شبکه های اجتماعی

اپل به طور داوطلبانه سیاست کمیسیون ناعادلانه را در بازار برنامه اصلاح می کند

نزدیک

iQOO 11

رگولاتور ضد انحصار کره جنوبی اعلام کرد، غول فناوری اپل قصد خود را برای اصلاح داوطلبانه سیاست کمیسیون خود ابراز کرده است، که در نهایت برای توسعه دهندگان برنامه های محلی هزینه بیشتری دریافت می کند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که کمیسیون تجارت منصفانه (FTC) در بحبوحه انتقاداتی مبنی بر اینکه این شرکت هزینه کمیسیون را بر اساس قیمت مصرف کننده شامل مالیات بر ارزش افزوده فقط از توسعه دهندگان کره جنوبی دریافت می کند، تحقیقاتی را علیه اپل آغاز کرد.

هان کی جئونگ، رئیس هیئت مدیره، در جریان بازدید از NCSOFT Corp، یک توسعه دهنده بزرگ بازی های آنلاین و موبایل در کره جنوبی، به خبرنگاران گفت: “در ماه سپتامبر، FTC به دنبال گزارش هایی مبنی بر اینکه اپل کمیسیون های غیرمنصفانه را فقط از توسعه دهندگان برنامه های محلی دریافت می کند، بلافاصله تحقیقاتی را آغاز کرد.”

همچنین بخوانید

نحوه استفاده از Apple Passkeys در iOS 16
اپل ممکن است برای چیپ های حافظه آیفون به کمک سامسونگ نیاز داشته باشد

FTC گفت که در حالی که توسعه دهندگان برنامه های خارج از کشور 30 ​​درصد کمیسیون به اپل پرداخت می کردند، از شرکت های محلی خواسته شد تا نرخ 33 درصدی را بپردازند، زیرا آنها بر اساس قیمت که شامل 10 درصد مالیات بر ارزش افزوده می شود، دریافت می کردند.

هان افزود: «اخیراً، اپل اعلام کرد که به طور داوطلبانه اقدام مشکل ساز را تا ژانویه سال آینده اصلاح خواهد کرد. اگر اپل آن را به خوبی برطرف کند، تا حدودی مشکلات را برای توسعه دهندگان برنامه داخلی کاهش می دهد.

رئیس گفت که FTC به نظارت بر رویه های منصفانه در بازار اپلیکیشن ادامه خواهد داد و اکوسیستمی ایجاد خواهد کرد که هم برای اپراتورها و هم توسعه دهندگان سودمند باشد.

سال گذشته، مجلس ملی کره جنوبی قانونی را تصویب کرد که اپراتورهای فروشگاه های برنامه را از اجبار سیستم های پرداخت درون برنامه ای به توسعه دهندگان منع می کند و کره جنوبی را به اولین کشور در جهان تبدیل می کند که چنین محدودیت هایی را برای سیاست های صورتحساب درون برنامه ای غول های فناوری جهانی اعمال می کند.

در ماه آگوست، کمیسیون ارتباطات کره (KCC) اعلام کرد که یک کاوشگر را در گوگل پلی، اپ استور و فروشگاه ONE در مورد نقض احتمالی قانون بازنگری شده تجارت مخابرات این کشور راه اندازی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، KCC تشخیص داد که شرکت‌ها با اجرای برخی روش‌های پرداخت درون‌برنامه‌ای و امتناع از توسعه‌دهندگانی که از روش‌های پرداخت خارجی برای ثبت‌نام و تمدید اپلیکیشن‌های خود در بازارهایشان استفاده می‌کنند، به طور بالقوه قانون را نقض می‌کنند.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا