دیجیتال مارکتینگ

ویدیوهای توضیح دهنده: 10 مثال برای بازاریابان

ویدیوهای توضیح دهنده راه بسیار خوبی برای هدایت محتوا و برند شما به سمت مخاطبان هدف هستند، اما ایجاد یکی ممکن است ترسناک به نظر برسد. چگونه می‌توانید ویدیویی بسازید که برای مخاطبانتان آموزنده، جذاب و آسان باشد؟


خوشبختانه، این مقاله دارای نکات ساده و مثال های عالی برای کمک به شروع است.

→ اکنون دسترسی داشته باشید: بسته شروع بازاریابی ویدیویی [Free Kit]

ویدیوی توضیح دهنده چیست؟

یک ویدیوی توضیحی یک ویدیوی کوتاه است که نحوه عملکرد یک چیز را به روشی ساده به مخاطبان هدف خود منتقل می کند. ویدیوهای توضیح دهنده اغلب در بازاریابی برای نشان دادن مزایای یک محصول یا خدمات و نحوه عملکرد آنها استفاده می شود.

ویدیوهای توضیح دهنده اغلب در پلتفرم هایی مانند یوتیوب و رسانه های اجتماعی آپلود می شوند، اما می توانند در صفحه اصلی وب سایت یا صفحه محصول شما نیز قرار گیرند.

انواع ویدیوهای توضیح دهنده

سه ویدیوی توضیح دهنده رایج عبارتند از:

  • عملیات زنده
  • متحرک
  • تخته وایت برد
  • پخش صفحه نمایش

ویدیوهای توضیح دهنده لایو اکشن، ویدیوهای تبلیغاتی غیر متحرک هستند و برای تجارت فروش محصولات فیزیکی یا خدمات متمرکز بر افراد بهترین هستند.

ویدیوهای توضیح دهنده متحرک با انیمیشن ساخته می شوند و برای توضیح خدمات یا محصولات کمتر ملموس مانند نرم افزار عالی هستند.

ویدیوهای توضیح‌دهنده تخته سفید در خانواده‌ای مشابه ویدیوهای متحرک هستند، اما به طور خاص شامل انیمیشن‌هایی هستند که با دست کشیده شده (یا به نظر می‌رسد) و روی تخته سفید پاک شده‌اند.

اگر می‌خواهید هزینه‌های تولید خود را پایین نگه دارید، ویدیوهای Screencast گزینه‌ی عالی هستند. ویدئوی اسکرین‌کست شامل ضبط‌های صفحه نمایش کاربرانی است که محصول یا خدماتی را به صورت آنلاین پیاده‌سازی می‌کنند.

نکات ویدیویی توضیح دهنده

در اینجا چند بهترین روش وجود دارد که باید هنگام ایجاد یک ویدیوی توضیحی در نظر داشته باشید:

  • ویدیوی خود را کوتاه نگه دارید در حالت ایده‌آل، می‌خواهید ویدیوی شما 30 تا 90 ثانیه باشد. اگر ویدیوی شما طولانی تر است، قطعا باید خلاق باشید تا توجه مخاطبان خود را حفظ کنید.
  • مستقیم به سر اصل مطلب بروید. پیام و اهداف خود را در 30 ثانیه اول ویدیوی خود روشن کنید.
  • از زبان ساده استفاده کنید و از اصطلاحات خاص خودداری کنید. زبان فنی بیش از حد می تواند بینندگان شما را خسته کند و آنها را تشویق کند که از ویدیوی شما دور شوند.
  • با استفاده از کلماتی مانند “شما” و “شما” به صورت دوم شخص صحبت کنید.
  • از لحن معمولی و محاوره ای در ویدیوهای خود استفاده کنید.

چگونه یک ویدیوی توضیح دهنده بسازیم

راه های مختلفی برای ایجاد یک ویدیوی توضیح دهنده وجود دارد و روش شما به نوع توضیح دهنده ای که می خواهید بسازید بستگی دارد. با این حال، بیشتر ویدیوهای توضیحی به مراحل زیر نیاز دارند.

1. اسکریپت ویدیوی خود را بنویسید بهترین اسکریپت یک نمای کلی سریع از آنچه محصول یا خدمات شما انجام می دهد ارائه می دهد. شما همچنین باید یک مشکل را معرفی کنید و سپس توضیح دهید که چگونه محصول یا خدمات شما آن را حل می کند.

در پایان ویدیوی خود، یک تماس برای اقدام قرار دهید که به بینندگان بگویید همین الان تماس بگیرند، قراری رزرو کنند، ثبت نام کنند و غیره.

2. ضبط صدا. مطمئن شوید که صدای شما واضح و با کیفیت است.

3. تولید خود را تعیین کنید. آیا قصد دارید یک فریلنسر برای انیمیشن یا صداگذاری ویدیوی خود استخدام کنید؟ آیا برای ساخت ویدیوی خود روی یک تیم تولید یا شرکت سرمایه گذاری خواهید کرد؟ یا می خواهید آن را با آیفون DIY کنید؟

اگر به دنبال کاهش هزینه ها هستید، جمع سپاری نیز یک گزینه است.

4. موسیقی و جلوه های صوتی را اضافه کنید. شما می خواهید مخاطبان خود را درگیر خود نگه دارید، و یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار، موسیقی متن جذاب و جلوه های صوتی عالی است.

چندین پلتفرم مانند YouTube، Audacity، Free Sound و MusOpen، موسیقی و صدا را در YouTube، Audacity، Free Sound و MusOpen ارائه می دهند. فقط مطمئن شوید که شرایط و ضوابط این پلتفرم ها را بخوانید تا تأیید کنید که موسیقی برای استفاده مجوز دارد.

پس از اتمام ویدیو، آن را در پلتفرم مورد نظر خود آپلود کنید و عملکرد آن را پیگیری کنید تا نحوه بهبود ویدیوی بعدی خود را تعیین کنید.

برای اینکه احساس خوبی برای ساختن ویدیوی توضیح دهنده خود داشته باشید، با جمع آوری الهام از برندهایی که آن را به درستی انجام می دهند، شروع کنید.

1. دستور زبان

این YouTube Short by Grammarly سه ویژگی از نسخه تجاری خود را توضیح می دهد که کاربران می توانند برای بهبود نوشتن و بهره وری خود از آنها استفاده کنند.

آنچه ما دوست داریم: سخنگوی بلافاصله در همان ابتدا هدف توضیح دهنده را توضیح می دهد. او همچنین از لحن مکالمه ای استفاده می کند و هر ویژگی را به زبان ساده توضیح می دهد.

2. سنتز

Synthesia یک استودیوی تولید ویدیوی مجازی است و ویدیوی توضیح دهنده آن ویژگی ها و کاربردهای این پلتفرم را توضیح می دهد.

سینتزیا با معرفی یک شخصیت قابل ربط به نام آلن که برای ساختن سریع یک ویدیو به کمک نیاز دارد، رویکرد داستان سرایی را در این ویدیو اتخاذ می کند. داستان ساده است و آلن را از ابتدا تا انتها در فرآیند ساخت ویدیو دنبال می کند

آنچه ما دوست داریم: داستان سرایی زمانی به طور موثر به ابزارهای مختلف Synthesia و نحوه به کارگیری آنها اشاره می کند.

3. احساس می کند

این فیلم توضیح دهنده متحرک برای شرکتی به نام Feels است. این ویدئو توضیح می‌دهد که چگونه کاربران می‌توانند با پیوند دادن آن‌ها به اهداف خیریه، به هدایایی که به دیگران می‌دهند، معنا ببخشند.

آنچه ما دوست داریم: این انیمیشن رنگارنگ و سرگرم کننده برای تماشا است و آن را برای بینندگان جذاب می کند.

علاوه بر این، راوی روشی دوستانه و در عین حال صمیمانه برای صحبت دارد که بیشتر شبیه مکالمه با یک دوست است و کمتر شبیه یک ویدیوی بازاریابی است.

4. Walmart – YMS

این ویدیوی توضیحی تخته سفید برای یک سیستم مدیریت حیاط Walmart (YMS) است و نحوه عملکرد سیستم و چرایی نیاز به آن را توضیح می دهد.

آنچه ما دوست داریم: اگرچه ویدیو طولانی‌تر است، اما سبک تخته سفید آن به انیمیشن اجازه می‌دهد تا آن را دنبال کند و هر چیزی را که راوی هنگام صحبت می‌گوید، نشان دهد.

این یک ویدیوی منسجم، با سرعت خوب و آسان برای دنبال کردن ایجاد می کند که بینندگان را به مدت 2 دقیقه و 25 ثانیه درگیر می کند.

5. موجودی پیش رو

این ویدیوی توضیحی برای Inventory Ahead نمونه ای از توضیح دهنده صفحه نمایش است. این ویدئو دیدگاه اول شخص را نشان می دهد که نشان می دهد چگونه کاربران می توانند برای ردیابی موجودی در پلتفرم حرکت کنند.

آنچه ما دوست داریم: به لطف استفاده از ضبط صفحه، بینندگان به راحتی می توانند نحوه عملکرد وب سایت و ابزارهای شرکت را مشاهده کنند.

ویدیوی توضیحی Purina هدف این برند را نشان می‌دهد که ارائه غذای سالم و مغذی برای حیوانات خانگی به نوزادان خز مصرف‌کننده‌اش است.

آنچه ما دوست داریم: این ویدیو بسیار کوتاه و تنها 30 ثانیه است و با استفاده از انیمیشن های سرگرم کننده و رنگارنگ مستقیماً به نقطه اصلی می رسد.

7. باربری

ویدیوی توضیح‌دهنده Freighty از سبک دوم شخص صحبت کردن و ویژگی‌ها و تصاویری استفاده می‌کند که فیلمنامه راوی را برجسته می‌کند.

آنچه ما دوست داریم: توضیح دهنده ابتدا با فهرست کردن اهداف مشترک مشترک شرکت های تجارت الکترونیک، با مخاطبان هدف خود همدلی می کند.

منسپس مشکلات معمولی مصرف کنندگان را ارائه می کند و نشان می دهد که چگونه فریتی راه حل است.

8. Fiverr

توضیح دهنده Fiverr جزئیات “سفر Fiverr” را با دنبال کردن چهار کارآفرین که هر کدام از خدمات این پلتفرم بهره مند هستند، ارائه می دهد.

آنچه ما دوست داریم: توضیح دهنده شامل یک موسیقی متن شاد، داستان های جالب، و یک راوی است که با لحنی آرام صحبت می کند.

9. UberEats

UberEats توضیح می دهد که چگونه مردم می توانند در زمان خود با تحویل برای شرکت درآمد کسب کنند.

آنچه ما دوست داریم: ویدیوی توضیح دهنده دستورالعمل های گام به گام در مورد نحوه شروع و تحویل را ارائه می دهد. این ویدیو یک تحویل‌دهنده را دنبال می‌کند که به تماشاگران کمک می‌کند تا بهتر تجسم کنند که تحویل چگونه است.

10. Spotify

Spotify یک ویژگی جدید HiFi (وفاداری بالا) دارد که انتظار می‌رود به زودی راه‌اندازی شود، اگرچه تاریخ خاصی تایید نشده است. برای توضیح HiFi، این برند با خواننده Billie Eilish و برادر/همکارش Finneas به گفتگو نشست.

آنچه ما دوست داریم: Spotify رویکردی غیر سنتی را برای ویدیوی توضیح‌دهنده خود اتخاذ کرد و از دو نوازنده سرشناس توضیح داد که چرا HiFi در ایجاد و لذت بردن از موسیقی آنها بسیار مهم است.

فینیاس توضیح می‌دهد که بدون HiFi، شنوندگان می‌توانند صداها و تفاوت‌های ظریف موسیقی Billie را از دست بدهند.

راهنمایی های بیشتری برای ایجاد می خواهید

ویدئو
? برای اطلاع از استراتژی خود، این آمار بازاریابی ویدیویی را بررسی کنید.

ویدیوها، الگوها، نکات و سایر منابعی را که برای کمک به راه‌اندازی یک استراتژی بازاریابی ویدیویی موثر اختصاص داده شده‌اند، کشف کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا