چه طور

نحوه گوش دادن به صفحه وب در سافاری در آیفون با iOS 17

چه باید بدانیم

  • با iOS 17، اکنون می توانید Safari را مجبور کنید محتوای متنی را از یک صفحه وب بخواند تا به جای خواندن آن، به آن گوش دهید.
  • این ویژگی Listen to Page نامیده می‌شود و می‌توان آن را در هر صفحه‌ای که دارای متن غنی است فعال کرد.
  • می‌توانید جلسه گوش دادن را از داخل سافاری متوقف یا از سر بگیرید. یا پخش صوتی محتوای گفتاری را در هر زمان از صفحه قفل و مرکز اعلان کنترل کنید.
  • iOS همچنین به شما امکان می‌دهد صدای محتوای گفتاری را با جابجایی به Siri Voice دیگری که انتخاب می‌کنید، تغییر دهید.

Listen to Page در iOS 17 چیست؟

iOS 17 دارای ویژگی جدیدی به نام «Listen to Page» برای برنامه Safari در آیفون است. همانطور که از نام آن پیداست، این ویژگی به شما امکان می دهد به محتوای متنی صفحه وب به صورت صوتی گوش دهید تا جمع آوری اطلاعات از یک صفحه بدون نیاز به خواندن خودتان آسان باشد.

ویژگی Listen to Page را می توان در هر صفحه وب که محتوای غنی از متن در آن زیاد است استفاده کرد، اما این ابزار در صفحاتی که محتوای متنی نسبتاً کمتری دارند در دسترس نخواهد بود. وقتی از Listen to Page استفاده می کنید، iOS محتوای صفحه وب انتخابی را با صدای Siri انتخابی شما می خواند، به این معنی که می توانید این صدا را به راحتی در تنظیمات iOS تغییر دهید.

در هر زمانی در طول جلسه گوش دادن، می‌توانید پخش را با مکث یا استراحت کنترل کنید. همچنین می‌بینید که یک رابط صوتی در صفحه قفل و مرکز اعلان ظاهر می‌شود که زمان‌های سپری شده و باقیمانده را به شما نشان می‌دهد. این رابط همچنین به شما امکان مکث، از سرگیری و جستجوی جلو یا عقب در جلسه گوش دادن را می دهد.

نحوه گوش دادن به یک صفحه وب در سافاری در iOS 17

قبل از اینکه بتوانید از ویژگی Listen to Page استفاده کنید، باید مطمئن شوید که آیفون شما به iOS 17 یا نسخه های جدیدتر به روز شده است. تنظیمات > عمومی > نرم افزار به روز رسانی.

توجه داشته باشید: در زمان نگارش این مقاله، iOS 17 تنها به عنوان پیش‌نمایش توسعه‌دهنده در دسترس است، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از مواجه شدن با مشکلات یا باگ‌های نرم‌افزار، منتظر نسخه بتا یا عمومی باشید.

برای شروع گوش دادن به یک صفحه وب، صفحه را باز کنید سافاری برنامه در آیفون شما

نحوه گوش دادن به صفحه وب در سافاری در آیفون

در داخل سافاری، به صفحه وبی که می خواهید به آن گوش دهید بروید. باید مطمئن شوید صفحه وبی که می‌خواهید به آن گوش دهید سرشار از محتوای متنی باشد، در غیر این صورت این ویژگی قابل دسترسی نخواهد بود. وقتی این صفحه وب بارگیری شد، روی آن ضربه بزنید نماد Aa از سمت چپ نوار Tab. بسته به طرح بندی صفحه وب شما، این نماد در گوشه سمت چپ پایین یا بالا سمت چپ خواهد بود.

1687076553 51 نحوه گوش دادن به صفحه وب در سافاری در آیفون

در منوی سرریز که ظاهر می شود، را انتخاب کنید به صفحه گوش دهید.

1687076553 690 نحوه گوش دادن به صفحه وب در سافاری در آیفون

سافاری اکنون محتویات صفحه را با صدای پیش فرض سیری شما می خواند. می توانید صدای دستگاه خود را کم یا زیاد کنید تا صدای گفتاری کم و بیش قابل شنیدن باشد.

نحوه مکث/ازسرگیری گوش دادن به یک صفحه وب در iOS 17

هنگامی که از گزینه Listen to Page در یک صفحه وب در Safari استفاده می کنید، Safari محتوای غنی از متن صفحه وب انتخاب شده را می خواند. می‌توانید در هر زمان با ضربه زدن روی آن، صدای گفتاری را متوقف کنید نماد Aa در نوار Tab و سپس انتخاب کنید مکث گوش دادن از منوی سرریز این عمل جلسه خواندن را در آیفون شما متوقف می کند.

1687076553 678 نحوه گوش دادن به صفحه وب در سافاری در آیفون

برای ادامه گوش دادن به صفحه وب، روی آن ضربه بزنید نماد Aa دوباره در نوار Tab بار و انتخاب کنید از سرگیری گوش دادن از منوی سرریز Safari اکنون جلسه خواندن را از جایی که آخرین بار آن را متوقف کرده اید از سر می گیرد.

1687076553 129 نحوه گوش دادن به صفحه وب در سافاری در آیفون

کنترل پخش مکث/ازسرگیری فقط در صفحه وبی که آخرین بار به آن گوش داده اید کار می کند. اگر از صفحه وب دیگری بازدید کرده باشید و محتویات آن را برای گوش دادن پخش کرده باشید، نمی توانید گوش دادن به صفحه وبی را که قبلاً شروع کرده اید از سر بگیرید.

iOS علاوه بر اینکه به شما اجازه مکث و از سرگیری از داخل سافاری را می‌دهد، یک علامت را نیز نشان می‌دهد رابط صوتی در صفحه قفل و مرکز اطلاع رسانی. این رابط شبیه به رابطی است که ممکن است هنگام پخش موسیقی یا رسانه در برنامه های دیگر مشاهده کنید.

1687076553 741 نحوه گوش دادن به صفحه وب در سافاری در آیفون

هنگامی که شروع به گوش دادن به یک صفحه وب می کنید، این رابط صوتی به شما نشان می دهد زمان سپری شده و زمان باقی مانده در دو طرف نوار جستجو می توانید از این استفاده کنید نوار جستجو برای جستجوی دستی به عقب یا جلو در طول جلسه گوش دادن.

1687076553 400 نحوه گوش دادن به صفحه وب در سافاری در آیفون

شما همچنین می توانید با نمادهای + و – در پایین برای جستجوی جلو یا عقب به ترتیب 10 ثانیه در هر ضربه.

1687076553 667 نحوه گوش دادن به صفحه وب در سافاری در آیفون

نحوه تغییر صدای صفحه خوان در iOS 17

به‌طور پیش‌فرض، وقتی شروع به گوش دادن به یک صفحه وب در iOS 17 می‌کنید، Safari شروع به خواندن محتوای متنی با صدای Siri انتخابی شما می‌کند. این به این معنی است که می‌توانید صدای شنیداری را در هر زمانی در تنظیمات iOS تغییر دهید. برای جابجایی به صدای دیگری، آن را باز کنید تنظیمات برنامه در آیفون شما

1686053363 273 نحوه فعال کردن و استفاده از Screen Distance در iOS

در داخل تنظیمات، به پایین بروید و انتخاب کنید سیری و جستجو.

1686754175 568 نحوه بازنشانی پیشنهادات پنهان سیری در آیفون

در صفحه سیری و جستجو، روی آن ضربه بزنید صدای سیری زیر «از سیری بپرس».

1687076554 676 نحوه گوش دادن به صفحه وب در سافاری در آیفون

در این صفحه، می‌توانید یک گزینه ترجیحی را در زیر انتخاب کنیدتنوعو سپس صدایی را که می خواهید برای خواندن صفحات وب استفاده کنید در زیر انتخاب کنیدصدا“.

1687076554 731 نحوه گوش دادن به صفحه وب در سافاری در آیفون

اکنون می توانید از گزینه Listen to Page در یک صفحه وب جدید برای شروع گوش دادن به محتوای متنی آن با صدای تازه انتخاب شده استفاده کنید. باید توجه داشته باشید که تغییر صدا در اینجا باعث تغییر صدای سیری در جاهای دیگر نیز می شود.

این تمام چیزی است که باید در مورد گوش دادن به یک صفحه وب در Safari در iPhone با iOS 17 بدانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا