چه طور

چگونه هوش مصنوعی می تواند کمپین های بازاریابی ایمیلی شما را بهبود بخشد؟

هر کسب‌وکاری که می‌خواهد در دنیای پررقابت و پرسرعت دیجیتال امروزی پیشرفت کند، باید دائماً به دنبال راه‌های نوآورانه برای افزایش تلاش‌های بازاریابی خود و متمایز شدن از رقبا باشد.

در میان فناوری‌هایی که به‌عنوان تغییر دهنده بازی در حال ظهور هستند، هوش مصنوعی (AI) است که به سرعت در حال متحول کردن جنبه‌های مختلف بازاریابی، از جمله کمپین‌های ایمیلی است.

در حالی که اتوماسیون بخشی از بازاریابی ایمیلی متمرکز برای مدتی بوده است، هوش مصنوعی آن را به ارتفاعات جدیدی می‌برد و آن را مقرون به صرفه‌تر و کارآمدتر برای کسب‌وکارها می‌کند تا کمپین‌های بازاریابی ایمیلی را انجام دهند.

برای بازاریابان که هستند به تاکتیک های مرسوم تر عادت کرده است و ممکن است در اتخاذ استراتژی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مردد باشد، پذیرش هوش مصنوعی می‌تواند کمپین‌های شما را مؤثرتر کند و به شما در ایجاد پیام‌های شخصی‌سازی شده و از نظر احساسی هوشمند کمک کند.

منبع

5 روشی که هوش مصنوعی می تواند بازاریابی ایمیلی شما را بهبود بخشد

  1. خودکارسازی خطوط موضوع شخصی سازی شده
  2. تهیه محتوا برای مخاطبان هدف
  3. ایجاد پیام های عاطفی هوشمند
  4. تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده
  5. تست A/B مبتنی بر هوش مصنوعی

بیایید در مورد اینکه چگونه می‌توانید کمپین‌های بازاریابی ایمیلی خود را بهبود ببخشید و به شما در دستیابی به نرخ‌های تعامل و تبدیل بهتر کمک کنید، عمیق‌تر بررسی کنیم.

1. خودکار کردن خطوط موضوع شخصی شده

نوشتن خطوط موضوعی شخصی سازی شده است استراتژی بازاریابی ایمیل ضروری. خطوط موضوع شخصی سازی شده روشی بسیار موثر برای افزایش نرخ باز شدن ایمیل و تعامل است.

ایجاد خطوط موضوع سفارشی برای هر گیرنده می تواند دلهره آور و وقت گیر باشد. هوش مصنوعی وارد می شود.

هوش مصنوعی می‌تواند با تجزیه و تحلیل رفتار گیرنده و داده‌های ترجیحی، به خودکارسازی خط موضوع شخصی‌شده کمک کند. به عنوان مثال، می تواند تعاملات گذشته گیرنده با کسب و کار شما، از جمله سابقه مرور، سابقه خرید و تعامل با کمپین های ایمیل قبلی را تجزیه و تحلیل کند.

سپس هوش مصنوعی می تواند از این داده ها برای ایجاد خطوط موضوعی متناسب با علایق و ترجیحات گیرنده استفاده کند.

مزایای استفاده از موضوعات شخصی سازی شده در بازاریابی ایمیلی واضح است. طبق مطالعه ای که توسط Campaign Monitor انجام شده، ایمیل هایی با موضوع شخصی سازی شده است نرخ باز 26 درصدی بالاتری دارند نسبت به کسانی که دارای موضوعات عمومی هستند.

علاوه بر این، خطوط موضوعی شخصی‌شده می‌تواند به ایجاد اعتماد و برقراری ارتباط با گیرنده کمک کند و در نهایت منجر به افزایش تعامل و تبدیل‌ها شود.

2. مدیریت محتوا برای مخاطبان هدف

نحوه مدیریت اینفوگرافیک محتوامنبع

در چشم‌انداز دیجیتالی پررقابت امروزی، کسب‌وکارها باید از تاکتیک‌های بازاریابی عمومی فراتر بروند تا متمایز شوند و مخاطبان هدف خود را درگیر کنند.

یکی از راه های انجام این کار استفاده از هوش مصنوعی است مدیریت انواع خاصی از محتوا که به احتمال زیاد با مخاطب هدف طنین انداز می شوند.

هوش مصنوعی می تواند رفتار کاربر را با ردیابی تاریخچه مرور، جستارهای جستجو و فعالیت رسانه های اجتماعی تجزیه و تحلیل کند. شما می توانید از این داده ها برای ایجاد یک نمایه کاربری جامع، شامل علایق، ترجیحات و عادات خرید کاربر استفاده کنید.

با استفاده از این اطلاعات، هوش مصنوعی می‌تواند انواع خاصی از محتوا را متناسب با نیازها و علایق هر کاربر تنظیم کند. به عنوان مثال، سازمان های B2C مانند شرکت های بیمه می توانند از هوش مصنوعی استفاده کنند ارسال قیمت سفارشی مشتری متناسب با نیازها و ترجیحات منحصر به فرد آنها.

ارائه محتوای بسیار شخصی سازی شده به کسب و کار شما اجازه می دهد تا با مخاطبان هدف شما ارتباط برقرار کند افزایش تعامل با مشتری و وفاداری

علاوه بر این، با تجزیه و تحلیل رفتار کاربر، می‌توانید بینش‌های ارزشمندی در مورد اینکه چه نوع محتوا در مراحل مختلف سفر مشتری مؤثرتر است، به دست آورید.

همچنین می‌توانید از هوش مصنوعی برای بهبود کمپین‌های بازاریابی ایمیلی خود با استفاده از ابزارهای ارسال پیامک دو طرفه مانند ربات‌های گفتگو استفاده کنید. برای جذب مشتریان مستقیماً با ارسال به‌روزرسانی‌ها، تنظیم قرار ملاقات یا پاسخ به سؤالات آنها.

این به ایجاد یک رابطه قوی تر با مشتریان شما کمک می کند، در حالی که می توانید از داده های این تعاملات برای ایجاد کمپین های ایمیل هدفمندتر و موثرتر استفاده کنید.

3. ایجاد پیام های عاطفی هوشمند

هوش هیجانیمنبع

برای متمایز شدن و ایجاد ارتباط با مخاطبان خود، باید پیام‌هایی فراتر از عمومی و غیرشخصی ایجاد کنید.

شما به محتوای بازاریابی همدلانه نیاز دارید که از نظر احساسی با مخاطبان شما ارتباط برقرار کند. چنین محتوایی اعتماد ایجاد می کند، روابط طولانی مدت را تقویت می کند و منجر به نرخ باز، کلیک و تبدیل بالاتری می شود.

این تنها راه برای متمایز شدن با بمباران مداوم محتوای بازاریابی بر روی عموم

با استفاده از مدل‌های زبانی مبتنی بر هوش مصنوعی، می‌توانید به سرعت حجم وسیعی از داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنید، الگوها را شناسایی کنید و محرک‌های احساسی که رفتار مصرف‌کننده را هدایت می‌کنند، بیاموزید.

همچنین می‌توانید از این مدل‌های هوش مصنوعی برای پردازش و طبقه‌بندی زمینه‌های احساسی مختلف، مانند احساسات مثبت یا منفی، فوریت‌ها یا داستان‌های شخصی استفاده کنید، که به شما امکان می‌دهد تصمیمات تجاری مبتنی بر همدلی بگیرید و محتوا را متناسب با مخاطب هدف خود تنظیم کنید.

ابزارهای هوش مصنوعی همچنین به شما اجازه می‌دهد محتوای متنی تولید کنید که احساسات انسانی مورد نیاز را به تصویر بکشد و در عین حال با صدای برند و پیام‌ها سازگاری داشته باشد.

به این ترتیب، ایمیل‌های شما پاسخ احساسی مورد نظر را ایجاد می‌کنند و در نتیجه مخاطبان وفادارتر و درگیرتری را به همراه خواهند داشت.

4. تجزیه و تحلیل پیش بینی

بازاریابی پیش بینی کنندهمنبع

با وجود بسیاری از کسب و کارها که برای جلب توجه در صندوق ورودی مخاطبان شما رقابت می کنند، برجسته شدن و کسب نتایج مطلوب می تواند چالش برانگیز باشد.

با این حال، قابلیت های تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده هوش مصنوعی می تواند با کمک به شما در کشف استراتژی هایی که به احتمال زیاد برای شما کار می کنند، به شما برتری دهد.

به عنوان مثال، می‌توانید از تحلیل‌های پیش‌بینی مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کنید برای شناسایی بهترین زمان برای ارسال ایمیل با تجزیه و تحلیل رفتار کاربر و شناسایی الگوها.

این شامل عواملی مانند زمانی است که کاربران بیشتر فعال هستند، چه زمانی بیشتر احتمال دارد ایمیل‌ها را باز کنند و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند، و چه زمانی بیشتر احتمال دارد که خرید کنند.

شما می توانید یک برنامه تحویل ایمیل شخصی برای هر گیرنده ایجاد کنید و احتمال اینکه ایمیل دیده و خوانده شود را افزایش دهید.

همچنین می‌توانید از تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده هوش مصنوعی برای تحلیل رفتار کاربر و پیش‌بینی اینکه کدام محتوای ایمیل برای هر گیرنده مؤثرتر است استفاده کنید. این شامل عواملی مانند تاریخچه مرور و خرید کاربر، و همچنین جمعیت شناسی و ترجیحات آنها است.

با استفاده از این اطلاعات، می توانید محتوای ایمیل بسیار شخصی سازی شده را متناسب با هر کاربر ایجاد کنید و احتمال موثر بودن ایمیل را افزایش دهید.

هنگام استفاده از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل پیش بینی، مهم است که توجه داشته باشید که با داده های حساس مشتری زیادی سروکار دارید.

بنابراین، شما باید از امنیت این داده ها اطمینان حاصل کنید. انتقال ایمن فایل ها با استفاده از ابزارهای انتقال داده دارای گواهی ISO 27001 برای ارائه فایل های بزرگی که می توانید آن را به اشتراک بگذارید بسیار مهم است. با تعادل مناسب بین سرعت و امنیت

5. تست A/B مبتنی بر هوش مصنوعی

تست A/B یک استراتژی بازاریابی ایمیلی نوآورانه که به کسب و کارها امکان مقایسه می دهد نسخه های مختلف یک ایمیل و تعیین کنید که کدام یک موثرتر است.

با این حال، انجام دستی تست های A/B به زمان و تلاش نیاز دارد. با هوش مصنوعی، می توانید فرآیند تست را خودکار کنید، در زمان و منابع صرفه جویی کنید و در عین حال کمپین های ایمیل خود را بهینه کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید از هوش مصنوعی برای خودکار کردن تست A/B با ایجاد نسخه‌های متعدد از یک ایمیل و ارسال آن‌ها به بخش‌های مختلف مخاطب استفاده کنید.

سپس هوش مصنوعی رفتار کاربر را تجزیه و تحلیل می کند تا موثرترین نسخه ایمیل را تعیین کند. این شامل نرخ باز، نرخ کلیک و نرخ تبدیل است.

با استفاده از این اطلاعات، هوش مصنوعی می‌تواند براساس داده‌ها تصمیم بگیرد که کدام نسخه ایمیل را برای بقیه مخاطبان ارسال کند.

علاوه بر خودکارسازی فرآیند تست، هوش مصنوعی همچنین می تواند رفتار کاربر را تجزیه و تحلیل کند برای تعیین اینکه کدام عناصر ایمیل موثرتر هستند، مانند خطوط موضوع، تصاویر، و فراخوان برای اقدام.

از آنجایی که هوش مصنوعی رفتار کاربر را در زمان واقعی تجزیه و تحلیل می‌کند، می‌تواند ایمیل‌های شما را در لحظه تنظیم کند و اطمینان حاصل کند که آنها به طور مداوم برای حداکثر تعامل و نرخ تبدیل بهینه می‌شوند.

بسته بندی

هوش مصنوعی به سرعت در حال تغییر چشم‌انداز بازاریابی ایمیلی است و کسب‌وکارهایی که می‌خواهند در رقابت باقی بمانند، باید هوش مصنوعی را در استراتژی‌های بازاریابی ایمیلی خود بگنجانند.

افزودن پنج تاکتیکی که در این مقاله به آن ها پرداختیم به ایمیل مارکتینگ می تواند نرخ باز شدن ایمیل، تعامل و تبدیل شما را افزایش دهد و در نهایت منجر به بازگشت سرمایه بهتر شود.

همانطور که هوش مصنوعی به تکامل خود ادامه می دهد و پیچیده تر می شود، می توانیم انتظار داشته باشیم که هوش مصنوعی به بخشی جدایی ناپذیرتر از بازاریابی ایمیلی تبدیل شود.

بنابراین، ما شما را تشویق می‌کنیم که پتانسیل هوش مصنوعی را کشف کنید و آن را به بخشی اصلی از کمپین‌های بازاریابی ایمیلی خود تبدیل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا