دیجیتال مارکتینگ

از پای راست شروع کنید

خوش آمدید به شکستن طرح – مجموعه‌ای از وبلاگ‌ها که به چالش‌ها و فرصت‌های کسب‌وکار منحصربه‌فرد صاحبان و کارآفرینان بی‌نظیر می‌پردازد. بیاموزید که آنها چگونه کسب و کار خود را رشد داده اند یا توسعه داده اند، سرمایه گذاری های کارآفرینی را در شرکت های خود کاوش کرده اند، یا چالش های جانبی ایجاد کرده اند، و چگونه داستان های آنها می تواند الهام بخش و به موفقیت شما باشد.

کارآفرینان مشتاق بومی با چالش های زیادی در رشد کسب و کارهای کوچک روبرو هستند. قوانین پیچیده اجاره زمین، زیرساخت های فشرده، و کمبود مزمن دسترسی به اعتبار، همگی مانع از موفقیت بومیان می شوند. با این حال، به لطف افزایش حمایت فدرال، سازمانی و قبیله ای، صاحبان مشاغل بالقوه منابع بیشتری از همیشه در دسترس دارند.

پیمایش مکانیسم‌های مالی جدید، مراکز رشد قبیله‌ای و برنامه‌های دولتی همچنان می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. با ارزیابی منابع موجود، و زمان استفاده از آنها، کارآفرینان بومی در راه‌اندازی سرمایه‌گذاری‌های جدید، شروع خوبی به دست می‌آورند. شروع از روی پای راست، با ابزارهای مناسب، می تواند تفاوت را ایجاد کند – به خصوص هنگام بالا رفتن از موانع سیستمیک.

موسسات مالی توسعه جامعه بومی

دسترسی بومی به سرمایه می تواند مانعی پیچیده و ناامید کننده برای صاحبان مشاغل آینده باشد. تبعیض سیستماتیک مزمن، همراه با سردرگمی عمومی در مورد قوانین پیچیده زمین، می تواند تجارت های جدید را قبل از شروع به کار متوقف کند. فقر نسلی اغلب به این معناست که بومیان نیز ابزار جایگزینی برای به دست آوردن سرمایه اولیه ندارند.

گزارش می 2021 توسط شورای ملی هند در مورد پیری بیان می کند که 16.3 درصد از خانواده های بومی از بانک ها استفاده نمی کنند. همان گزارش اشاره می کند که نرخ بالای فقر، نژادپرستی سیستماتیک، و فقدان موسسات خشت و خشت در رزرواسیون بومی، بسیاری از مردم بومی را فاقد وضعیت مالی خوب می کند.

بومیان همچنین نمی‌توانند از زمین‌هایی که در امانت اداره امور هند – به معنی زمین‌های رزرو شده – نگهداری می‌شوند، به عنوان وثیقه استفاده کنند. در نتیجه، بانکداری سنتی و در نتیجه دسترسی به وام های تجاری دور از دسترس باقی می ماند.

در پاسخ، بسیاری از قبایل یا سازمان‌های غیرانتفاعی مؤسسات مالی توسعه جامعه بومی یا CDFIهای بومی را تأسیس کرده‌اند. این مؤسسات از روش‌های غیرسنتی استفاده می‌کنند که اغلب توسط بودجه قبیله‌ای یا فدرال پشتیبانی می‌شود تا به وام گیرندگانی که در غیر این صورت واجد شرایط نیستند، وام دهند.

بیش از 70 CDFI بومی در سراسر ایالات متحده وجود دارد. برخی از آنها متعلق به قبیله هستند، مانند Lummi CDFI در بلینگهام، واشنگتن. برخی دیگر به عنوان سازمان های منطقه ای مانند Native Community Capital در نیو لاگونا، نیومکزیکو تاسیس شده اند. بسیاری از آنها بخشی از یک سازمان فراگیر به نام شبکه CDFI بومی هستند که وب سایت آن میزبان لیستی از موسسات عضو است.

این مؤسسات به‌عنوان سازمان‌های بومی یا خدمت‌رسان بومی، قانون زمین، حاکمیت قبیله‌ای و مسائلی را که کارآفرینان بومی با آن مواجه هستند، درک می‌کنند. افسران وام در CDFI های بومی اغلب از معیارهایی غیر از امتیازات اعتباری یا وثیقه برای حمایت از وام خود استفاده می کنند یا برنامه های سواد مالی و اعتبارسازی را برای بهبود وضعیت مشتریان ارائه می دهند.

این گروه ها همچنین بسیاری از دیدگاه ها و تجربیات اعضای اطراف خود را به اشتراک می گذارند، که به این معنی است که طیف وسیع تری از مدل های کسب و کار را می توان تشویق و حمایت کرد. گزارش اکتبر 2022 از غول بانکی Wells Fargo اشاره می کند که بانک های سنتی و ملی اغلب به شرکت های قبیله ای با حضور ثابت وام می دهند، در حالی که CDFI ها به پوشش شکاف برای وام های کوچکتر و مشاغل پرخطر کمک می کنند.

کارآفرینان بومی بالقوه که به CDFI بومی دسترسی دارند، باید اولین قدم خود را برای جمع آوری سرمایه تجاری، دستیابی به یک رابطه و ایجاد رابطه کنند. علاوه بر ایجاد اعتبار، کار با یک CDFI برای ایجاد سواد مالی و اصلاح یک مدل کسب‌وکار می‌تواند کارها را با موفقیت آغاز کند.

انکوباتورهای کسب و کار برای کارآفرینان بومی

محصولات و خدمات خوب ممکن است سنگ بنای سرمایه گذاری های تجاری موفق را تشکیل دهند، اما آنها فقط بخشی از عملیات کلی هستند. کارآفرینان برای حفظ این موفقیت نیاز به درک خوبی از جریان نقدی، بازاریابی، مقیاس و طیف وسیعی از موضوعات دیگر دارند.

انکوباتورهای تجاری تحت رهبری بومی جایگاه مهمی را ایفا می کنند و حس تجاری سنتی را با درک عمیق از سنت ها، نیازها و مسائل جامعه ترکیب می کنند. در جایی که انکوباتورهای غیربومی ممکن است در رسیدگی به چالش‌های خاص کارآفرینان بومی دچار تزلزل شوند، انکوباتورهای بومی از دیدگاه بومی کار می‌کنند و برنامه‌های خود را متناسب با جوامع خود تنظیم می‌کنند.

طبق گزارش تئوری تغییر، برای توبا سیتی، آزمایشگاه‌های تغییر مستقر در آریزونا، یک انکوباتور که به مردم ناواهو (غذا) و هوپی خدمت می‌کند، این به معنای ابتکاراتی مانند ارائه فضای فروشگاهی و وام‌های خرد بدون نیاز به اعتبار است. این برنامه‌های خیاطی به محدودیت در دسترس بودن فضای خرده‌فروشی قابل اجرا در سرزمین‌های ناواهو و هوپی و همچنین کمبود گسترده اعتبار می‌پردازند.

گروه‌های انکوباتور معمولاً شامل برنامه‌های اختصاصی مملو از کلاس‌ها، پروژه‌ها و شبکه هستند. این گروه‌ها اغلب شرکت‌کنندگان را با مربیان باتجربه در صنایع انتخابی خود جفت می‌کنند، و روابط و ارتباطاتی را ایجاد می‌کنند تا بعداً خودشان به نتیجه برسند.

مانند CDFI های بومی، انکوباتورهای بومی هم برای قبایل و هم برای سازمان های منطقه ای شکل می گیرند. در حالی که Change Labs به طور خاص قبایل هوپی و ناواهو را هدف قرار می دهد، Traverse City، مرکز رشد Arrowhead به کارآفرینان در سراسر آن منطقه کمک می کند. در حالی که تعداد زیادی انکوباتور کاملاً خارج از زمین وجود ندارد، تصویب قانون انکوباتور کسب و کار بومی آمریکا در سال 2020 هدف آن افزایش قابل توجه این تعداد است. جایی که اکنون منبعی وجود ندارد، ممکن است به زودی منبعی وجود داشته باشد.

کارآفرینان بومی که کسب‌وکار خود را رشد می‌دهند یا از قدم‌های بعدی خود مطمئن نیستند، ممکن است ارزش آن را داشته باشند که یک انکوباتور کسب‌وکار تحت رهبری بومی‌ها را از طریق حمایت قبیله‌ای یا منطقه‌ای خود پیدا کنند. در غیاب یک منبع نزدیک، انکوباتورهای بزرگتر مانند مرکز تجاری بومی مستقر در Spokane مجموعه ای از کلاس ها و کارگاه های آنلاین را ارائه می دهند.

سازمان های توسعه اقتصادی برای کارآفرینان بومی

حتی در حالی که کشور هند با ایجاد ثروت دست و پنجه نرم می کند، سازمان های ملی برای مبارزه با این مسائل و توسعه استراتژی هایی برای کارآفرینان بومی جدید تلاش می کنند. بسیاری از این سازمان ها برنامه هایی را برای تأمین مالی و حمایت از مشاغل بومی توسعه می دهند. برخی از این سازمان ها عبارتند از:

1. مرکز ملی توسعه سرمایه گذاری سرخپوستان آمریکایی

مرکز ملی توسعه بنگاه‌های سرخپوستان آمریکایی طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها را برای حمایت از همه چیز، از تدارکات برای کسب‌وکارهای کوچک بومی تا تضمین قراردادهای دولتی از طریق برنامه 8 (a) اداره مشاغل کوچک ارائه می‌کند. این مرکز همچنین مؤسسه‌های Native Edge، رویدادهای حضوری یک روزه را ارائه می‌دهد که دوره‌های متمرکز آموزش تجاری را ارائه می‌دهند.

2. مرکز توسعه کشور هند در بانک فدرال رزرو مینیاپولیس

مرکز توسعه کشور هند در بانک فدرال رزرو مینیاپولیس، که تحقیقات مبتنی بر داده را در مورد روندهای صنعت، بادهای مخالفی که مشاغل بومی با آن روبرو هستند، و توصیه های سیاستی ارائه می دهد.

3. شورای توسعه تامین کنندگان اقلیت ملی

شورای توسعه تامین کنندگان اقلیت ملی کسب و کارهایی را تایید می کند و از آنها حمایت می کند که صاحبان اکثر آنها بومیان آمریکایی، آسیایی-آمریکایی، آفریقایی آمریکایی، آسیایی-اقیانوسیه، یا اسپانیایی تبار هستند. این شورا کسب‌وکارهای عضو را با بیش از 500 عضو شرکت متصل می‌کند، سمینارها و آموزش‌ها را ارائه می‌دهد و طیف وسیعی از برنامه‌های دسترسی به سرمایه مانند ابتکار رشد را ارائه می‌دهد.

علاوه بر سازمان‌های شبکه گسترده مانند موارد فوق، بسیاری از ایالت‌ها دارای اتاق‌های بازرگانی سرخپوستان آمریکا هستند، مانند شعبه‌هایی در اوکلاهاما و نیومکزیکو. این سازمان‌ها خدمات حمایتی، مدیریتی و شبکه‌ای را برای کسب‌وکارهای بومی در مناطق خاص خود ارائه می‌کنند و آنها را به ابزاری حیاتی و قدرتمند برای دسترسی به پشتیبانی محلی تبدیل می‌کنند.

برنامه های دولت فدرال و قبیله ای برای کارآفرینان بومی

قانون جدید دوران کووید-19 بودجه بی سابقه ای را به کشور هند سرازیر کرده و باعث توسعه حمایت های فدرال جدید شده است. بخشی از آن به سمت مشاغل کوچک، عمدتاً از طریق دفاتری مانند اداره مشاغل کوچک، دفتر امور هند و وزارت بازرگانی ایالات متحده، اعمال می شود.

1. مدیریت کسب و کار کوچک

SBA از طریق دفتر امور بومیان آمریکا کمک فنی رایگان برای صاحبان مشاغل ارائه می دهد. این اداره همچنین با سازمان‌های بومی مانند RedWind و Sister Sky شریک می‌شود تا کارگاه‌های کارآفرینی را برای صاحبان مشاغل بومی فراهم کند. دولت همچنین برنامه توسعه کسب و کار 8(a) را مدیریت می کند که اولویت قراردادهای فدرال را به مشاغل دارای گواهی اقلیت ارائه می دهد.

2. اداره امور هند

اداره امور هند از کارآفرینان بومی از طریق موسسه توسعه تجارت بومی آمریکا حمایت می کند، که می تواند مطالعات امکان سنجی و تحقیقات بازار برای طرح های تجاری را تامین مالی کند. این آژانس همچنین برنامه ضمانت و بیمه وام هندی را مدیریت می کند که می تواند به ارائه وثیقه و پشتیبانی برای وام گیرندگان برای اولین بار کمک کند.

3. آژانس توسعه تجارت اقلیت وزارت بازرگانی ایالات متحده

در نهایت، آژانس توسعه کسب و کار اقلیت وزارت بازرگانی ایالات متحده با تحقیقات، داده‌های بازار، و بخش وسیعی از کمک‌های مالی و پروژه‌های تجاری با محوریت بومی، به کسب‌وکارهای اقلیت‌ها خدمات می‌دهد.

همچنین ارزش بررسی با قبایل فردی و مؤسسات توسعه اقتصادی مربوطه آنها را دارد. در حالی که بازی‌های قبیله‌ای همچنان در ایجاد درآمد قبیله‌ای نقش مهمی دارند، کسب و تنوع قبیله‌ای در حال افزایش است – کسب‌وکار کوچک اعضای قبیله ممکن است بهترین گزینه بعدی برای استراتژی اقتصادی قبیله باشد. از طرف دیگر، قبایل ممکن است برنامه‌های حمایتی و کمک‌های فردی برای شهروندانی که سرمایه‌گذاری‌های جدید را اجرا می‌کنند، داشته باشند.

از آنچه در خارج وجود دارد برای ساختن شغل خود استفاده کنید

شروع یک کسب و کار در بهترین شرایط می تواند سخت باشد – و کارآفرینان بومی آمریکا به سختی در بهترین شرایط شروع به کار می کنند. از آنجایی که موسسات بیشتر و بیشتری با آسیب های نسلی کشور هند و بهترین روش برای کاهش این آسیب دست و پنجه نرم می کنند، صاحبان مشاغل بومی خود را با منابع بیشتری از همیشه می یابند.

بر اساس گزارش SBA، مشاغل بومی بخش مهمی از اقتصادهای محلی، قبیله‌ای و ایالتی هستند و تقریباً 50 میلیارد دلار در سال در سراسر ایالات متحده درآمد دارند. علاوه بر این، راه‌اندازی یک کسب‌وکار موفق یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای بیرون کشیدن خانواده از فقر و شروع به تولید ثروت نسلی، مبارزه با یکی از طولانی‌ترین مشکلات در کشور هند است.

با طیف وسیعی از فرصت‌های جدید موجود، هرگز زمان بهتری برای شروع یک کسب‌وکار جدید، خواه فروش هنر و صنایع دستی، ارائه خدمات فناوری اطلاعات، قرارداد ساخت‌وساز، یا یک شرکت کشاورزی در مقیاس بزرگ، نبوده است. صاحبان مشاغل بومی مشتاق باید از علاقه مجدد به رفاه کشور هند استفاده کنند و خودکفایی و موفقیت را برای خود در آینده تضمین کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا