶۲ درصد افزایش داشته است.

به همین ترتیب، توکن بومی SingularityNET، یک بازار غیرمتمرکز هوش مصنوعی (AI) که از قدرت فناوری بلاک چین برای ارائه دسترسی نامحدود به الگوریتم‌ها و برنامه‌ها استفاده می‌کند، در سال گذشته بیش از 374 درصد افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا