دیجیتال مارکتینگ

10 تا از بهترین ویدیوهای محصول تبلیغاتی تا کنون

ویدیوی مناسب می‌تواند دید محصول را افزایش داده و آن را به مخاطبان هدف خود برساند. بنابراین، بازاریابان باید درک محکمی از یک ویدیوی محصول و نحوه ایجاد یک ویدیوی استثنایی داشته باشند.

برای کمک به ایجاد ویدیویی که ویژگی‌های منحصر به فرد محصول شما را نشان می‌دهد و برند شما را روشن می‌کند، به بررسی این خواهیم پرداخت که ویدیوی محصول چیست و چگونه می‌توان آن را ساخت.

ویدیو محصول چیست؟

یک ویدیوی محصول مزایای ملموس یک محصول را توضیح می دهد و به صورت بصری به نمایش می گذارد. بسیاری از این ویدیوها بر ویژگی های منحصر به فرد یک محصول تأکید دارند. با این حال، یکی از چیزهایی که یک ویدیوی محصول خوب را متمایز می کند، توانایی آن در نشان دادن نحوه حل مشکلات است.

به عنوان یک قاعده، ویدیوهای محصول قابل توجه شامل موارد زیر است:

  • دیالوگ و روایت جذاب
  • به اندازه کافی طولانی برای توضیح کامل محصول و مزایای آن اما به اندازه کافی کوتاه است تا توجه بیننده را حفظ کند
  • حرفه‌ای بودن، بدون اینکه «مختل» باشد.
  • همدلی و همدلی

ویدئوهای محصول برای بازاریابی: چرا آنها مهم هستند

مخاطبان به طور متوسط ​​حدود 19 ساعت در هفته را صرف تماشای ویدیوهای آنلاین، چه در پلتفرم هایی مانند YouTube، TikTok، Instagram، یا Facebook می کنند. به طور شگفت انگیزی، مردم روزانه یک میلیارد ویدیو در پینترست تماشا می کنند.

بنابراین، می‌توان گفت که مخاطبان از ویدیوها لذت می‌برند و آن‌ها را به اندازه‌ای جذاب می‌دانند که زمان‌های طولانی را صرف تماشای آنها کنند. ویدئو راهی عالی برای جلب توجه مخاطبان و نمایش هیجان انگیز کاربردهای محصول شما است.

علاوه بر این، ویدیوهای محصول می‌توانند محصول را به طور عمیق توضیح دهند و احساسات را به گونه‌ای برانگیزند که توضیحات نوشته شده محصول نمی‌تواند.

نحوه ایجاد ویدیوهای محصول

در اینجا چند نکته و ترفند برای ایجاد یک ویدیوی محصول برجسته آورده شده است.

1. شامل زمینه.

محصول یا خدمات خود را در حال استفاده نشان دهید یا مشکلی را که معمولاً مخاطبان با آن روبرو هستند حل کنید. به عنوان مثال، تبلیغ ویدیویی محصول شرکت دستمال کاغذی Bounty با مضمون Twitch، گروهی از گیمرها را در حال انجام یک بازی ویدیویی شدید نشان می دهد.

هنگامی که یکی از گیمرها به طور تصادفی با ماوس کامپیوترش نوشیدنی خود را می کوبد، از Bounty برای جمع آوری سریع مواد ریخته شده قبل از اینکه به تجهیزات بازی او آسیب برساند، استفاده می کند.

این ویدئو سناریویی را نشان می دهد که در آن حوله کاغذی Bounty بسیار مفید است و محصول چقدر سریع می تواند نشت را تمیز کند.

2. فقط محصول خود را نشان ندهید – در مورد آن صحبت کنید!

ویدیوهایی که نشان می‌دهند محصولی در پس‌زمینه‌ای زیبا به نظر فتوژنیک به نظر می‌رسد، می‌تواند چشم‌نواز باشد، اما باید در مورد نحوه عملکرد محصول یا آنچه که آن را منحصربه‌فرد می‌کند، اطلاعات بیشتری ارائه دهد.

هنگام ایجاد یک محصول، عمیق تر باشید و در مورد ویژگی های منحصر به فرد آن، داستان پشت آن، یا – حداقل – نحوه استفاده از آن صحبت کنید. انواع ویدیوی محصول زیر فرمت های عالی برای نمایش و گفتن محصول هستند:

  • نمایش‌های نمایشی: محصول را در عمل نشان دهید که شخصی از آن استفاده می‌کند.
  • آموزش: نحوه استفاده از محصول را به مخاطبان خود نشان دهید.
  • توضیح دهنده: توضیح دهید که یک محصول چگونه کار می کند و داستان چگونگی پیدایش آن را بگویید.

3. ویدیوی خود را سفارشی کنید.

عناصری را در ویدیوی محصول خود بگنجانید که آن را به برند شما مرتبط می کند. شما می توانید این کار را با درج لوگوی برند یا طرح رنگ مرتبط با شرکت انجام دهید.

عناصر دیگر می تواند شامل استفاده از همان میزبان، سخنگو، آهنگ یا موتیف در هر ویدیو باشد.

4. مخاطب خود را در ذهن داشته باشید.

ویدیوهای محصول شما باید با مخاطبان و تجربیات آنها مرتبط باشد. بنابراین، محصولات خود را در سناریوهایی که برای جمعیت هدف شما اعمال می شود به نمایش بگذارید.

به عنوان مثال، شعار شرکت آرایش و مراقبت از پوست Glossier این است: “ما محصولاتی را با الهام از زندگی واقعی تولید می کنیم.”

برای ارسال این پیام، ویدیوهای محصول این شرکت اغلب به عنوان ویدیوهای «با من آماده شو» (به اختصار GRWM) ارائه می شود. زنان در ویدیوهای آنها صبح از خواب بیدار می شوند و به بینندگان نشان می دهند که چگونه از محصولات Glossier قبل از شروع روز استفاده می کنند.

5. ترساننده نباشید.

مردم را با این کار نترسانید که محصول خود را بخرند و به نظر می رسد که محصول خود را از دست می دهند یا اگر از آن استفاده نکنند ممکن است اتفاق وحشتناکی رخ دهد. در عوض، روی مزایای محصول خود و آنچه که می تواند به زندگی مصرف کننده اضافه کند تمرکز کنید.

6. لذت ببرید.

مقداری طنز و شخصیت را به ویدیوی محصول خود تزریق کنید. انجام این کار ویدیوی شما را هیجان انگیزتر می کند و هویت برند شما را به نمایش می گذارد. همچنین به محصول شما کمک می کند تا از رقبا متمایز شود.

7. شامل یک فراخوان برای اقدام.

بینندگان باید بدانند چگونه، کجا و چه زمانی محصول شما را بخرند. شامل یک تماس برای اقدام باشید که می گوید: «امروز با تماس با ____ خرید کنید». برای نمونه های فراخوان، اینجا را کلیک کنید.

10 ویدیوی تبلیغاتی محصول که شما را به خرید وادار می کند

1. سرفیس پرو 9 مایکروسافت با بری هال

مایکروسافت با سازنده محتوا، تأثیرگذار و هنرمند بری هال همکاری می کند تا ویژگی ها و کاربردهای سرفیس پرو 9 را نشان دهد.

بری در ویدیوی TikTok خود از Surface Pro برای ترسیم دیجیتالی خود به عنوان یک ابرقهرمان استفاده می کند. بری به طور معمولی با بینندگان صحبت می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه ساختار سبک و قابل حمل محصول به او اجازه می‌دهد تا هر کجا که می‌خواهد نقاشی کند و کارش را در دسترس نگه دارد.

قرار دادن اینفلوئنسر مارکتینگ در ویدیوهای محصولتان آسان و مفید است. اینفلوئنسرها می توانند محصول شما را به مخاطبان خود معرفی کنند و راه های منحصر به فردی را برای استفاده از آن نشان دهند.

در مورد بالا، Bri به هنرمندان نشان می دهد که چگونه Microsft Surface Pro 9 می تواند یک ابزار هنری باشد.

2. Smashbox Always On Liquid Lipstick با شامپاین Becca

در یک ویدیوی محصول برای رژ لب مایع Always On خود، شرکت آرایشی Smashbox با خالق محتوای TikTok Champagne Becca همکاری کرد. در این ویدئو، Becca نشان می دهد که چگونه محصول بعد از خوردن همبرگر روشن می ماند.

اگر تا به حال از رژ لب استفاده کرده اید، پس می دانید که حفظ رژ لب بعد از خوردن هر چیزی کار تقریبا غیرممکنی است. Smashbox مخاطبان خود و مشکلات رایجی که با آن سر و کار دارند را می شناسد و در نتیجه یک ویدیوی محصول مفید و قابل اطلاق ارائه می کند.

3. جی دبلیو پت گربه گربه ای مستر

آبرام انگل، خالق محتوای TikTok، ویدیوهایی را با آزمایش اسباب بازی های مختلف گربه روی گربه خود کورت می سازد.

ویدئوی زیر نشان می‌دهد که کورت چگونه به محصول JW، Catnip Mister، واکنش نشان می‌دهد، محصولی که غباری از catnip را منتشر می‌کند و همراه با یک اسباب‌بازی بلند گربه برای تشویق بازی است. ویدئوی محصول همچنین نشان می دهد که آبرام مراحل مونتاژ و فعال سازی اسباب بازی را طی می کند.

ویدیوی آبرام یک نمونه عالی از نمایش یک محصول در عمل است.

4. برس گریل جدید Daddy’s New Scrub

Scrub Daddy، یک شرکت محصولات تمیز کننده، برس گریل جدید خود را با ویدئویی از محصول با استفاده از سبک نامرتب و خنده دار این برند معرفی کرد. مانند Scrub Daddy، از طنز و زبان معمولی برای جذب مخاطبان خود استفاده کنید.

این ویدئو به صورت طنز نحوه استفاده از محصول و ویژگی های منحصر به فرد آن را توضیح می دهد.

5. آموزش زیرسازی پودر مات نرم فنتی بیوتی

ریحانا، بنیانگذار Fenty Beauty و ستاره پاپ، آموزش یوتیوبی را برگزار کرد که زیرسازی پودر این برند و نحوه استفاده از آن را به نمایش گذاشت.

ریحانا برای به نمایش گذاشتن محصول، رویکردی سرگرم‌کننده و بازیگوش را در پیش می‌گیرد و حتی وقتی ظاهرش جمع می‌شود، در قسمت ویدیو کمی رقصی شاد انجام می‌دهد. باز هم، کمی شخصیت تا حد زیادی پیش می رود.

6. بررسی تبلت پیکسل توسط مارکز براونلی

مارکز براونلی به بررسی کامل تبلت پیکسل گوگل می پردازد.

چیزی که این ویدیوی محصول را از دیگران متمایز می‌کند این است که او حکایتی درباره تاریخچه تبلت‌ها و چگونگی تغییر بازار تبلت‌ها به اشتراک می‌گذارد و به بینندگان زمینه بیشتری برای محصول جدید گوگل می‌دهد.

YouTuber جزئیات طراحی تبلت، ویژگی ها و مزایا و معایب آن را توضیح می دهد. همانطور که مارکز صحبت می کند، نمای نزدیک از محصول به بینندگان نشان داده می شود.

7. معرفی ViewFinity S9 سامسونگ

برای متمایز کردن ویدیوی محصول خود، همیشه به صداگذار، تأثیرگذار یا شخصیت نیاز ندارید. گاهی اوقات، می توانید اجازه دهید که محصول خودش صحبت کند. ویدیوی محصول سامسونگ برای ViewFinity S9 هیچ گفتگوی کلامی ندارد.

در عوض، دو طراح گرافیک را معرفی می کند و آنها را دنبال می کند زیرا آنها از ویژگی های مختلف محصول برای پروژه خود استفاده می کنند. ویدیوی محصول به لطف ویدیوی بصری خیره کننده، موسیقی جذاب و داستان سرایی آن متمایز است.

8. بررسی مواد غذایی کیت لی

کیت لی، خالق محتوای TikTok به دلیل نقدهای صادقانه، خنده دار و مرتبط با مواد غذایی معروف است. در ویدئوی زیر، کیت با Wingstop شریک می شود تا طعم های “راز” این رستوران زنجیره ای را که از مارول الهام گرفته شده است، بررسی کند.

ویدیوی محصول کیث ثابت می کند که برای ساختن یک ویدیو پاپ همیشه به تجهیزات پیشرفته، جلوه های ویژه یا موسیقی نیاز ندارید. در مورد او، واکنش واقعی و هیبت او نسبت به طعم غذا برای ایجاد سروصدا کافی است.

9. مک بوک ایر اپل

ویدیوی محصول اپل برای مک بوک ایر شامل طراحان، مهندسان و کارشناسان مختلف اپل است که جنبه های مختلف لپ تاپ را توضیح می دهند.

مشابه ویدیوی محصول سامسونگ، اپل شامل تصاویری با کیفیت بالا و موسیقی موضوعی است تا بینندگان را مجذوب خود کند.

10. غذای حیوانات خانگی پورینا

این ویدیو محصول خاصی از Purina را نشان نمی‌دهد، اما بینندگان (و دانش‌آموزان مدرسه) را به پشت صحنه ایجاد غذای حیوانات خانگی Purina می‌برد.

برای ایجاد اعتماد با مخاطبان هدف خود، از ویدیوی محصول خود بخواهید آنها را پشت پرده ببرد تا علم، تفکر و فرآیندی را که برای ایجاد محصولات شما انجام می شود نشان دهد.

تمام نمونه‌های ویدئویی محصول در بالا فراتر از ارائه اطلاعات در مورد محصولات هستند. آنها همچنین شامل شخصیت، شوخ طبعی و ارتباط پذیری هستند. در ویدیوی محصول بعدی خود، به مخاطبان خود و مشکل یا نیاز رایج آنها فکر کنید.

سپس به این فکر کنید که چگونه می توانید به محصول خود نشان دهید که مشکل آنها را حل می کند یا نیازهای آنها را برآورده می کند. آیا می خواهید با یک اینفلوئنسر شریک شوید، محصول را در عمل نشان دهید یا یک آموزش ارائه دهید؟ یا می خواهید هر سه را امتحان کنید؟

خلاقیت در ایجاد ویدیوی محصول مناسب برای برند شما، مهم نیست که روشی را که انتخاب می کنید، حیاتی است و اکنون چندین نمونه برای الهام گرفتن دارید.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در اکتبر 2017 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا