چه طور

چگونه هوش مصنوعی خرید آنلاین را افزایش می دهد

هوش مصنوعی (AI) یک فناوری رو به رشد در بسیاری از صنایع از جمله تجارت الکترونیک است. هوش مصنوعی می تواند به شما در رشد کسب و کار و کاهش هزینه ها کمک کند. حتی شرکت های کوچک هم می توانند استفاده کنند ابزارهای هوش مصنوعی برای خودکار کردن وظایف

امروز، ما در مورد چگونگی بهبود تجارت الکترونیک توسط هوش مصنوعی صحبت خواهیم کرد. اینها شامل شخصی سازی، تجزیه و تحلیل پیش بینی، بهبود یافته است تجربه ی کاربر، و تجربه پرداخت بهبود یافته است.

استفاده از هوش مصنوعی برای تجربیات شخصی سازی شده

هوش مصنوعی به مشتریان کمک می کند تا محصولات را بر اساس آنچه که دوست دارند پیشنهاد دهند. به آنچه قبلاً خریده اند یا به آن نگاه کرده اند نگاه می کند و پیشنهاداتی ارائه می دهد.

در اینجا چند راه برای ارائه تجربیات شخصی به مشتریان ارائه شده است.

توصیه های محصول شخصی شده

منبع: Amazon.com

هوش مصنوعی می تواند پیشنهادات مختلفی را به مشتریان مختلف نشان دهد. برای مثال، اگر کسی کفش دویدن بخرد، ممکن است پیشنهاداتی برای لباس دویدن دریافت کند. به همین ترتیب، کسی که کیف های دستی فانتزی می خرد، ممکن است پیشنهاداتی برای جواهرات دریافت کند. مشتریان را خوشحال می کند و احتمال خرید از شما را بیشتر می کند.


کمپین های ایمیل شخصی

هوش مصنوعی در حال ساخت است بازاریابی ایمیلی با پیشنهاد محتوای شخصی شده بهتر است. به عنوان مثال، می‌تواند ایمیل‌ها را بر اساس خرید یا بازدید مشتریان شما تنظیم کند. در نتیجه، ایمیل ها مرتبط تر هستند که منجر به فروش بیشتر می شود.

قابلیت جستجوی بصری

سایت های تجارت الکترونیک در دستگاه تلفن همراه

منبع: مجله موبایل مارکتینگ

هوش مصنوعی یافتن محصولات مورد نظر را برای افراد آسان تر می کند. یکی از راه‌های انجام این کار این است که به مشتریان اجازه می‌دهد با آپلود تصاویر جستجو کنند. این نوع جستجو، جستجوی بصری، به مشتریان پیشنهاداتی برای موارد مشابه می دهد. در نتیجه، کشف سریع چیزهای جدید و یافتن چیزهایی که به دنبال آن هستند را برای آنها آسان می کند.


استراتژی های بازاریابی مجدد

هوش مصنوعی می تواند با هدف قرار دادن تبلیغات آنلاین برای مشتریان خاص، به موثرتر شدن تبلیغات آنلاین کمک کند. به عنوان مثال، می تواند بر اساس آنچه مردم قبلاً به آن نگاه کرده اند، تبلیغات ایجاد کند. از آنجایی که این تبلیغات بیشتر به افرادی که آنها را می بینند علاقه مند می کنند، احتمالاً منجر به فروش می شوند. هدف گذاری تبلیغات به معنای مشتریان بیشتر و پول بیشتر برای کسب و کار شما است.

شخصی سازی به تجارت الکترونیک شما کمک می کند. شما می توانید محصولات و تبلیغات متناسب با سلیقه آنها را به مشتریان ارائه دهید. آنها محصولاتی را که دوست دارند می بینند و خرید را سرگرم کننده تر و آسان تر می کنند. باعث خوشحالی مشتریان و فروش بیشتر خواهد شد.

استفاده از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل پیشگو

تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده داده ها را مطالعه می کند و رفتار مشتری و روند بازار را پیش بینی می کند. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید از تجزیه و تحلیل پیش بینی در تجارت الکترونیک خود استفاده کنید.


بهینه سازی موجودی

مدیریت موجودی می تواند به شما در بهینه سازی سطح موجودی برای کاهش هزینه ها کمک کند. تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده به داده‌های فروش گذشته نگاه می‌کند تا پیش‌بینی کند که مشتریان چه می‌خواهند.

همچنین، ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند کارهای دستی را خودکار کرده و آنها را دقیق‌تر کرده و اشتباهات را کاهش دهند. هوش مصنوعی می تواند الگوها و روندهایی را که ممکن است منجر به خطاهای قبلی شده باشد، شناسایی کند.

با استفاده از این ابزار، می توانید محصولات مناسب را در انبار نگه دارید و در هزینه موجودی اضافی صرفه جویی کنید.

پیش بینی تقاضا

بهینه سازی خودکار موجودی

منبع: موجودی جریان نقدی

هوش مصنوعی می تواند به نگه داشتن محصولات در انبار در زمانی که بیشتر به آنها نیاز است کمک کند. به عنوان مثال، می تواند پیش بینی کند که چه زمانی مانتوهای زمستانی یا مایوهای تابستانی بیشتر مورد تقاضا هستند. و با استفاده از هوش مصنوعی، می توانید موجودی مورد نظر مشتریان را در دسترس خود نگه دارید. همچنین می توانید با در اختیار داشتن محصول مورد نظر مشتریان خود را در انبار راضی کنید.

به طور کلی، هوش مصنوعی می تواند کمک کند مشتریان خود را راضی نگه دارید با اطمینان از داشتن محصولات مناسب در انبار.

بهینه سازی فرآیندهای تحقق

تجزیه و تحلیل پیش بینی می تواند به فرآیند تحقق شما کمک کند. این ابزار به اطلاعات مشتری نگاه می کند تا مشخص کند که آنها چگونه می خواهند محصول را دریافت کنند. بر اساس آن، می توانید نحوه ارائه محصولات را تنظیم کنید.

با استفاده از این تجزیه و تحلیل، می توانید مشکلات احتمالی را زود تشخیص دهید. به این ترتیب می توانید برای جلوگیری از اختلال و صرفه جویی در هزینه اقدام کنید. همچنین می تواند به شما کمک کند مقدار مناسبی از محصولات یا خدمات را در دسترس داشته باشید. در نتیجه، شما تجربه مشتری خود را بهبود بخشید زیرا شما می توانید نیازهای آنها را حتی قبل از اینکه آنها درخواست کنند برآورده کنید.

افزایش تجربه کاربری با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی می تواند تقویت کند UX در تجارت الکترونیک با ارائه خدمات راحت به مشتریان شما می توانید این کار را با چت بات ها و دستیاران مجازی انجام دهید.

چت ربات ها

نمونه چت بات

منبع: POWR

شما می توانید استفاده کنید چت زنده برای پاسخگویی به سوالات پیچیده مشتری اما می‌توانید با استفاده از ربات‌های چت هوش مصنوعی، سؤالات معمول را بررسی کنید. علاوه بر این، این ربات‌ها می‌توانند به سوالات پاسخ دهند و توصیه‌های محصول را پیشنهاد کنند. چت بات ها معمولاً پاسخ های اسکریپت شده ای را به درخواست های مشتری ارائه می دهند. در نتیجه، چت ربات ها برای کارهای اساسی مانند پاسخ دادن به سوالات متداول عالی هستند.

دستیاران مجازی

دستیاران مجازی به ابزاری ارزشمند برای فروشگاه های تجارت الکترونیک تبدیل شده اند. دستیارهای مجازی مجهز به هوش مصنوعی می توانند:

  • به سوالات متداول پاسخ دهید
  • یک محصول خاص را پیدا کنید
  • برای کارهای پیچیده مانند ردیابی سفارش و اعلان های ارسال، پیشنهادات و کمک ارائه دهید

برخلاف چت ربات ها، دستیاران مجازی مکالمه طبیعی تری را ارائه می دهند. این به دستیاران اجازه می دهد تا زمینه را درک کنند و مشاوره شخصی ارائه دهند.

چت بات ها و دستیاران مجازی در حال پیشرفت هستند و می توانند کارهای بیشتری انجام دهند. آنها تجربه مشتری را بهتر می کنند و باعث می شوند مشتریان تمایل به بازگشت داشته باشند.

بهبود هوش مصنوعی در تجربه کاربری پرداخت

هوش مصنوعی UX را در پرداخت ها به روش های مختلفی بهبود می بخشد. دو مورد از این روش ها با استفاده از روش های پیشرفته تشخیص تقلب و احراز هویت بیومتریک است.

کشف و کاهش تقلب

جلوگیری از کلاه برداری می تواند معاملات جعلی را شناسایی و متوقف کند. مثلا، فرم ساز POWR می توانید پرداخت ها را به وب سایت خود اضافه کنید. اما چگونه این شما را از تقلب در امان نگه می دارد؟ پردازشگرهای پرداخت از هوش مصنوعی برای یافتن و توقف تراکنش های جعلی قبل از وقوع استفاده کنید. به عنوان مثال، پی پال استفاده می کند هوش مصنوعی برای جلوگیری از تقلب زمانی که افراد ثبت نام می کنند، وارد سیستم می شوند و پرداخت می کنند.

مروری بر پیشگیری از کلاهبرداری راه راه

منبع: Stripe

راه راه راه حل پیشگیری از تقلبرادار، تمامی تراکنش ها را از نظر کلاهبرداری احتمالی ارزیابی می کند. سپس کاربران می توانند تراکنش های پرچم گذاری شده را مدیریت کنند.

هوش مصنوعی می‌تواند با انجام برخی از کارهای دستی به حل آسان‌تر بازپرداخت شارژ کمک کند. همچنین، هنگامی که یک تراکنش یک پرچم تقلبی دریافت می کند، مشتری نمی تواند آن را مورد مناقشه قرار دهد زیرا این اتفاق نیفتاده است. بنابراین، بازپرداخت وجه کمتری دارید که بعداً با آن مقابله کنید. و این باعث صرفه جویی در پول شما در دراز مدت می شود.

کاهش تقلب و حل و فصل استرداد هزینه ابزار قدرتمندی برای ارائه لایه دیگری از امنیت برای پرداخت های آنلاین است. در نتیجه، آنها تجربه پرداخت را بهبود می بخشند.


احراز هویت بیومتریک

ورود به سیستم Shopify بیومتری بدون رمز عبور برنامه از تشخیص چهره و اثر انگشت استفاده می کند. برنامه از این روش ها برای ثبت نام کاربر و بازگرداندن رمز عبور او استفاده می کند. در نتیجه، مشتریان می توانند به طور ایمن ثبت نام کرده و بدون به خاطر سپردن رمز عبور پیچیده وارد سیستم شوند. علاوه بر این، آنها نیازی به نگرانی در مورد هک شدن ندارند زیرا فقط آنها به داده های بیومتریک خود دسترسی دارند.

ورود بدون رمز عبور بیومتری ضربه بزنید

منبع: Kamdec Ltd

نتیجه

با پیشرفت فناوری هوش مصنوعی، راه‌های نوآورانه‌تری را خواهیم دید که می‌تواند به تجارت الکترونیک کمک کند. اگر هوش مصنوعی را بپذیرید، مزیت رقابتی در بازار خواهید داشت. آنگاه برای موفقیت در آینده موقعیت خوبی خواهید داشت.

بیوگرافی نویسنده

الن پیاز


الن سیبولا بنیانگذار EllenCibula.com، جایی که او به کسب و کارها در زمینه فناوری مالی، امنیت و پرداخت کمک می کند. او بیش از 15 سال تجربه در صنعت فناوری مالی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا