چه طور

نحوه روشن یا خاموش کردن کنترل روشنایی تطبیقی ​​محتوا در ویندوز 11

چه باید بدانیم

  • Content Adaptive Brightness Control (CABC) یک ویژگی جدید است که به ویندوز اجازه می دهد به طور خودکار روشنایی و کنتراست را بر اساس محتویات صفحه شما تغییر دهد.
  • CABC مصرف انرژی را کاهش می دهد، خروجی باتری را بهبود می بخشد و فشار چشم را کاهش می دهد.
  • این با روشنایی تطبیقی ​​که روشنایی را بر اساس نور محیط تغییر می دهد متفاوت است.
  • CABC را می توان فعال یا غیرفعال کرد تنظیمات > سیستم > نمایشگر > روشنایی > تغییر روشنایی بر اساس محتوا.

در میان بسیاری از ویژگی‌های جدیدی که به عنوان بخشی از ساخت‌های Windows Insider مورد آزمایش قرار گرفت و اکنون راه خود را در سطح جهانی برای همه باز کرده است، Content Adaptive Brightness Control است. اگرچه ممکن است در بین کاربران ویندوز طرفدارانی پیدا نکرده باشد، اما همچنان آن را یکی از ویژگی‌های بهتر صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌دانیم که اکنون باید فعال کنید.

در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد کنترل روشنایی تطبیقی ​​محتوا بدانید – چیست، چگونه آن را فعال یا غیرفعال کنیم، و تفاوت آن با روشنایی تطبیقی ​​معمولی چیست.

مربوط: شخصی سازی ویندوز 11 به 20 روش: راهنمای گام به گام

کنترل روشنایی تطبیقی ​​محتوا (CABC) چیست؟

Content Adaptive Brightness Control یا CABC ویژگی جدیدی است که به ویندوز اجازه می دهد تا روشنایی و کنتراست صفحه را بر اساس محتوای صفحه شما تنظیم کند. عبارت کلیدی در اینجا “بر اساس محتوا” است.

بنابراین، برای مثال، اگر روی مایکروسافت ورد با تم تیره کار می‌کنید و سپس به خواندن یک صفحه وب با پس‌زمینه سفید تغییر می‌دهید، آن‌گاه CABC سطوح روشنایی و کنتراست را کاهش می‌دهد تا چشمان شما را خسته نکند. همچنین در عمر باتری صرفه جویی کنید. این همچنین هنگام مشاهده ویدیوهایی که دارای صحنه‌های شب تاریک‌تر و پس از آن صحنه‌های روشن‌تر در روز هستند، کار می‌کند و با تنظیم سطح روشنایی و کنتراست، تغییرات ناخوشایند را کاهش می‌دهد.

مربوط: 8 روش برای تعمیر ویندوز 11 با استفاده از Command Prompt (CMD)

CABC چه تفاوتی با روشنایی تطبیقی ​​دارد؟

CABC با روشنایی تطبیقی ​​متفاوت است زیرا تنظیمات آن بر اساس محتوای صفحه نمایش شما است. از طرف دیگر، روشنایی تطبیقی ​​به نور محیط اطراف شما بستگی دارد. بنابراین، صرف نظر از اینکه مانیتور شما سنسور نور دارد یا خیر، کنترل روشنایی تطبیقی ​​محتوا همچنان کار خواهد کرد.

علاوه بر این، CABC می تواند حتی اگر لپ تاپ شما به منبع تغذیه متصل باشد، کار کند. اما مطمئناً باید آن را به آن تنظیم تغییر دهید. این ما را به …

نحوه فعال یا غیرفعال کردن Content Adaptive Brightness Control در ویندوز 11

برای فعال کردن Content Adaptive Brightness Control، برنامه تنظیمات را از منوی استارت باز کنید یا دکمه Win+I میانبر.

با انتخاب «سیستم» در قسمت سمت چپ، روی آن کلیک کنید نمایش دادن در سمت راست

نحوه روشن یا خاموش کردن کنترل روشنایی تطبیقی ​​محتوا در

سپس بر روی آن کلیک کنید روشنایی برای گسترش آن

1685824957 458 نحوه روشن یا خاموش کردن کنترل روشنایی تطبیقی ​​محتوا در

در اینجا، گزینه ای را مشاهده خواهید کرد تغییر روشنایی بر اساس محتوا. روی منوی کشویی کنار آن کلیک کنید.

1685824957 177 نحوه روشن یا خاموش کردن کنترل روشنایی تطبیقی ​​محتوا در

و انتخاب کنید که آیا می خواهید CABC تبدیل شود یا خیر خاموش، روشن شد همیشه، یا فقط روی باتری.

1685824957 391 نحوه روشن یا خاموش کردن کنترل روشنایی تطبیقی ​​محتوا در

اکثر کاربران متوجه تغییر زیادی نمی‌شوند، همان‌طور که باید باشد، و همچنان خروجی باتری بهتر و کاهش مصرف انرژی دارند. با این حال، اگر با برنامه های عکس و ویدیو کار می کنید و دقت رنگ مهم است، ممکن است بخواهید آن را به طور کلی غیرفعال کنید.

سوالات متداول

بیایید به چند سؤال متداول در مورد کنترل روشنایی تطبیقی ​​محتوا نگاهی بیندازیم.

چگونه روشنایی تطبیقی ​​محتوا را در ویندوز 11 خاموش کنم؟

برای خاموش کردن روشنایی تطبیقی ​​محتوا، برنامه Settings را باز کنید، سپس به System > Display > Brightness بروید. سپس «خاموش» را از منوی کشویی کنار «تغییر روشنایی بر اساس محتوا» انتخاب کنید.

چرا صفحه نمایش من در ویندوز 11 به صورت خودکار روشن می شود؟

اگر متوجه شدید که صفحه نمایش خود به صورت خودکار روشن می شود، به احتمال زیاد به دلیل یک نوع روشنایی تطبیقی ​​یا دیگری است. بررسی کنید که آیا کنترل‌های روشنایی تطبیقی ​​محتوا یا روشنایی تطبیقی ​​را روشن کرده‌اید. اولی روشنایی را بر اساس محتوا تغییر می دهد، در حالی که دومی روشنایی را بر اساس نور محیط تغییر می دهد.

تنظیم خودکار روشنایی Content Adaptive Brightness Control یک ویژگی صرفه جویی در مصرف انرژی است که همچنین فشار روی چشم ها را کاهش می دهد، به خصوص زمانی که مجبور هستید برای مدت طولانی کار کنید. اگر این تنظیمات خودکار باعث حواس پرتی می شود یا می خواهید دقت رنگ بهتری داشته باشید، همیشه می توانید آن را خاموش کنید. اما اگر می‌خواهید خروجی باتری بهتری داشته باشید، بهتر است به ویندوز اجازه دهید سطح روشنایی و کنتراست ایده‌آل را بر اساس آنچه روی صفحه می‌بینید تعیین کند.

امیدواریم این راهنما به شما کمک کند تا بفهمید CABC چیست و چگونه آن را فعال یا غیرفعال کنید. تا دفعه بعد!

مربوط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا