دیجیتال مارکتینگ

برترین مزایای هوش مصنوعی برای بازاریابان [State of AI Data]

آینده بازاریابی بدون شک با هوش مصنوعی در هم تنیده است. اکنون این سؤال پیش می‌آید: چگونه آن را در کار خود قرار می‌دهید؟

وبلاگ HubSpot بیش از 1300 متخصص را مورد بررسی قرار داد تا ببیند چگونه از هوش مصنوعی در کارهای روزمره خود استفاده می کنند و بزرگترین مزایای این فناوری را در کجا می بینند.

امیدواریم این بینش ها به شما کمک کند تا بهترین زمینه ها را برای تقویت بازاریابی خود با هوش مصنوعی پیدا کنید. بیایید شیرجه بزنیم

راهنمای رایگان: نحوه استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا [Download Now]

برترین مزایای هوش مصنوعی برای بازاریابان [New Data]

1. 67 درصد از بازاریابان می گویند بزرگترین مزیت هوش مصنوعی توانایی تولید سریعتر محتوا است.

اگر در زمینه بازاریابی فعالیت می کنید، احتمالاً شغل شما به درجاتی از خلاقیت نیاز دارد. با این حال، کیفیت خلاقیت شما اغلب تحت تأثیر ضرب‌الاجل‌های محدود، زمان محدود و مسئولیت‌های رقابتی قرار می‌گیرد.

بنابراین، یک بازاریاب چه کاری باید انجام دهد؟ هوش مصنوعی را وارد کنید.

67 درصد از بازاریابان که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند می‌گویند که این هوش مصنوعی فرآیند تولید محتوا را سرعت می‌بخشد و آنها را قادر می‌سازد سریع‌تر بنویسند، سریع‌تر تحقیق کنند و در کسری از زمان «انتشار» را بزنند.

حتی اگر آماده نیستید که کل فرآیند ایجاد خود را به ربات ها بسپارید – که به هر حال ما توصیه نمی کنیم – همچنان می توانید از آن برای کارهای کوچکتر در این فرآیند استفاده کنید.

در اینجا تصویری از نحوه استفاده بازاریابان آورده شده است هوش مصنوعی برای تولید محتوا:

  • 25 درصد از هوش مصنوعی برای خلاصه کردن مطالب در نکات کلیدی استفاده می کنند
  • 18 درصد از هوش مصنوعی برای ایجاد خطوط کلی استفاده می کنند
  • 20 درصد از هوش مصنوعی برای نوشتن کپی بازاریابی استفاده می کنند
  • 36 درصد از هوش مصنوعی برای ایجاد تصاویر استفاده می کنند

هوش مصنوعی همچنین ابزار قدرتمندی برای تغییر کاربری محتوا است. 13 درصد از بازاریابان دقیقاً برای این هدف از هوش مصنوعی استفاده می کنند که به آنها امکان می دهد از نظر محتوایی جذابیت بیشتری داشته باشند.

به عنوان مثال Vidyo AI را در نظر بگیرید. این ابزار به شما امکان می دهد ویدیوهای یوتیوب را به ویدیوهای کوتاه و با اندازه کوچک برای TikTok و Instagram تبدیل کنید. این یکی از بسیاری از ابزارهایی است که می تواند محتوا را برای قالب ها، پلتفرم ها و مخاطبان مختلف تبدیل کند.

مزایای هوش مصنوعی: طبق گزارش وضعیت هوش مصنوعی HubSpot، 13 درصد از بازاریابان محتوا را با هوش مصنوعی تغییر می دهند.

2. 49 درصد از بازاریابان می گویند بزرگترین مزیت هوش مصنوعی توانایی ایجاد محتوای شخصی تر است.

شانس این است که آخرین ایمیل بازاریابی که دریافت کردید با نام شما را نشان می داد. این تنها یک نمونه از چگونگی شخصی سازی یکپارچه در بازاریابی است.

این روزها، مشتریان انتظار دارند که برندها فراتر از پیام‌های عمومی پیش بروند و در مورد علایق، جمعیت‌شناسی و موقعیت مکانی خود صحبت کنند. اما ارائه چنین تجربه ای به هر مشتری در مقیاس چالش برانگیز می شود.

با کمک هوش مصنوعی، بازاریابان می توانند فراتر از هدف گذاری ساده جمعیتی حرکت کنند و بخش های پویا مشتری ایجاد کنند. این کار را با “تقویت اعداد” انجام می دهد تا رفتار مصرف کننده را بر اساس تعاملات گذشته پیش بینی کند.

به عنوان مثال، پلتفرم هایی مانند نتفلیکس از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل ترجیحات بینندگان و تاریخچه مشاهده استفاده می کنند. سپس این پلتفرم توصیه های متناسب با سلیقه منحصر به فرد هر مشتری را ارائه می دهد.

مزایای هوش مصنوعی: بر اساس گزارش وضعیت هوش مصنوعی HubSpot، 85 درصد از بازاریابان که از هوش مصنوعی استفاده می کنند، می گویند که این کار شخصی سازی محتوا را افزایش می دهد.

در نهایت، داده‌های هوشمندتر منجر به تجربیات شخصی‌سازی شده‌تر مشتری می‌شود. با درک مشتری خود – و تقسیم بندی صحیح آنها – می توانید کمپین ها و پیام هایی هدفمند ایجاد کنید که در سطح عمیق تری طنین انداز شوند.

3. 48 درصد از بازاریابان می گویند بزرگترین مزیت هوش مصنوعی توانایی تولید ایده های جدید است.

با هوش مصنوعی، شما یک دستور خوب نوشته شده با ایده بزرگ بعدی خود فاصله دارید.

چه طوفان فکری برای یک کمپین بازاریابی جدید، نوشتن توضیحات محصول یا کاوش در موضوعات وبلاگ، چت ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی – مانند ChatGPT، Jasper AI، و دستیار محتوای HubSpot – می توانند خلاقیت شما را با ارائه ایده های جدید و گسترش دامنه امکانات تکمیل کنند.

مزایای هوش مصنوعی: دستیار محتوای HubSpot، از وضعیت هوش مصنوعی HubSpot

با ابزارهای هوش مصنوعی HubSpot به صورت رایگان شروع کنید

به عنوان مثال، یک بازاریاب را تصور کنید که از یک ربات چت برای ایجاد برچسب برای یک کمپین بازاریابی آتی استفاده می کند. او شامل اطلاعاتی درباره برند، مخاطبان هدف و اهداف کمپین خود است. این به سرعت فهرستی از ایده های جذاب را ایجاد می کند که او مورد علاقه خود را از بین آنها انتخاب می کند. سپس، او آن را با سبک و لحن منحصر به فرد برند خود ویرایش می کند.

هوش مصنوعی همچنین می تواند ایده های شما را با داده های بازار، بازخورد مصرف کنندگان و عملکرد تاریخی اصلاح کند. برای مثال، می‌توانید صدها نظر مشتری را در یک ربات چت بچسبانید و از آن بخواهید روندها را از بازخورد مثبت شناسایی کند.

از اینجا، شما می توانید بر این نقاط قوت در کمپین های بازاریابی و توضیحات محصول خود تأکید کنید. یا می توانید از آنالیز برای کشف نقاط درد مشترک یا ویژگی های دلخواه استفاده کنید.

برگردیم به تو

امیدواریم این مقاله یک نمای کلی از مزایای کلیدی هوش مصنوعی، به ویژه در حوزه بازاریابی ارائه دهد. توجه به این نکته مهم است که هیچ راه درستی برای پیاده سازی هوش مصنوعی در گردش کار شما وجود ندارد. در نهایت، این شما هستید که باید کشف کنید که این فناوری کجا می‌تواند به بهترین نحو کار شما را افزایش دهد.

دعوت به اقدام جدید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا