ارز دیجیتال

نظارت بر رگولاتور AML روسیه بر 25 هزار کاربر کریپتو

منبع: yurchello108/Adobe

رگولاتور اصلی مبارزه با پولشویی روسیه می گوید بیش از 25000 کاربر رمزارز را “نظارت” می کند – و ادعا می کند که ابزارهای پیچیده ای دارد که به آن اجازه می دهد فعالیت های غیرقانونی را شناسایی کند.

Per Finam، یوری چیخانچین، رئیس سرویس نظارت مالی فدرال (Rosfinmonitoring)، اخیراً جلسه ای با موضوع رمزنگاری با رئیس جمهور ولادیمیر پوتین برگزار کرد.

Rosfinmonitoring یک نهاد اجرایی فدرال است که مسئول مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم است. مستقیماً به دفاتر رئیس جمهور پاسخ می دهد.

به نقل از چیخانچین، “متاسفانه”، “حجم استفاده” از “ارزهای رمزنگاری شده” در روسیه در حال “رشد” بود.

رئیس Rosfinmonitoring گفت که بدن به دلیل رشد کریپتو “ناآرام” است. و او گفت که آژانس مشکوک است که دارایی های رمزنگاری شده به عنوان ابزار پولشویی در بسیاری از موارد استفاده می شود.

او گفت:

ما بیش از 25000 شرکت کننده را زیر نظر داریم [crypto-related] عملیات حدود 10 سازمان مالی شناسایی شده است. ما معتقدیم که آنها به این شرکت کنندگان کمک می کنند.”

او ادعا کرد که “گردش ارزهای دیجیتال” روسیه “در منطقه بیش از بیت کوین (BTC) 630000 است.”

یوری چیخانچین، رئیس Rosfinmonitoring، در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه.
یوری چیخانچین، رئیس باسابقه Rosfinmonitoring، در دیدار با رئیس جمهور ولادیمیر پوتین. (منبع: premier.gov.ru/CC By 4.0)

چیخانچین افزود که Rosfinmonitoring “حدود” 120 تحقیق مرتبط با رمزنگاری را انجام داده است که منجر به “بیش از 60” پیگرد کیفری شده است.

نظارت رگولاتور روسیه بر کاربران رمزارز چگونه است؟

رئیس Rosfinmonitoring ادعا کرد که پیشرفت‌ها در نرم‌افزار تجزیه و تحلیل بلاک چین به بدن کمک کرده تا قابلیت‌های نظارتی خود را افزایش دهد. در سال 2020، بدنه شروع به استفاده از یک راه حل ناشناس زدایی در ارتباط با بانک VTB کرد.

این راه حل در ابتدا به طرفین اجازه می داد تا تراکنش های روی پروتکل بلاک چین بیت کوین را نظارت کنند.

چیخانچین گفت، اما طرفین از آن زمان قابلیت های نرم افزار را گسترش داده اند. او اظهار داشت که اکنون می توان از همین ابزار برای نظارت بر بیش از 20 شبکه بلاک چین استفاده کرد.

رئیس رگولاتوری خاطرنشان کرد که آزمایش با همان ابزار اکنون در سایر ارگان‌های دولتی مانند وزارت امور داخلی، سرویس امنیت فدرال و کمیته تحقیقات “در حال انجام” است.

چیخانچین به این نتیجه رسید که تنظیم‌کننده‌ها در «تعدادی از کشورهای مشترک المنافع» از Rosfinmonitoring خواسته‌اند تا راه‌حلی را به آنها ارائه دهد.

در اوایل این هفته، برخی از رهبران صنعت دارایی‌های دیجیتال و بلاک چین روسیه گفتند که می‌خواهند با پوتین برای گفتگوهای رو در رو در مورد مقررات ارز دیجیتال ملاقات کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا