دیجیتال مارکتینگ

چیست و چگونه آن را افزایش دهیم

آیا وب سایت شما آماده جذب و تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت موبایل به سرنخ است؟

به گفته ادوبی، شرکت هایی با سایت های بهینه شده برای موبایل شانس خود را سه برابر کنید افزایش نرخ مکالمه تلفن همراه به 5٪ یا بیشتر.

اگر این برای اهمیت ارائه یک تجربه بهینه شده برای موبایل کافی نیست، گوگل اخیراً اعلام کرد که جستجوهای Google در دستگاه های تلفن همراه بیشتر از رایانه ها در 10 کشور مختلف از جمله ایالات متحده و ژاپن انجام می شود.

تمام این صحبت ها در مورد موبایل باعث شد به این فکر کنم که بازدیدکنندگان وب سایت چگونه به پیشنهادات ما دسترسی پیدا می کنند. و پس از نگاه دقیق تر، من متوجه شدم که نرخ تبدیل در صفحات فرود ما 20-30٪ کمتر از بازدیدکنندگانی است که از تلفن همراه می آیند. (به‌عنوان یک گیک نسل سرنخ، می‌توانید تصور کنید که چقدر من برای کشف چنین فرصت بزرگی برای جمع‌آوری سرنخ‌های بیشتر هیجان‌زده بودم.)

با در دست داشتن این اطلاعات، تصمیم گرفتم این مشکل را حل کنم — و فکر می کنم چیزهایی که پیدا کردم شما را مجذوب خود می کند.

روش شناسی

فرضیه این آزمایش این بود که با سهولت هضم کردن محتوا در دستگاه های تلفن همراه، نرخ تبدیل را افزایش می دهد. با این حال، ورود به داخل سر بازدیدکنندگان تلفن همراه ما کمی تأمل را به همراه داشت. باید از خودم می‌پرسیدم، “چه چیزی باعث می‌شود کسی بپرد؟”

برخی از پاسخ هایی که به آنها رسیدم این بود:

    1. فرم خیلی طولانی است.
    2. متن بیش از حد در صفحه فرود برای خواندن وجود دارد.
    3. این طرح برای تلفن همراه فرمت نشده است.

وقتی اطلاعاتی ارائه می شود که نیست فوق العاده سازگار با موبایل، بازدیدکننده در پریدن از صفحه فرود شما تردیدی نخواهد داشت.

چرا؟

صفحات با فرمت ضعیف نه تنها وقت گیر هستند، بلکه چندان معتبر به نظر نمی رسند، که اغلب باعث از دست دادن اعتماد بازدیدکنندگان می شود. با این تصمیم، می‌دانستیم که به راهی برای فشرده‌سازی تمام اطلاعات صفحه فرود نیاز داریم تا با اندازه یک صفحه نمایش تلفن همراه هماهنگ شود.

آزمایش

برای اینکه ایده بهتری از آنچه که با آن کار می کردیم به شما ارائه دهیم، بررسی کنید که صفحات فرود ما در ابتدا چه شکلی بودند:

پیش بهینه سازی صفحه فرود

همانطور که می بینید، بسیار طولانی بود با مطالب بسیار. پس منبه منظور بهبود تجربه کاربر در این صفحات فرود، از محتوای هوشمند برای کوتاه کردن نمایشگر برای کاربران تلفن همراه استفاده کردیم. (برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد محتوای هوشمند، این منبع را بررسی کنید.)

اولین قدمی که برداشتیم کوتاه کردن محتوا و قالب بندی تصاویر برای موبایل بود:

1-86947258.png

پس از تکمیل، فرم را بررسی کردیم:

Untitled_design_11.png

Voilà! با کمک محتوای هوشمند، اکنون به بازدیدکنندگان موبایل شکل کوتاه‌تر و قابل هضم‌تری نشان داده می‌شود.

تجزیه و تحلیل

با تغییرات ایجاد شده، ما تصمیم گرفتیم که اندازه گیری نرخ پرش صفحه به ما کمک کند تعیین کنیم آیا فرم های هوشمند تلفن همراه به بهبود نرخ تبدیل ما کمک می کنند یا خیر. اساساً، نرخ پرش به درصد افرادی اطلاق می شود که فقط یک صفحه را مشاهده کرده اند — این تعداد افرادی است که از صفحه فرود ما بازدید می کنند و سپس بدون تبدیل در یک فرم “پرش” انجام می دهند.

برای این آزمایش به طور خاص، ما باید مشخص شود که چند نفر فرمی را که از یک دستگاه تلفن همراه آمده است پر کرده اند. در اینجا توضیحی گام به گام در مورد نحوه برخورد ما با این موضوع آورده شده است:

  1. ما از Google Analytics برای یافتن تعداد «کاربران جدید» به hubspot.com استفاده کردیم. من افراد جدید را با hubspot.com در تلفن همراه اندازه‌گیری کردم (و نه بازدیدکنندگان تکراری) زیرا افراد موجود در پایگاه داده ما بالقوه‌های جدید نیستند (این چیزی است که من برای آن حل می‌کنم).
  2. من از HubSpot برای تعیین تعداد مشتریان جدید از فرم هوشمند تلفن همراه استفاده کردم.
  3. من نرخ تبدیل را با استفاده از فرمول زیر محاسبه کردم: نرخ تبدیل = چشم انداز جدید / PV های کاربر جدید
  4. من نرخ پرش را با استفاده از فرمول زیر محاسبه کردم: نرخ پرش = 100٪ – نرخ تبدیل

نتایج

نتایج آزمون فرم هوشمند موبایل

با جابه‌جایی به فرم‌های هوشمند تلفن همراه، ما موفق شدیم نرخ پرش (و در نتیجه نرخ تبدیل را افزایش دهیم) در هر صفحه فرود آزمایش شده توسط میانگین 27 درصد نرخ پرش که قبلا بین 50-90٪ بود، اکنون بین 20-50٪ است.

بازدیدکنندگان اکنون تجربه روان تری دارند و احتمال اینکه صفحه را قبل از مشاهده و تکمیل فرم ترک کنند کمتر است.

نتایج تست محتوای بهینه شده برای موبایل

پس از بهینه سازی فرم های هوشمند موبایل، کوتاه کردن محتوا و بهینه سازی تصاویر برای موبایل را آزمایش کردیم. این باعث کاهش 10.7 درصدی در نرخ پرش شد. (ما انتظار داریم که این تعداد با بهینه سازی مستمر کاهش یابد.)

غذای آماده

از طریق این آزمایش، یاد گرفتم که برای کاربر حل کنم. من همچنین اهمیت قرار دادن خودم را در جایگاه کاربر برای تعیین بهتر اینکه چرا و چگونه تبدیل‌ها اتفاق می‌افتند (یا نمی‌شوند) در وهله اول یاد گرفتم.

در حالی که بازاریابان همیشه به UX فکر نمی کنند، این آزمایش ثابت کرد که نمی توان اهمیت آن را انکار کرد. اگر وب سایت شما دیر بارگذاری می شود، بازدیدکنندگان ممکن است آن را ترک کنند. اگر کاربر مجبور باشد برای رسیدن به یک فرم، محتوای شش صفحه را مرور کند، ممکن است آن را ترک کند. اگر فرمی که به آن می رسند دارای 10 فیلد کوچک باشد، ممکن است آنها را ترک کنند.

منظور من را اینجا ببینید؟ برای بهبود شانس تبدیل واقعی، همیشه برای کاربر حل کند.

کیت تست نهایی A/B

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا