ارز دیجیتال

کراکن به دلیل بسته شدن سیلورگیت، سپرده‌ها و برداشت‌های تسویه حساب خودکار را به حالت تعلیق در می‌آورد – این برای کاربران چه معنایی دارد؟

منبع: AdobeStock / Timon

کراکن به دلیل بسته شدن اخیر بانک شریک بانکی خود، بانک سیلورگیت، سپرده‌ها و برداشت‌های خود را از 27 مارس به حالت تعلیق در خواهد آورد.

صرافی کریپتو در بیانیه‌ای گفته است: «از 27 مارس 2023، مشتریان Kraken دیگر نمی‌توانند از سپرده‌ها و برداشت‌های ACH از طریق Silvergate استفاده کنند.»

“ما در تلاش هستیم تا گزینه های تامین مالی ACH را در اسرع وقت از طریق تامین کنندگان بودجه جایگزین در دسترس قرار دهیم و در اسرع وقت جزئیات را با مشتریان در میان خواهیم گذاشت.”

کراکن توضیح داد که این بر سایر خدمات صرافی تأثیری نخواهد داشت. علاوه بر این، شرکت مستقر در سانفرانسیسکو به محض یافتن تأمین‌کنندگان مالی جدید، سپرده‌ها و برداشت‌های ACH را از سر خواهد گرفت.

همانطور که گزارش شده است، شرکت مادر بانک Silvergate، Silvergate Capital Corporation، در اوایل ماه جاری اعلام کرد که تصمیم به تعطیلی عملیات خود و انحلال شرکت تابعه خود گرفته است.

سیلورگیت یکی از وام دهندگانی بود که بیشترین ضربه را از سقوط FTX در نوامبر سال گذشته وارد کرد. پس از فروپاشی FTX، این بانک دچار رکود شد و مجبور شد 5.2 میلیارد دلار اوراق بدهی که در ترازنامه خود نگه داشته بود را با ضرر قابل توجهی بفروشد تا حدود 8.1 میلیارد دلار برداشت کاربران را پوشش دهد.

در نتیجه، این بانک 718 میلیون دلار زیان متحمل شد که طبق گزارش ها از کل سود بانک از سال 2013 بیشتر است.

کراکن بانک خود را در میان معضل اخیر بانکی ایجاد می کند

کراکن در بحبوحه بحران بانکی اخیر که شاهد سقوط سه بانک بزرگ ایالات متحده در یک هفته بود، طرح هایی را برای تأسیس بانک خود ارائه کرده است.

بانک جدید که Kraken Bank نامیده می‌شود، برای ارزهای دیجیتال از طریق چارچوب موسسه سپرده‌گذاری ویژه وایومینگ (SPDI) طراحی می‌شود که به بانک اجازه می‌دهد تا نگهداری و حفظ دارایی را در اولویت قرار دهد.

این صرافی در اطلاعیه اخیر خود گفت: «ما در حال ساختن نوع بهتری از بانک های رمزنگاری و بیت کوین برای مشتریان خود هستیم. این بانک مستقر در وایومینگ در ایالات متحده، Kraken Financial نامیده می شود، اما “به دلیل تقاضای بسیار زیاد، این بانک با نام Kraken Bank شناخته می شود.” اضافه کرد:

ما به دنبال محصولاتی مانند حساب‌های سپرده به دلار و دارایی‌های رمزنگاری (مثلاً بیت‌کوین)، گزینه‌های تأمین مالی و پرداخت متعدد، محصولات نگهداری نهادی (حضانت واجد شرایط برای مشاوران و دلالان)، IRA و بسیاری موارد دیگر هستیم.»

این حرکت در حالی صورت می‌گیرد که صرافی اخیراً با SEC در مورد محصول سهامدار خود در آب داغ بوده است. در اوایل فوریه، این پلتفرم با SEC به توافق رسید تا ارائه خدمات یا برنامه‌های سهامداری به مشتریان در کشور را متوقف کند.

طبق گزارش SEC، کراکن «در ثبت پیشنهاد و فروش برنامه سهامداری دارایی‌های رمزنگاری شده خود به‌عنوان خدمات» که کمیسیون اکنون آن را به عنوان اوراق بهادار می‌داند، شکست خورد. جدای از توقف سرویس، کراکن پذیرفت که 30 میلیون دلار به عنوان انکار، سود پیش داوری و جریمه های مدنی بپردازد.

شایان ذکر است، SEC اخیراً به‌اصطلاح «اخطار ولز» را به کوین‌بیس ارسال کرده است که صرافی رمزارز را به اقدامات قانونی در مورد برخی از دارایی‌های دیجیتال فهرست‌شده، خدمات سهام‌گذاری Coinbase Earn، Coinbase Prime و Coinbase Wallet تهدید کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا