شبکه های اجتماعی

روز جنگ ستارگان در رسانه های اجتماعی و نحوه انجام درست آن

ارجاعات فرهنگ پاپ و دیگر مفاهیم عجیب و غریب تبدیل شدن به تعطیلات غیر رسمی چیز جدیدی نیست. این تعطیلات تقلبی سالانه در سال 1977 با انتشار فرانچایز جنگ ستارگان جورج لوکاس آغاز شد. بازی با کلمات از خط معروف که به طور دوره ای در طول سه گانه و 21 آن گفته می شودخیابان با پیگیری های قرن، “انشاالله نیرو با شما باشد.”، 4 مه تبدیل به یک عزیز دیجیتالی در میان کاربران رسانه های اجتماعی در سراسر جهان شده است.

باشد که چهارمی با شما باشد! خنده دار است، درست است؟

در حالی که واضح است که در هیچ کجا تعطیل رسمی نیست، این روز مسخره محبوبیت زیادی پیدا کرده است، به خصوص که این فرنچایز طولانی مدت که اکنون از سال 2012 تحت مالکیت دیزنی است، همچنان در حال گسترش است و طرفداران جدید و جوانتری را در سراسر جهان به ارمغان می آورد.

مگر اینکه دیزنی یا یک استودیوی بازی های ویدیویی باشید، این احتمال وجود دارد که این دقیقاً بزرگترین روز خرده فروشی سال برای شما یا کسب و کارتان نباشد، اما این بدان معنا نیست که نمی توانید از مزیت استفاده کنید!

ارزش در اینجا در فروش مستقیم نیست، بلکه در برندسازی و ارسال یک پیام سرگرم کننده و سبک به دنبال کنندگان شما است که آنها را درگیر می کند.

یک هشدار مهم قبل از شروع:

فقط به این دلیل که همه این کار را انجام می دهند، به این معنی نیست که آنها آن را قانونی انجام می دهند.

قبل از اینکه عجله کنید تا یک کمپین تبلیغاتی درخشان با شمشیرهای سبک و استورم تروپرها ایجاد کنید، ابتدا مهم است که بدانید جنگ ستارگان و بسیاری از چیزهایی که با آن همراه است بخشی از یک حق چاپ به شدت دارای حق چاپ است. در واقع استودیو والت دیزنی مالک است چیزی نزدیک به 4000 حق نسخه‌برداری که شامل کلمات، نام‌ها و دیگر جنگ ستارگان است چیز مانند لباس، صدا، موسیقی و سایر تصاویر. این شامل موارد بسیار عجیب و غریب و خاص است که ممکن است شما را شگفت زده کند.

برای زمینهدر دهه 80، جرج لوکاس یک بار به دلیل تلاش برای نامگذاری یک سیستم دفاع موشکی “جنگ ستارگان”، رئیس جمهور ایالات متحده رونالد ریگان را دنبال کرد و پرونده ای در مورد لباس Stormtrooper به دادگاه عالی ایالات متحده ختم شد. در تصویری از قدرت دیزنی، در دهه 1990، یک اصلاحیه ایالات متحده در قانون کپی رایت که عمر حق چاپ خلاق را از 75 به 120 سال افزایش داد، اغلب به شوخی به عنوان “قانون حفاظت از میکی موس” نامیده می شد.

در واقع، عبارت واقعی “مای 4 با شما” نیز دارای حق چاپ است!

جایی که این لیست از ویژگی‌های فکری شروع می‌شود و به پایان می‌رسد ممکن است دشوار باشد، و به احتمال زیاد شرکت شما بیشتر به محتوای سریع و آسان و ساده علاقه مند است، بنابراین شما نمی‌خواهید خیلی عمیق بگردید.

اما، با کمی احتیاط و نوشتن محتوای هوشمندانه، انجام درست آن نباید خیلی سخت باشد! برای توضیح بسیار کامل جنبه حقوقی چیزها، یک نگاه به این مقاله بینداز.

اگر بخواهیم آن را در چند کلمه خلاصه کنیم: اگر اینطور نیست، محتوای شما باید خوب باشد به طور مستقیم نام ویژگی ها یا عناصر دقیق خاص، مانند لوگوها و غیره، حق رای دادن. نمی توان دید که شما مستقیماً از مالکیت معنوی دیزنی سود می برید، اما آشکار و در عین حال غیر مستقیم منابع معمولاً خوب هستند و ما اینجا (یا واجد شرایط) نیستیم تا به شما بگوییم چه کاری باید انجام دهید یا نباید انجام دهید.

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید با کمی ظرافت و خلاقیت انجام دهید.

در اینجا چند نمونه عالی از محتوای روز جنگ ستارگان که توسط مشاغل در گذشته ایجاد شده است آورده شده است:

بنابراین نترسید که اجازه دهید آبهای خلاق جریان یابد، اما قبل از رفتن بدانید و مطمئن باشید!

از طرف دیگر، اگر کسب و کار شما منابع لازم را دارد و می خواهد بزرگ شود، شما همیشه می توانید سعی کنید برای خود مجوز بگیرید برای استفاده از مطالب رسمی اگر علاقه مند به ادامه این مسیر هستید، می توانید اطلاعاتی را برای شروع پیدا کنید این پیوند را به صفحه مجوز استودیو دیزنی دنبال کنید. ممکن است کمی دیر باشد که این تاییدیه برای سال 2022 شروع شود، اما نکته مهم در مورد روز جنگ ستارگان این است که همیشه سال آینده بازخواهد گشت!

نتیجه

این یک روز محتوایی سرگرم‌کننده و آسان است که مخاطبان گسترده‌ای از آن لذت می‌برند، درست به شرطی که گام خود را با حق نسخه‌برداری تماشا کنید، یا بدتر از آن، به‌طور تصادفی طرفداران خود را با هم مخلوط کنید. اشتباه گرفتن ووکی ها با کلینگون ها می تواند جرقه ای برای اوباش لینچ دیجیتالی ایجاد کند، بنابراین مطمئن شوید که کاپیتان ها و نقل قول های خود را قبل از پرداختن به مسائل اجتماعی به طور مستقیم دریافت کرده اید!

نکته حرفه ای: هیچ کلینگونی در جنگ ستارگان وجود ندارد.

و در آخر، برای ماندن در مدیریت جامعه خود در روز جنگ ستارگان، باید به دوره آزمایشی دو هفته ای رایگان لیفت صورت نگاهی بیندازید. در حال حاضر است – اگر سریع هستید – زمان عالی برای چرخیدن با محتوای جدید روز جنگ ستارگان بدون هیچ گونه تعهد مالی. چه چیزی بهتر از این؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا