شبکه های اجتماعی

راهنمای مبتدیان برای بازاریابی صوتی

بازاریابی صوتی یکی از داغ ترین روندهای جدید است.

از ظهور Clubhouse تا رونق پادکست ها، کسب و کارها و تأثیرگذاران از محتوای صوتی برای ارتباط با جوامع خود و دستیابی به مخاطبان جدید استفاده می کنند.

در این پست وبلاگ، انواع مختلف بازاریابی صوتی را توضیح می دهیم – و همچنین نحوه استفاده از آن برای ایجاد نام تجاری خود به صورت آنلاین.

بازاریابی صوتی چیست؟

بازاریابی صوتی راهی برای کسب و کارها، برندها و اینفلوئنسرها برای دستیابی به مخاطبان هدف خود از طریق محتوای صوتی زنده یا ضبط شده است.

رادیو شکل اصلی بازاریابی صوتی است، اما محتوای صوتی در سال های اخیر منفجر شده است.

بیش از 55٪ از مردم در ایالات متحده به یک پادکست گوش داده اند و 24٪ هر هفته به چندین پادکست گوش می دهند. دستیارهای هوش مصنوعی با قابلیت صوتی نیز در حال افزایش هستند – تخمین زده می شود تا سال 2023 از 8 میلیارد آن استفاده شود.

برای برندها، بازاریابی صوتی می تواند جایگزین جذابی برای تولید پرهزینه ویدیو باشد. برای ورود به بازاریابی صوتی نیازی به استخدام یک استودیوی صدا ندارید – می تواند به آسانی ثبت نام در یک برنامه یا ضبط در خانه باشد.

و بازاریابی صوتی ارائه خدمات به مخاطبان خود را در حال حرکت آسان می کند.

طبق یک مطالعه اخیر، مکان شنوندگان پادکست کاملاً متنوع است: 64٪ از مردم هنگام رانندگی گوش می دهند، 49٪ هنگام راه رفتن یا پیاده روی گوش می دهند و 43٪ هنگام ورزش گوش می دهند.

این یک برد-برد است. برندها می توانند مستقیماً و به طور مؤثر به مشتریان دسترسی پیدا کنند و مصرف کنندگان می توانند همزمان با جذب محتوای جالب، چندین کار را انجام دهند.

نکته: بازاریابی صوتی می تواند برای افرادی که ناشنوا یا کم شنوا هستند چالش های دسترسی ایجاد کند. برای فراگیرتر شدن، متنی را در کنار محتوای صوتی خود ارائه دهید.

با خبرنامه رایگان Later’s در مورد آخرین منابع رسانه های اجتماعی، نکات و دوره ها به روز بمانید – آن را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت خواهید کرد. امروز مشترک شوید!

روندهای بازاریابی صوتی

بازاریابی صوتی کاملاً جدید نیست – اما اخیراً شاهد هستیم که پلتفرم‌های فقط صوتی شتاب واقعی پیدا کرده‌اند. در اینجا 3 مورد از بزرگترین روندهای بازاریابی صوتی که در حال حاضر باید به آنها توجه داشته باشید آورده شده است:

  1. پادکست ها

  2. فضاهای باشگاه و توییتر

  3. دستیارهای صوتی

روند بازاریابی صوتی شماره 1: پادکست

از نکات تجاری گرفته تا جنایات واقعی گرفته تا نقدهای تلویزیونی واقعیت، یک ژانر پادکست برای همه وجود دارد.

155 میلیون نفر هر هفته به یک پادکست گوش می دهند و شنوندگان به طور متوسط ​​7 برنامه مختلف در هفته مصرف می کنند.

و انتظار می‌رود که تعداد کل مخاطبان پادکست از سال 2020 تا 2023 دو برابر شود، بنابراین اکنون زمان خوبی برای وارد شدن به اکشن است.

در اینجا نحوه مشارکت در این فضا آورده شده است:

یک پادکست با نام تجاری تولید کنید

به زبان ساده، پادکست های برند پادکست هایی هستند که توسط یک برند یا کسب و کار میزبانی می شوند.

آن‌ها می‌توانند ارتباط نزدیکی با برند یا خدمات شما داشته باشند، یا از مضامین گسترده‌تری بهره ببرند که با ارزش‌های برند شما همسو هستند. به عنوان مثال، Sephora میزبان پادکست مارکی به نام #LIPSTORIES است – مجموعه‌ای از چت‌های آرام، سرگرم‌کننده و صادقانه درباره خودانگاره.

با توجه به ماهیت خود، پادکست های مارک دار می توانند راهی مناسب برای دسترسی و ارتباط با مخاطبان در حال حرکت باشند. آنها اغلب می توانند مانند یک گفتگوی صمیمی بین دوستان احساس کنند.

برای برندها و سازندگان، از پادکست‌های مارکدار می‌توان برای ایجاد مضامین محتوای موجود یا برای شکستن موضوعات کاملاً جدید استفاده کرد.

برای مثال، الکساندرا ال، مجری پادکست هی دختر، با چرخشی از مهمانان مصاحبه می‌کند که با ستون‌های اصلی خواهری، داستان‌گویی و مراقبت از خود او همسو هستند:

در حالی که کمی متفاوت از محتوایی است که جامعه اینستاگرام او دوست داشته است، اما همچنان کار می کند. چرا؟ زیرا هنوز هم برای مخاطبان هدف او مناسب است.

نکته: از کانال های موجود خود برای افزایش مخاطبان خود استفاده کنید. به طور مرتب پادکست خود را در اینستاگرام تبلیغ کنید و فالوورهای خود را تشویق کنید تا در هر جایی که به پادکست های مورد علاقه خود گوش می دهند مشترک شوند.

استراتژی اینستاگرام خود را با برنامه ریزی و زمان بندی پست های خود از پیش. بعداً کار را آسان می کند – رایگان شروع کنید!

سرمایه گذاری در بخش های تبلیغاتی

خرید یک مکان تبلیغاتی در طول پادکست فرصتی عالی برای استفاده از جوامع پر رونق از شنوندگان درگیر است.

در واقع، گزارشی از سوی اداره تبلیغات تعاملی نشان می‌دهد که 61 درصد از شنوندگان پس از شنیدن یک تبلیغ در پادکست، محصول یا خدماتی را خریداری کرده‌اند.

در اینجا انواع مختلفی از نقاط تبلیغاتی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند:

  • کد تبلیغاتی مخصوص پادکست، انحصاری برای کسانی که گوش می دهند.

  • نقطه های کوتاهی که قبل از شروع مجدد قسمت به عنوان یک “تجاری” سریع برای شنوندگان عمل می کند – 78٪ از مصرف کنندگان می گویند که آنها بدشان نمی آید که تبلیغات یا حمایت مالی مانع شنیدن آنها شود زیرا آنها می دانند که محتوایی را که برای آنها ارزش قائل هستند تأمین می کند.

  • تبلیغات بومی که میزبانان یا مهمانان در مورد محصول یا خدمات شما بحث می کنند.

تبلیغات در پادکستی که با نام تجاری شما همسو است به شما امکان می دهد به مخاطبان فوق العاده خاص با علاقه بالقوه بالایی به آنچه می فروشید دسترسی پیدا کنید.

به عنوان مثال، Beluga Baby در قسمت پادکست پادکست پاپایا در مورد زایمان، بسته های کریر نوزاد خود را تبلیغ کرد:

شنوندگان این قسمت خاص به احتمال زیاد پدر و مادری تازه کار یا آینده دار هستند، که آن را انتخابی عالی برای برندی است که در محصولات مراقبت از کودکان تخصص دارد.

نکته: به این فکر کنید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و نوع محتوایی که آنها به احتمال زیاد به آن علاقه دارند – حتی اگر موضوع 100٪ همسو نباشد، فکر کنید. به عنوان مثال، برند لباس زیر ThirdLove به طور منظم از پادکست‌هایی با موضوع جنایی حمایت می‌کند.

روند بازاریابی صوتی شماره 2: فضاهای باشگاه و توییتر

پس از ظهور پادکست ها، برنامه های رسانه های اجتماعی با بازاریابی صوتی همراه شده اند.

کلاب‌هاوس، یک شبکه اجتماعی صوتی فقط دعوت‌شده که کاربران می‌توانند به بحث‌ها بپیوندند و به بحث‌ها گوش دهند، در ماه‌های اخیر موج گسترده‌ای از تبلیغات و رشد را تجربه کرده است.

با مکالمات صوتی بی‌درنگ در اتاق‌های مجازی، تجربه کاربری Clubhouse شبیه گوش دادن به سخنران یا پنل اصلی در یک کنفرانس است.

علیرغم انتقادهایی که در مورد اعتدال و دسترسی وجود دارد، مشاغل کوچک و بزرگ هر دو در حال آزمایش آب های Clubhouse هستند.

پادکست Waves Social توسط آژانس دیجیتال Hello Arcade اغلب میزبان اتاق ها به عنوان راهی برای ارتباط با جامعه بازاریابی است:

در کنار برنامه هایی مانند Clubhouse، توییتر یک ویژگی اتاق چت صوتی به نام را ارائه می کند فضاها، که به گفته توییتر، هدف آن ارائه “احساسات، تفاوت های ظریف و همدلی اغلب در متن گم می شود.”

منبع: TechCrunch

پلتفرم‌هایی مانند Clubhouse و Spaces فرصتی برای تبلیغ محصولات، خدمات و رویدادهای شما به شیوه‌ای جدید و هیجان‌انگیز ارائه می‌دهند – پس این فضا را تماشا کنید!

نکته: روند رسانه های اجتماعی همیشه در حال تغییر است. برای اطلاع از آخرین به روز رسانی ها، پیش بینی های رسانه های اجتماعی ما برای سال 2021 را بخوانید.

روند بازاریابی صوتی شماره 3: دستیاران صوتی

دستیارهای هوش مصنوعی که با صدا کار می‌کنند – فکر می‌کنید دستیار گوگل، الکسا و اکو – در چند سال گذشته به یکی از لوازم اصلی خانه‌ها تبدیل شده‌اند.

دستیارهای صوتی می توانند خرید را برای مشتریان آسان تر کنند، به طوری که 35 درصد از کاربران دستیار صوتی محصولاتی مانند مواد غذایی و لباس را با این فناوری خریداری می کنند.

با این حال، راه‌های خلاقانه‌ای برای استفاده از این ابزار فراتر از سفارش وسایل ضروری خانه وجود دارد.

جیمسون، یک برند ویسکی، یک کمپین تعطیلات ایجاد کرد که از برنامه‌های Google Home و Google Assistant استفاده کرد تا به کاربران کمک کند کوکتل‌های مورد علاقه‌شان را با هم ترکیب کنند.

آنها یک مهارت Google Home ایجاد کردند، بنابراین وقتی کاربران از گوگل می خواستند «با The Jameson Bar صحبت کند»، دستیار صوتی با یک دستور گام به گام پاسخ می دهد.

به عنوان یک مفهوم بازاریابی، این در بسیاری از سطوح کار می کند. دستیار صوتی راه حلی ارزشمند و بدون هندز برای سرگرمی های خانگی ارائه می دهد و در عین حال آگاهی از برند را افزایش می دهد و فروش محصول را تشویق می کند.

بازاریابی صوتی در حال افزایش محبوبیت است – و همانطور که فناوری به تکامل خود ادامه می‌دهد و مردم راه‌های جدیدی برای مصرف محتوا در حال حرکت پیدا می‌کنند، احتمالاً شاهد ایجاد فرصت‌های بیشتری خواهیم بود.

صرف نظر از جایگاه یا اندازه کسب و کار شما، فرصتی برای رشد جامعه و افزایش فروش با این نوع بازاریابی وجود دارد.

آخرین روندها و اخبار رسانه های اجتماعی را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. در خبرنامه هفتگی رایگان Later’s مشترک شوید امروز!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا