دیجیتال مارکتینگ

چهار نوع طراحی تحقیق – هر آنچه که باید بدانید

هنگامی که تحقیق می کنید، باید ایده روشنی از آنچه می خواهید به دست آورید و چگونه به آن دست یابید داشته باشید. یک طرح تحقیق خوب شما را قادر می سازد تا داده های دقیق و قابل اعتماد را برای نتیجه گیری معتبر جمع آوری کنید.

اکنون دانلود کنید: الگوهای تحقیقات بازار [Free Kit]

در این پست وبلاگ، ویژگی‌های کلیدی چهار نوع متداول طراحی تحقیقاتی را با مثال‌های واقعی از UnderArmor، Carmex و موارد دیگر بیان می‌کنیم. سپس، شما به راحتی می توانید رویکرد مناسب برای پروژه خود را انتخاب کنید.

فهرست مطالب

طراحی تحقیق شامل انتخاب روش شناسی مناسب، انتخاب مناسب ترین روش های جمع آوری داده ها و طراحی یک طرح (یا چارچوب) برای تجزیه و تحلیل داده ها است. به طور خلاصه، یک طرح تحقیق خوب به ما کمک می کند تا ساختار تحقیق خود را بسازیم.

بازاریابان هنگام انجام تحقیقات از انواع مختلف طراحی تحقیق استفاده می کنند.

چهار نوع متداول طراحی تحقیق وجود دارد – طرح های توصیفی، همبستگی، آزمایشی و تشخیصی. بیایید با جزئیات بیشتر به هر یک نگاه کنیم.

چهار نوع طراحی تحقیق

پژوهشگران از طرح های متفاوتی برای دستیابی به اهداف پژوهشی مختلف استفاده می کنند. در اینجا، نحوه انتخاب نوع مناسب، مزایای هر کدام و موارد استفاده را مورد بحث قرار خواهیم داد.

همچنین می توان تحقیقات را در سطوح بالاتر به عنوان کمی یا کیفی طبقه بندی کرد. برخی از آزمایش‌ها هم ویژگی‌های کیفی و هم کمی را نشان می‌دهند.

تجربی

زمانی که محقق می خواهد چگونگی تعامل متغیرها با یکدیگر را بررسی کند، از طرح آزمایشی استفاده می شود. محقق یک متغیر (متغیر مستقل) را دستکاری می کند و تأثیر آن را روی متغیر دیگر (متغیر وابسته) مشاهده می کند.

به عبارت دیگر، محقق می خواهد رابطه علی بین دو یا چند متغیر را آزمایش کند.

در بازاریابی، نمونه‌ای از تحقیقات تجربی، مقایسه اثرات تبلیغات تلویزیونی با تبلیغات آنلاین انجام شده در یک محیط کنترل‌شده (مثلاً یک آزمایشگاه) است. هدف از این تحقیق این است که بررسی کند که کدام تبلیغات در بین افراد گروه های سنی، جنسیت و غیره بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

مثال دیگر مطالعه تأثیر موسیقی بر بهره وری است. یک محقق شرکت کنندگان را به یکی از دو گروه اختصاص می دهد – کسانی که در حین کار به موسیقی گوش می دهند و کسانی که گوش نمی دهند – و بهره وری آنها را اندازه گیری می کند.

مزیت اصلی یک طرح آزمایشی این است که به محقق اجازه می دهد تا روابط علی بین متغیرها را ترسیم کند.

یک محدودیت: این تحقیق مستلزم کنترل زیادی بر محیط و شرکت کنندگان است که تکرار آن در دنیای واقعی را دشوار می کند. علاوه بر این، بسیار پرهزینه است.

بهترین برای: آزمایش رابطه علت و معلولی (یعنی تأثیر یک متغیر مستقل بر یک متغیر وابسته).

همبستگی

یک طرح همبستگی رابطه بین دو یا چند متغیر را بدون دخالت در فرآیند بررسی می کند.

طراحی همبستگی به تحلیلگر اجازه می دهد تا روابط طبیعی بین متغیرها را مشاهده کند. این باعث می شود که داده ها بیشتر منعکس کننده موقعیت های دنیای واقعی باشند.

به عنوان مثال، بازاریابان می توانند از طراحی همبستگی برای بررسی رابطه بین وفاداری به برند و رضایت مشتری استفاده کنند. به ویژه، محقق به دنبال الگوها یا روندهایی در داده ها می گردد تا ببیند آیا رابطه ای بین این دو موجودیت وجود دارد یا خیر.

به طور مشابه، می توانید رابطه بین فعالیت بدنی و سلامت روان را مطالعه کنید. تحلیلگر در اینجا از شرکت کنندگان می خواهد که نظرسنجی هایی را در مورد سطح فعالیت بدنی و وضعیت سلامت روان خود تکمیل کنند. داده ها نشان می دهد که چگونه این دو متغیر به هم مرتبط هستند.

بهترین برای: درک میزان ارتباط دو یا چند متغیر با یکدیگر در دنیای واقعی.

توصیفی

تحقیق توصیفی به فرآیندی منظم از مشاهده و توصیف آنچه یک موضوع انجام می دهد بدون تأثیرگذاری بر آنها اشاره دارد.

روش ها شامل نظرسنجی، مصاحبه، مطالعات موردی و مشاهدات است. هدف تحقیق توصیفی گردآوری درک عمیق از یک پدیده و پاسخ به زمان/چه/مکان است.

شرکت های SaaS از طراحی توصیفی برای درک نحوه تعامل مشتریان با ویژگی های خاص استفاده می کنند. از یافته ها می توان برای شناسایی الگوها و موانع راه استفاده کرد.

به عنوان مثال، مدیران محصول می توانند از ضبط صفحه توسط Hotjar برای مشاهده رفتار کاربر درون برنامه استفاده کنند. به این ترتیب، تیم می تواند دقیقاً آنچه را که در مرحله خاصی از سفر کاربر اتفاق می افتد درک کند و مطابق با آن عمل کند.

Brand24، یک ابزار گوش دادن اجتماعی، به لطف قرار دادن نقاط اصطکاک در فرم ثبت نام از طریق ضبط صفحه نمایش، نرخ تبدیل ثبت نام خود را از 2.56٪ به 7.42٪ سه برابر کرد.

انواع طرح تحقیق: نمونه تحقیق توصیفی.

منبع تصویر

بهترین برای: جمع آوری داده های بی طرفانه که رفتارها یا پدیده های تکرار شونده را نشان می دهد.

تشخیص

تحقیقات تشخیصی علت اصلی یک مشکل را مشخص می کند و موثرترین راه حل را پیدا می کند. اغلب در بازاریابی برای شناسایی زمینه های بهبود یا فرصت های بالقوه برای رشد استفاده می شود.

طرح تحقیق تشخیصی شامل سه مرحله است:

  • Inception که شامل جمع آوری داده ها و تعریف مسئله است.
  • تشخیص، که شامل تجزیه و تحلیل داده ها، آزمون فرضیه ها و تعیین اهداف است.
  • راه حل هایی که بهترین راه حل ممکن را تعریف می کنند.

در تیم های محصول، یک طراحی تشخیصی شامل تجزیه و تحلیل بازخورد و بررسی مشتریان برای شناسایی مناطقی است که یک شرکت می تواند در آن بهبود یابد. این به شناسایی جایی که یک محصول باید تغییر کند کمک می کند – قیمت گذاری، ویژگی های از دست رفته، خدمات مشتری و غیره.

تحقیقات تشخیصی تشخیص دقیق یک مشکل را ارائه می دهد و زمینه های بهبود را شناسایی می کند.

بهترین برای: درک علل اساسی یک مشکل و نحوه رسیدگی به آن.

نمونه های طراحی تحقیق

بیایید بررسی کنیم که چگونه برندهای پیشرو از انواع مختلف طراحی تحقیقاتی استفاده می کنند. در بیشتر موارد، شرکت ها چندین روش را ترکیب می کنند تا به یک دید کلی جامع از یک مشکل برسند و راه حلی بیابند.

Under Armour

انواع طراحی تحقیق: UnderArmour

منبع تصویر

UnderArmour با مراجعه به تحقیقات تشخیصی و توصیفی سهم بازار خود را در بین کفش های دویدن دو برابر کرد.

هدف این تیم طراحی یک محصول موفقیت‌آمیز با بهبود مداوم کفش‌های خود در پاسخ به بازخورد بلادرنگ ورزشکاران بود. برای انجام این کار، این شرکت کفش های رایگان را برای بیش از 10000 ورزشکار ارسال کرد. این شرکت با استفاده از Qualtrics از شرکت کنندگان برای بازخورد آنها نظرسنجی کرد.

سپس، با جمع آوری تمام بینش ها، تیم طرح خود را تکرار کرد. بنابراین، کفش دویدن با بالشتک UA HOVR متولد شد.

محصول به دست آمده جایزه توصیه جهانی دونده 2019 را دریافت کرد.

نکته حرفه ای: از طرح تحقیق توصیفی استفاده کنید تا با مشاهده رفتار طبیعی مشتریان و پرداختن به بازخورد، محصول خود را با نیازهای مشتریان مطابقت دهید.

کارمکس

نمونه‌های طراحی تحقیقاتی، تحقیقات با فناوری کیفی Carmex Labs

منبع تصویر

Carmex Labs با شرکت تحقیقاتی MRR برای اندازه گیری واکنش مشتریان به بسته بندی و محصول شرکت مراقبت از لب کار کرد. هدف این بود که علت فروش کم در بازاری که به تازگی راه اندازی شده است را پیدا کنیم.

این تیم یک گروه متمرکز زنده و آنلاین را مدیریت کرد. نمونه‌های محصول به شرکت‌کنندگان نشان داده شد، در حالی که پردازش زبان طبیعی هوش مصنوعی و NLP موضوعات کلیدی را در بازخورد مشتریان شناسایی کرد.

این به کشف دلایل کلیدی عملکرد ضعیف و تغییرات هدایت شده در بسته بندی کمک کرد.

موچین

نمونه طراحی تحقیق، tweezerman

منبع تصویر

یک برند زیبایی Tweezerman برای ردیابی سلامت برند خود و اعتبار بخشیدن به ایده های محصول به طراحی تحقیقات توصیفی روی آورد.

Tweezerman از SurveyMonkey Audience برای جمع آوری بازخورد کمی از مصرف کنندگان و اطلاع رسانی استراتژی تجاری جهانی خود استفاده کرد. این رویکرد به تویزرلند کمک کرد تا ۱۰ محصول از ۵۰ محصول را تأیید کند و درک عمیقی از مخاطبان خود به دست آورد.

یاد آوردن: برای انجام تحقیقات بازار، تنها چیزی که نیاز دارید این است که یک نظرسنجی ساده با هدف گذاری درست راه اندازی کنید.

شروع با طراحی تحقیق

طراحی تحقیق طرح شما برای پاسخ به سوالات از طریق جمع آوری داده ها است. هنگامی که به درستی انجام شود، اطلاعات دقیق در مورد یک موضوع ارائه می دهد و تصمیمات تجاری را مطلع می کند.

برای شروع، سوالات خود را ترسیم کنید، مشکل خود را مشخص کنید و به این فکر کنید که در نتیجه چه داده هایی را می خواهید دریافت کنید. سپس، روش طراحی تحقیق مناسب را انتخاب کنید.

حالا شما آماده اید!

دعوت به اقدام جدید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا