ارز دیجیتال

آرتور هیز، میلیاردر رمزارز، استیبل کوین دلاری مبتنی بر بیت کوین را پیشنهاد می کند – چگونه کار می کند؟

منبع: Adobe / MaxFrost

آرتور هیز، میلیاردر ارز دیجیتال، یک استیبل کوین با پشتوانه بیت کوین پیشنهاد کرده است. ارزش این استیبل کوین به کمک صرافی‌ها برای حفظ پیوند 1 دلاری خود نیاز دارد.

در یک پست وبلاگ اخیر، مدیر عامل سابق BitMex، دلار ساتوشی ناکاموتو، NakaDollar ($NUSD) را پیشنهاد کرد، که بر مبادلات مشتقاتی متکی است که مبادلات دائمی معکوس مایع را فهرست می کنند. این امکان ایجاد یک معادل سنتتیک USD را بدون استفاده از USD موجود در سیستم بانکداری فیات فراهم می کند.

استیبل کوین پیشنهادی مبتنی بر مجموعه‌ای از موقعیت‌های کوتاه بیت‌کوین و مبادلات دائمی معکوس دلار خواهد بود، و از طریق تراکنش‌های ریاضی بین سازمان جدید مستقل غیرمتمرکز (DAO)، NakaDAO، شرکت‌کنندگان مجاز (AP) و مشتقات، پیوند 1:1 خود را با دلار حفظ می‌کند. مبادلات

هیز نوشت: «1 NUSD = 1 دلار بیت کوین + کوتاه 1 بیت کوین / دلار مبادله دائمی معکوس،» و اشاره کرد که استیبل کوین پیشنهادی اینگونه طراحی خواهد شد. او گفت که این رابطه امکان ایجاد معادل دلار را بدون تحمیل وثیقه ارزی بیشتر از آنچه در ارزش فیات ایجاد می کند، برخلاف MakerDAO می دهد.

قابل ذکر است که NakaDollar غیرمتمرکز نخواهد بود. قرار است استیبل کوین به صرافی های متمرکز مشتقات رمزنگاری، که نقدشوندگی بالایی دارند، متکی باشد تا اینکه بانک ها برای توکنیزاسیون دلار را نگه دارند.

“نقاط شکست در راه حل NakaDollar، صرافی های مشتقات رمزنگاری متمرکز خواهد بود. من صرافی های مشتقه غیرمتمرکز را کنار گذاشتم، زیرا آنها به اندازه همتایان متمرکز خود نقدینگی ندارند، و اوراکل های قیمت گذاری آنها به فیدهای صرافی های نقطه ای متمرکز متکی هستند.”

هیز گفت که NakaUSD DAO یک موجودیت قانونی قدیمی خواهد داشت زیرا به یک حساب در تمام مبادلات اعضا نیاز دارد. DAO همچنین با توکن حاکمیتی خود به نام NAKA ارائه می شود که می تواند برای جمع آوری سرمایه و توسعه امور مالی مورد استفاده قرار گیرد. NUSD و NAKA هر دو توکن های ERC-20 هستند که روی بلاک چین اتریوم زندگی می کنند.

این میلیاردر کریپتو گفت که صنعت در حال حاضر ابزارها و سازمان های مورد نیاز برای حمایت از 1 تریلیون دلار یا بیشتر از استیبل کوین NakaUSD را دارد. “اگر این راه حل مورد استقبال معامله گران و صرافی ها قرار گیرد، منجر به رشد زیادی در بهره باز مشتقات بیت کوین می شود که به نوبه خود نقدینگی عمیقی ایجاد می کند.”

جستجو برای استیبل کوین غیر دلاری، شتاب را پیدا می کند

پیشنهاد هیز در بحبوحه یک فراخوان مجدد برای استیبل کوین هایی است که به ارزهای سنتی مانند دلار آمریکا یا یورو گره نخورده اند.

بایننس، به عنوان مثال، پس از اینکه وزارت خدمات مالی نیویورک (DFS) به Paxos، یک شرکت ارز دیجیتال که استیبل کوین بایننس USD (BUSD) را صادر می کند، دستور داد تا از ضرب توکن های BUSD جلوگیری کند، بایننس فاش کرد که به دنبال استیبل کوین های مبتنی بر دلار است.

پاتریک هیلمن، مدیر ارشد استراتژی Binance، در اواخر فوریه گفت که چندین نهاد خصوصی و دولتی علاقه مند به همکاری با صرافی برای راه اندازی یک استیبل کوین دیگر، که ممکن است مبتنی بر دلار نباشد، نشان داده اند.

استیبل کوین ها بخش مهمی از اکوسیستم کریپتو هستند، زیرا میلیاردها دلار را در تجارت و وام تسهیل می کنند و جایگزینی برای نوسانات بالای ارزهای رمزپایه محبوب ارائه می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا